• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3638 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۰ مهر

جزييات جذب ۷ ميليارد دلار سرمايه خارجي

مديركل سرمايه‌گذاري سازمان سرمايه‌گذاري خارجي گفت: تاكنون نزديك به ۷ ميليارد دلار سرمايه خارجي جذب شده و براي انتقال پول مشكلي نداريم. به گزارش اقتصاد آنلاين احمد جمالي با اشاره به وضعيت سرمايه‌گذاري خارجي و نحوه نقل و انتقال ارز به كشور اظهار داشت: در حوزه سرمايه‌گذاري خارجي براي ورود منابع مالي نقدي هيچ‌گونه مشكلي نداريم. طي ماه‌هاي گذشته، سرمايه‌گذاران از طريق بانك‌هاي مختلف و صرافي‌ها اقدام به ورود منابع متعدد به كشور كردند و در حال حاضر 6 تا 7 ميليارد دلار سرمايه خارجي جذب شده است. مديركل سرمايه‌گذاري سازمان سرمايه‌گذاري خارجي و كمك‌هاي فني و اقتصادي ايران افزود: اين بانك‌ها و صرافي‌ها عمدتا مربوط به كشورهاي آلمان، ايتاليا، امارات و ديگر كشورها هستند.
جمالي با اشاره به سرمايه‌گذاراني كه مجوز سرمايه‌گذاري مستقيم در كشور را اخذ و منابع نقدي را از طريق بانك‌ها و صرافي‌ها منتقل كردند، افزود: بيشترين سرمايه‌گذاري ميان كشورهاي اروپايي مربوط به آلمان است و بيشتر سرمايه‌گذاري‌ها عمدتا در حوزه نيروگاهي، دارويي، خودرو و ديگر حوزه‌ها بوده است. مديركل سرمايه‌گذاري سازمان سرمايه‌گذاري خارجي و كمك‌هاي فني و اقتصادي ايران در مورد وضعيت شركت ترك براي ساخت نيروگاه توليد برق در كشور كه به دليل شيوه كار با انتقاد كارشناسان روبه‌رو است، عنوان كرد: اين شركت در حال مذاكره با وزارت نيرو بوده و اكنون در مرحله مكان‌يابي هستند. شيوه پيشنهادي به اين شركت براي سرمايه‌گذاري، مستقيم يا BOT بوده كه در چارچوب قانون مشكلي ندارد، اما چون پروژه تعريف نشده است بايد بعد از مكان‌يابي و مشخص شدن ظرفيت‌ها به سازمان براي دريافت مجوز مراجعه كنند. از منظر قوانين، مشكلي براي اين شركت با شيوه پيشنهادي سازمان وجود ندارد.
جمالي در مورد اينكه سياسيون مي‌گويند نقل و انتقال ارز با مشكل مواجه است و روابط بانكي برقرار نشده و از طرفي شما مي‌گوييد مشكلي در اين زمينه وجود ندارد، بيان داشت: بحثي در سطح مراوده با بانك‌هاي بزرگ مطرح است اما ارتباط بانكي ميان بانك‌هاي كوچك انجام مي‌شود. در حوزه سرمايه‌گذاري مانعي براي ورود منابع به داخل كشور وجود ندارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون