• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3638 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۰ مهر

عدد نوشت

سند مشاعي اراضي كشاورزي

صفر نيازي، مديركل مهندسي و حدنگاري اراضي كشاورزي كشور گفت: در حال حاضر سند ۹۵ درصد از اراضي كشاورزي كشور مشاعي است. وي با اشاره به اجراي طرح كاداستر يا حدنگاري اراضي كشاورزي كشور، اظهار كرد: اين طرح در سطح ۱۶۵ ميليون هكتار از اراضي كشاورزي كشور اجرا مي‌شود. وي با بيان اينكه در قالب اين طرح قانون دستگاه‌هاي اجرايي را مكلف كرده كه براي اراضي تحت مديريت خود طرح حدنگاري را تهيه كنند، افزود: بعد از تهيه اين طرح بايد آن را در اختيار سازمان ثبت اسناد قرار دهند. مديركل مهندسي و حدنگاري اراضي كشاورزي كشور با اشاره به اجراي طرح كاداستر در سطح ۱۶۵ ميليون هكتار اراضي، تصريح كرد: از اين ميزان ۱۴۰ ميليون هكتار اراضي ملي، ۱۸ ميليون هكتار اراضي مستثنيات و بين چهار تا پنج ميليون هكتار نيز ساير مستثنيات است. نيازي با بيان اينكه هم‌اكنون طرح كاداستر در سطح اراضي كشاورزي همه استان‌هاي كشور شروع شده است، اضافه كرد: براي اجراي اين طرح نيز از سازمان نقشه‌برداري كشور كمك گرفته شده تا كار نقشه‌برداري هوايي سه ميليون هكتار از اراضي كشاورزي برخي استان‌هاي كشور مانند البرز، تهران، گيلان، گلستان و كرمان را تهيه كنند.

كاهش معاملات مسكن

كاهش ۱۸درصدي معاملات مسكن شهر تهران در شهريورماه به عنوان مهم‌ترين فصل جابه‌جايي نسبت به مردادماه نشان مي‌دهد مشتريان نسبت به آينده بازار مسكن ترديد دارند. در شهريورماه سال جاري ۱۴ هزار و ۳۰۰ مورد معامله آپارتمان مسكوني در شهر تهران انجام شد. اين رقم در مردادماه ۱۷ هزار مورد بود. همچنين آمارها نشان مي‌دهد رشد 1/30درصدي معاملات مردادماه نسبت به ماه مشابه سال قبل در شهريورماه دچار سكته خفيف شد و افزايش معاملات نسبت به شهريور پارسال بيش از 9/10 درصد نبود. متوسط قيمت مسكن پايتخت نيز در شهريورماه 4/27 ميليون تومان بود كه نسبت به ماه قبل اختلاف چنداني نداشت و شش دهم (6/0) درصد كاهش را تجربه كرد. اما نسبت به ماه مشابه سال قبل 3/2درصد افزايش يافت.

سرمايه‌گذاري درICT

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي وزارت ارتباطات افزايش سهم فناوري اطلاعات در سبد ICT به ۳۰درصد و سرمايه‌گذاري حداكثر ۲۰ هزار ميليارد توماني در اين حوزه را از جمله برنامه‌هاي پيش ‌روي دولت عنوان كرد. برات قنبري، با بيان اينكه در برنامه ششم توسعه، توسعه زيرساخت‌هاي مخابراتي و فناوري اطلاعات در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: در حال حاضر سهم فناوري اطلاعات در سبد ما كمتر از ۲۰درصد و در زمينه مخابرات نزديك به ۸۰درصد است. از اين رو در پي آنيم كه در برنامه ششم سهم فناوري اطلاعات به ۳۰ درصد و سهم مخابرات به ۷۰ درصد برسد. در همين راستا از ميزان ۶۰ هزار ميليارد توماني كه در برنامه ششم براي سرمايه‌گذاري در اين حوزه در نظر گرفتيم نزديك به ۱۵ تا ۲۰ هزار ميليارد تومان در حوزه فناوري اطلاعات سرمايه‌گذاري خواهيم كرد.

تامين نياز آب و برق توسط داخلي‌ها

وزير نيرو با تاكيد بر اينكه بين ۹۰ تا ۹۵درصد نياز كشور در صنعت آب و برق توسط صنعتگران ايراني تامين مي‌شود، گفت كه دستاوردها و موفقيت‌هاي كنوني وزارت نيرو به مدد ايثار و جانفشاني ۵۰۰ شهيد صنعت آب و برق است. حميد چيت‌چيان با اشاره به اثرگذاري مستقيم صنعت آب و برق روي بخش كشاورزي و صنعت، عنوان كرد: اين بخش روي تمامي خدمات رفاهي جامعه اثر جدي دارد و لحظه‌اي توقف آن براي مردم كاملا مشهود خواهد بود. وي با بيان اينكه براي ارايه بهترين خدمات به مردم بايد به دانش و علم روز دنيا مجهز شويم، تصريح كرد: در طول بيش از سه دهه اخير كارهاي بزرگي در عرصه سدسازي و برق انجام شده و به موفقيت‌هاي بزرگي دست پيدا كرده‌ايم. وزير نيرو با تاكيد بر اينكه بين ۹۰ تا ۹۵ درصد نياز كشور در صنعت آب و برق توسط صنعتگران ايراني تامين مي‌شود، گفت: هدف وزارت نيرو خدمات‌رساني به مردم بدون لحظه‌اي وقفه است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون