• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3641 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر

سريال انتقادها از وزارت ارشاد همچنان ادامه دارد

آيت‌الله مكارم‌شيرازي: مديركل ارشاد قم را احضار كردم

گروه سياسي| در ميان وضعيت نابساماني كه دولت حسن روحاني روي كار آمد شايد پيش‌بيني هر مشكل و چالشي را مي‌كرد جز ماجرايي كه اكنون چند ماهي است دامنگيرش شده و تبديل به چالشي جدي ميان دولت و روحانيون بلندپايه قم شده است. در سه سال گذشته حسن روحاني همواره ارتباط خوبي با قم داشته است، اگرچه برخي از اين روحانيون از ابتدا رابطه حسنه‌اي با او نداشتند اما مراجع تقليد همواره در روزهاي سخت پشتيبان رييس‌جمهور و سياست‌هايش بوده‌اند. اين موضوع در روزهايي كه مذاكرات هسته‌اي اوج خود را تجربه مي‌كرد و در روزهايي كه مخالفان برجام داخل و خارج مجلس خيمه زده بودند به خوبي آشكار شد. يكي خطاب به مجلس نامه مي‌نوشت و حمايتش را از برجام علني مي‌كرد و ديگري كلاس درسي را كه چندين سال رنگ تعطيلي نديده بود لغو مي‌كرد تا مبادا كلاسش دست آويزي براي مخالفان برجام شود. اكنون اما گويي قم روي ديگري را به حسن روحاني نشان مي‌دهد. اكنون ديگر به خوبي عيان شده كه موضوع كنسرت‌ها تبديل به چالشي ميان دولت و روحانيون قم شده است و حتي بزرگ‌ترين حاميان دولت در قم نيز صداي اعتراض‌شان بلند شده است. آيت‌الله مكارم‌شيرازي همان قدر كه در موضوع برجام حمايتش از دولت را علني كرد در انتقاد از دولت هم عيان مي‌گويد. چالش كنسرت‌ها براي دولت حسن روحاني تمامي ندارد، از مشهد آغاز شد و حالا دامن قم را گرفته است. ديروز پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله مكارم‌شيرازي به نقل از او خبر داده كه او با مديركل اداره ارشاد قم ديداري داشته، ديداري همراه با انتقادهاي سخت و تند. در حالي كه هنوز اصل ماجرا مشخص نشده اما انتشار چند عكس صداي اعتراض روحانيون را بلند كرده است. پس از نامه اعتراضي جامعه مدرسين حوزه علميه قم درمورد حواشي يك كنسرت در قم، وزير ارشاد تاكيد كرد عكس‌هايي كه منتشر شده مربوط به برگزاري كنسرت در قم نيست و بطور كلي برنامه موضوع ديگري داشته است اما به نظر مي‌رسد در حال حاضر گوش شنوايي براي حرف‌هاي علي جنتي وجود ندارد. ابتدا آيت‌الله يزدي و حالا آيت‌الله مكارم‌شيرازي دولت را سخت مورد انتقاد قرار داده‌اند. پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله مكارم‌شيرازي نوشته، به دنبال اجراي كنسرت در قم با حواشي زشت و نگران‌كننده‌اي كه داشت، آيت‌الله مكارم‌شيرازي، مديركل ارشاد قم را احضار و ضمن اعتراض به اين جريان از وي توضيح خواست كه پاسخ‌ها قانع‌كننده نبود. هرچند وي ضمن عذرخواهي تصريح كرد كه هرگز اينگونه برنامه‌ها تكرار نخواهد شد. استاد حوزه علميه قم گفت: تصور من اين است كه وزارت ارشاد گمان مي‌كند اقداماتش به نفع دولت است، در حالي كه آثار سوء آن روزبه‌روز آشكارتر مي‌شود. آيت‌الله مكارم‌شيرازي افزود: گويا وزارت ارشاد اجراي كنسرت را در همه شهرها و حتي در قم كه قداست خاص آن بر هيچ‌كس پوشيده نيست با آن حواشي زننده از واجب‌ترين واجبات خود مي‌شمرد كه اين همه روي آن پافشاري و سرمايه‌گذاري مي‌كنند و توجه ندارند كه اين كار موجب تضعيف دولت و فاصله گرفتن از مراجع ديني و آثار نامطلوب در برنامه‌هاي آينده خواهد شد. اين مرجع تقليد اظهار كرد: تصور من اين است كه وزارت ارشاد گرفتار يك سلسله محاسبات نادرست از وضع جامعه شده و گمان مي‌كند اين كارها به نفع دولت است، در حالي كه آثار سوءآن روز به روز آشكارتر مي‌شود.
آيت‌الله مكارم‌شيرازي بيان داشت: اگر بنا است برنامه‌هايي براي شادي جوانان اجرا شود، مي‌توان با هماهنگي خبرگان از حوزه علميه برنامه‌هايي خالي از هرگونه مسائل خلاف شرع و هماهنگ با فرهنگ اسلامي تنظيم كرد، نه اينكه چشم و گوش بسته دنبال فرهنگ‌هاي غربي افتاد. وي همچنين گفت: متاسفانه وزارت ارشاد نه‌تنها در اينجا به بيراهه مي‌رود، در موارد مختلف ديگري نيز نشانه‌هاي آن ديده مي‌شود، اميدواريم بيدار شوند و به راه برگردند.
مديركل ارشاد قم: چيزي براي گفتن ندارم
تماس‌هاي خبرنگار «اعتماد» با مديركل اداره ارشاد قم هم براي روشن شدن ماجرا بي‌نتيجه ماند. دانشي به «اعتماد» گفت: موضع من همان موضع وزارت ارشاد است. من بناي مصاحبه ندارم و قرار بر اين شد تا سخنگوي وزارت ارشاد توضيحات لازم را در اين مورد بيان كنند. به نظر مي‌رسد مديري كه اين روزها در سيبل انتقادها قرار گرفته است و حتي برخي درخواست بركناري او را نيز بيان كرده‌اند فعلا بنا ندارد تا سكوت خود را بشكند. وقتي از او در مورد ديدارش با آيت‌الله مكارم شيرزاي سوال كرديم، گفت: پايگاه اطلاع‌رساني ايشان خبر را منتشر كرده است و چيز بيشتري براي گفتن ندارم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون