• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3641 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر

معاون حقوقي رييس‌جمهوري:

تخريب در جامعه اسلامي قابل پذيرش نيست

گروه سياسي| معاون حقوقي رييس‌جمهوري با بيان اينكه تخريب در جامعه اسلامي قابل پذيرش نيست، گفت: هزينه تامين امنيت در ايران و منطقه بسيار بالاست اما دولت با همه كمبودها سعي كرده اين هزينه را بپردازد. به گزارش ايرنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات مجيد انصاري به شرح زير است:
‌ خوشبختانه در حوزه امنيت، مجموعه نيروهاي نظامي، انتظامي، امنيتي، قضايي و دولت توانسته‌اند در منطقه آشوب‌زده خاورميانه امنيتي پايدار در كشور مستقر كنند.
‌ با همه اين اقدامات، امروز در شرايطي از امنيت هستيم كه ايران امن‌ترين كشور نه تنها در خاورميانه بلكه در جهان است.
‌ در جامعه اسلامي و حسيني قابل پذيرش نيست كه در رقابت‌هاي سياسي، اقتصادي و جناحي دست به تخريب يكديگر و شكستن حريم احكام الهي زده شود.
‌ غيبت، تهمت و مسخره كردن افراد گناه كبيره است، اينكه فردي يا گروهي بگويد ما بايد رقيب و مخالف‌مان را از ميدان خارج كنيم و مهم نيست عليه او چه بنويسيم و در تريبون خود چه بگوييم، اين با اخلاق عاشورايي سازگار نيست.
‌ در اخلاق عاشورايي حتي نسبت به دشمن نمي‌شود توهين كرد و تهمت زد، رمز ماندگاري كربلا و نهضت امام حسين (ع) همين است.
‌ جمهوري اسلامي ايران و نظام اسلامي اين افتخار را دارد كه امروز در دنيا تنها نظامي است كه به نام اهل بيت(ع) و بر پايه ارزش‌هاي عاشورايي و علوي تشكيل شده است.
‌ با كمال تاسف امروز چهره‌اي كه از اسلام توسط تروريست‌ها ترسيم شده، چهره‌اي خشن، وحشي و درنده‌خو است، امروز وظيفه همه شيعيان و همه مجالس سيدالشهدا و همه گويندگان، مداحان و سخنوران اين است كه از چهره مظلوم و غبارگرفته اسلام دفاع كنند.
‌ غبارزدايي از چهره اسلام حقيقي كاري است كه امروز رهبر فرزانه انقلاب ما با سخنان روشنگرانه خودشان انجام مي‌دهند.
‌ اگر بتوانيم با همبستگي ملي و با كمك همه قوا و با حضور همه مردم در صحنه، كشور، اقتصاد، فرهنگ و سياست داخلي و خارجي را خوب بسازيم و از ايران يك چهره آباد، پيشرفته، علمي، مهربان، با نشاط و پاك به دنيا ارايه كنيم، نياز نيست براي ايران تبليغ كنيم و به اعتبار همين ويژگي‌ها همه جذب مكتب اسلام و ولايت فقيه خواهند شد.
‌ رييس‌جمهوري سعي مي‌كند در عرصه جهاني چهره صلح دوست ملت ايران را به نمايش بگذارد كه اين در واقع دفاع از مكتب امام حسين(ع) و نهضت حسيني است.
‌ اگر تلاش مي‌شود با وجود همه مشكلات اقتصادي، بيكاري، معيشتي و مشكلات ناشي از دشمني دشمنان يا مسائل به جا مانده از گذشته موانع برطرف شود و روابط ما با دنيا بهبود پيدا كند، براي اين است كه بتوانيم سرمايه‌هايي را جذب كنيم و براي جوانان كشور كه سربازان فرداي مكتب امام حسين (ع) هستند شغل آبرومند ايجاد كنيم.
‌ دشمنان دوست ندارند كه نظام جمهوري اسلامي موفق شده و روي آباداني ببيند و سرمايه‌ها به كشور جذب شده و جوانان به كار مولد مشغول شوند و به خصوص تحصيلكردگان دانشگاهي ما مشغول كار شوند، تا به اين ترتيب، تبليغات مايوس‌كننده و ويران‌كننده آنها موثر واقع شود و بگويند مكتب اسلام توانمندي اداره جامعه را ندارد.
‌ امروز هر اقدامي در راستاي حل مشكلات مردم و ايجاد اشتغال از سوي هر نهادي كه انجام شود در حقيقت دفاع از مكتب و كشور است. تلاش دولت بر اين است كه با همكاري مجلس و قوه قضاييه، تحت راهنمايي‌هاي رهبر معظم انقلاب و همكاري و انسجام و همدلي مردم، در جهت رفع مشكلات موجود كشور گام بردارد.
‌ امروز منطق تروريسم مي‌گويد براي رسيدن به هدف مهم نيست چه كسي را مي‌كشيد يا كجا را بمباران مي‌كنيد، براي رسيدن به هدف مهم نيست هواپيماي شما بمب را بر سر چه كسي مي‌ريزد؛ در يمن و بر سر زن و بچه‌هاي بي‌گناه و مظلوم يا بر سر دشمن.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون