• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3641 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر

رييس قوه قضاييه:

اگر جاي دولت محترم بودم اجازه نمي‌دادم وزير اقتصاد آلمان وارد كشور شود

رييس قوه قضاييه با انتقاد شديد از اظهارات اخير وزير اقتصاد آلمان مبني بر لزوم به رسميت شناختن اسراييل و طرح برخي ادعاهاي حقوق بشري عليه ايران، گفت: اگر به جاي دولت محترم و وزير امور خارجه بودم قطعا اجازه نمي‌دادم چنين شخصي وارد كشور شود. به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي ضمن تسليت فرارسيدن ايام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) تصريح كرد: حلول ماه محرم الحرام، ماه حزن اهل بيت و شيعيان ايشان را تسليت و تعزيت عرض مي‌كنم و اميدواريم كه مراسم عزاي سيدالشهدا(ع) باشكوه بيشتر از پيش در سراسر كشور برگزار شود و مردم از اين طريق قرب و انس بيشتري با اهل بيت و ساحت حق تعالي بيابند. آيت‌الله آملي لاريجاني با تاكيد بر لزوم تقدير از تلاشهاي نيروي انتظامي توسط آحاد جامعه، ابراز اميدواري كرد كه ناجا در راستاي رسيدن به اهداف خود جديت و نظم بيشتري به خرج دهد و در كنار آن همان‌گونه كه همواره تلاش كرده است، رابطه خوبي با مردم داشته باشد تا مردم نيز دلگرم شوند و به عنوان مثال شاهد برخي گلايه‌ها نظير آنچه كه گاهي در مورد بعضي تحت نظرگاه‌ها مطرح مي‌شود، نباشيم. رييس قوه قضاييه در بخش پاياني سخنان خود با انتقاد شديد از اظهارات اخير وزير اقتصاد آلمان، تصريح كرد: وزير اقتصاد آلمان در سخناني نادرست، غيرمنطقي و غيرصحيح گفته است اگر ايران مي‌خواهد راه تعاملات تجاري باز شود بايد اسراييل را به رسميت بشناسد. ظاهراً ايشان در خواب گراني به سر مي‌برد و نمي‌داند كه ايران سي و چند سال است كه براي مقاومت در برابر چنين خواسته‌هايي فشارهاي زيادي را در مسير اعتقاد خود تحمل كرده است. آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به ادعاهاي حقوق بشري وزير آلماني و همچنين اتحاديه اروپا عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: اين شخص و اتحاديه اروپا آيا كشته شدن مردم بي‌گناه يمن به دست عربستان و پشتيباني امريكا را نمي‌بينند؟ آيا اين كودكان چند روزه و چند ماهه كه خود سازمان ملل كشتارشان را تاييد كرد اما با فشار دلارهاي سعودي مجبور به عقب‌نشيني شد، حقوق بشر ندارند؟ آيا پناهجوياني كه به اروپا رفته‌اند و علت آوارگي شان نيز دقيقا اقدامات جنگ طلبانه اروپا و امريكا بوده است و امروز نيز تلاش مي‌شود كه قوانين سخت گيرانه‌اي عليه آنان تصويب شود، حقوق بشر ندارند؟ آيا سياه پوستان امريكا كه همواره از سوي پليس اين كشور هدف تهديد و كشتار قرار مي‌گيرند، حقوق بشر ندارند؟
رييس دستگاه قضا همچنين با اشاره به تجهيز صدام به بمب‌هاي شيميايي توسط آلمان در طول جنگ عراق با ايران اظهار كرد: اينكه وزير اقتصاد آلمان و امثال او پيش از رسيدگي به موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوي خودشان و متحدانشان بر اساس اطلاعات كاملا خلاف واقع و ساختگي، كشوري مانند ايران را متهم به نقض حقوق بشر مي‌كنند سخني نامربوط و ناسنجيده است. آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به اظهارات اين قبيل افراد در مورد اعدام‌ها در ايران نيز خاطرنشان كرد: هيچكس در كشور، از اعدام خوشش نمي‌آيد و از آن دفاع نمي‌كند اما در مقابل اين مجازات بايد ديد كه موادمخدر چگونه به جان جوانهاي ما افتاده و اگر سهل انگاري در اين زمينه صورت گيرد تخريب نيروي جوان كشور و خانواده‌هاي آنان شدت خواهد گرفت. يك معتاد چندين خانواده را درگير و قرباني مي‌كند، بنابراين ما بايد با اتخاذ سياست‌هاي لازم مقابل اين موضوع بايستيم و اين نكته را نيز بايد در نظر داشت كه قوه قضاييه در اين امور مجري قوانين مربوط به مجازات اعدام(در باب مواد مخدر يا غير آن) است و خود نمي‌تواند تصرفي در آنها داشته باشد. برخي از اين قوانين مصوب مجمع تشخيص مصلحت نظام است و برخي هم مجلس. انتظار تخلف قانوني از دستگاه قضا نيز انتظار نابحق ديگري است. رييس قوه قضاييه افزود: برخورد با مقوله موادمخدر در بسياري از كشورهاي ديگر از جمله كشورهاي شرق آسيا به مراتب سخت‌تر از برخورد جمهوري اسلامي است.
آيت‌الله آملي لاريجاني تاكيد كرد: مقامات جمهوري اسلامي به امثال وزير آلمان اجازه دخالت در امور داخلي خود را نخواهند داد و بنده به دولت و وزير خارجه پيشنهاد مي‌كنم كه اجازه ندهند چنين افرادي وارد كشور شوند؛ افرادي كه كشورهايشان در طول چندين سال به بهانه‌هاي واهي از جمله موضوع سلاح‌هاي هسته‌اي كه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند «آن را حرام مي‌دانيم»، كشور ما را مورد تحريم قرار دادند و در حال حاضر براي حضور در بازارهاي ما به جاي آنكه عذرخواهي كنند با لحن طلبكارانه سخن مي‌گويند. رييس قوه قضاييه در عين حال تاكيد كرد: بنده بنا ندارم در كار دولت محترم و وزارت امور خارجه دخالت كنم. طبيعتا هر قوه‌اي وظايف مختص به خود دارد اما اگر به جاي آنها بودم اجازه نمي‌دادم اين وزير وارد كشور شود. به هرحال دولت و وزير محترم امور خارجه بايد عزتمندي مردم را حفظ كنند و راه را بر اين قبيل افراد ببندند تا بفهمند كه بايد در بيان خود ادب ديپلماتيك را رعايت كنند و با عذرخواهي قدم به پيش بگذارند. آيت‌الله آملي لاريجاني با تاكيد بر لزوم پاسخگويي قاطع و جدي مسوولان به سخنان مزبور براي جلوگيري از تكرار چنين رفتارهايي اظهار كرد: ذلت و عزت، دو راهي است كه انسان مي‌تواند انتخاب كند. مردم ما بيش از سي سال به دليل استقامت خود انحاء مشكلات را تحمل كرده‌اند و نبايد فراموش كنيم كه اگر اتكايمان تنها به خدا باشد خداوند راه‌هاي بسياري را بر انسان مي‌گشايد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون