• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3641 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر

چهره‌ها- خبرها

تنش‌ها ميان هند و پاكستان بالا گرفت

روز گذشته نيروهاي هندي بار ديگر مناطق مرزي پاكستان را هدف قرار دادند؛ نيروهاي مرزي پاكستان نيز با تبادل آتش سنگين درصدد پاسخ دادن به اين اقدام برآمدند. درگيري‌هاي پراكنده در خط كنترل كشمير ادامه دارد البته نظاميان از مرز عبور نمي‌كنند و فقط درصدد تبادل آتش‌ و تيراندازي بي‌هدف هستند. ظرف 5 روز گذشته اين سومين بار است كه نيروهاي مرزي هند مناطق مرزي پاكستان را هدف قرار مي‌دهند. در درگيري‌هاي چند روز گذشته 2 سرباز پاكستاني كشته شدند اين در حالي است كه ارتش پاكستان اعلام كرد در پاسخ به اين اقدام 7 سرباز هندي را كشته و يك نفر را دستگير كرده است. هند با تاييد كشته شدن 7 سرباز خود اعلام كرد: سرباز هندي كه توسط پاكستان دستگير شده به اشتباه از مرز عبور كرده بود و در يك عمليات توسط نيروهاي نظامي پاكستان دستگير نشده است. خبرهاي ضد و نقيض نشان مي‌دهد پايگاه نظامي هند در كشمير بار ديگر هدف حمله شبه‌نظاميان قرار گرفت كه هنوز از تلفات اين واقعه اخباري در دست نيست. درگيري‌هاي مرزي بين 2 كشور بعد از حمله افراد مسلح به پايگاه نظامي هند در منطقه اوري مركز كشمير آغاز شد كه در آن 17 سرباز هندي كشته شدند البته آمار غيررسمي، تعداد قربانيان اين حادثه را بيش از 40 نفر بيان كرده‌اند. هند براي پاسخ دادن به پاكستان مناطق مرزي اين كشور را با سلاح‌هاي سنگين و گلوله‌هاي توپ همچنين خمپاره هدف قرار داد كه بر اثر آن 2 سرباز پاكستاني كشته شدند. در حال حاضر به دستور نظاميان بيشتر مناطق مرزي اين كشور با پاكستان به ويژه در شعاع 10 كيلومتر تخليه شده است و ارتش هند نگران يك حمله غافلگير كننده از جانب پاكستان است. عاصم سليم باجواه، سخنگوي ارتش پاكستان در يك كنفرانس خبري گفت: تلفات نيروهاي هند بيش از آن است كه بيان مي‌شود و اگر هند به رفتار خصمانه خود ادامه دهد ما از حالت دفاعي خارج شده و حملات همه‌جانبه خود را آغاز خواهيم كرد.


همه‌پرسي مجارستان درباره سهميه مهاجرت بي‌اعتبار شد
همه‌پرسي روز يكشنبه مجارستان درباره سهميه مهاجرت اتحاديه اروپا به دليل عدم مشاركت كافي شركت‌كنندگان در آن بي‌اعتبار شد. به گزارش فارس، همه‌پرسي ديروز يكشنبه در مجارستان با موضوع سهميه مهاجرت اتحاديه اروپا كه توسط «ويكتور اوربان» نخست وزير مجارستان سازماندهي شده بود، به دليل عدم مشاركت كافي شركت‌كنندگان در آن فاقد اعتبار اعلام شد. به نوشته روزنامه فرانسوي فيگارو، در همه‌پرسي روز گذشته تنها حدود 45 درصد از واجدان شرايط شركت كردند حال آنكه طبق قوانين شركت بيش از 50 درصد واجدان شرايط شرط اعتبار همه‌پرسي در اين كشور است. سوال همه‌پرسي مجارستان اين بود كه آيا مردم با تصميم اتحاديه اروپا در خصوص اسكان اجباري مردم غيرمجار در مجارستان بدون موافقت پارلمان موافق هستند يا خير. دولت مجارستان پذيرش پناهجويان را خطري جدي براي امنيت سياسي و اجتماعي و دين مسيحيت در اين كشور ارزيابي كرده و از راي‌دهندگان خواسته كه به طرح اتحاديه اروپا كه از كشورها مي‌خواهد از يك سهميه مشخصي از مهاجران استقبال كنند، راي منفي بدهند. نخست‌وزير مجارستان ديروز در پي برگزاري همه‌پرسي با «استثنايي» ارزيابي كردن نتايج همه‌پرسي اعلام كرد كه اتحاديه اروپا نبايد خواسته خود را به مجارستان تحميل كند. طبق اطلاعات موجود، در همه‌پرسي روز گذشته اغلب مجارها به پرسش همه‌پرسي راي منفي داده بودند.


داعش و همقطارانش نوادگان «مسلم بن عقبه» هستند
دبيركل حزب الله لبنان در نخستين شب ماه محرم در مجتمع سيدالشهدا در بيروت تاكيد كرد، امام حسين (ع) همچنان قدرت بيدارسازي را دارد و اين چيزي است كه در انقلاب اسلامي ايران و مقاومت اسلامي و در رويارويي با تمامي گروه‌هاي تكفيري حاصل شده و اين منطق، روحيه و عزم همچنان كارساز و عملي است. به گزارش المنار، سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به اينكه تمامي مذاهب اسلامي بقاي‌شان نشات گرفته از خون‌ و فداكاري‌هاي امام حسين(ع) است. سيد حسن نصراالله تصريح كرد: داعش و همقطارانش با قتل و سر بريدن‌ها «خود را به خدا نزديك مي‌دانند» اما آنها نوادگان «مسلم بن عقبه» هستند. دبيركل حزب الله لبنان افزود: پيروزي احتمالا به معناي تعطيلي اهداف سياسي دشمن است زماني كه مقاومت مانع شود دشمن به اهدافش برسد به بالاترين سطح پيروزي رسيده همان طور كه در سال‌هاي ۱۹۸۵ تا سال ۲۰۰۰ رخ داد. دبيركل حزب الله لبنان ادامه داد: در كربلا دو جبهه با هم مي‌جنگيدند اما هر يك هدف خاص خود را داشتند. اما اگر ما مشخص كنيم در حساب دنيا چه كسي غالب است و در حساب آخرت چه كسي پيروز، مي‌توانيم از پيروزي و شكست صحبت كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون