• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3641 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر

كودكان؛ قربانيان خاموش جنگ

كودكان همچنان نخستين قرباني جنگ و فقر در جهان هستند. قربانيان ساكت و بي‌پناهي كه گهگاهي عكس‌ها و ويديوهايي از وضعيت دلخراش آنها منتشر مي‌شود، جهان را در بهت فرو مي‌برد و بعد از مدتي هم فراموش مي‌شود. در فاصله اين فراموشي، كودكان جنگ‌ديده يا در آوار بمباران‌ها مي‌مانند يا در راه فرار از مرزي به مرز ديگر در كوه و دريا جا مي‌مانند. در خبري تازه صندوق نجات كودكان اعلام كرده؛ امسال 600 كودك براي فرار از جنگ و فقر و هنگام عبور از درياي مديترانه جان خود را از دست داده‌اند.
كميسارياي عالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هم اعلام كرده كه از ابتداي سال ميلادي جاري تا آخر تابستان، هر دو روز يك كودك جان خود را از دست داده است. آماري كه وقتي در كنار اعداد و ارقام كودكان كشته شده در جنگ سوريه قرار مي‌گيرد و به اضافه تعداد كودكاني مي‌شود كه در اردوگاه‌هاي داعش به جنايتكاران جنگي تبديل و در عمليات‌هاي انتحاري كشته مي‌شوند، آمار تكان‌دهنده و غيرقابل تصور است.
آماري كه مي‌گويد جنگ با تمام اثرات مخربش براي جامعه جهاني و بزرگسالان ديگر، قربانيان خاموشي دارد كه چشم‌پوشيدن از آنها و ناديده گرفتن‌‌شان جنايتي بزرگ است. كودكان؛ قربانيان خاموشي كه در بهترين روزهاي زندگي خود، بدترين اتفاق‌هاي زندگي را تجربه مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون