• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3642 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

بخش‌هايي از اقتصاد همچنان در ركود به سر مي‌برد

مسعود خوانساري، رييس اتاق تهران، در آغاز جلسه روز گذشته با اشاره به رشد 4/4درصدي اقتصاد در فصل بهار و تداوم مشكلات موجود، گفت: «هنوز چالش‌هاي عمده‌اي در حوزه اقتصاد مشاهده مي‌شود؛ از جمله اينكه همچنان بنگاه‌هاي اقتصادي كشور با كمبود منابع مالي به ويژه در زمينه سرمايه در گردش مواجه هستند. چالش فروش و كمبود تقاضا در اكثر محصولات نيز وجود دارد و كارخانجات مطابق ظرفيت اسمي خود فعاليت نمي‌كنند.»
مسعود خوانساري در ادامه به مشكلات صنعت ساختمان هم اشاره كرد و گفت: «بخش ساختمان و سرمايه‌گذاري در اين بخش همچنان در ركود به سر مي‌برد؛ اگرچه در بخش صنعت، رشد 8/8 درصدي حاصل شده است؛ اما صنايع مرتبط با ساختمان كماكان در ركود قرار دارند. او افزود: دولت در پرداخت بدهي به پيمانكاران و بنگاه‌ها همچنان با مشكل مواجه است، اگرچه اوراق مشاركت منتشر شده ولي هنوز بيش از 50 درصد اوراق فروش نرفته و طلب پيمانكاران و بنگاه‌ها از دولت به قوت خود باقي است. از طرف ديگر بانك‌هاي كشور هنوز نتوانسته‌اند ارتباط مستحكمي با بانك‌هاي جهان پيدا كنند و همين باعث كندي مبادلات پولي، مالي و بانكي بين ما و ساير كشورها شده است. اميدواريم دولت هرچه سريع‌تر تلاش كند اين چالش‌ها و مشكلات برطرف شوند.»
او ادامه داد: «در بحث صادرات و صنايع هم مشكلاتي وجود دارد كه رقابت محصولات ايراني را در بازارهاي بين‌المللي دچار چالش كرده است؛ از طرفي، وضعيت محيط كسب و كار نيز در شرايط نامساعدي قرار دارد و رتبه ايران، در سطح جهان قابل قبول نيست؛ ضمن آنكه، هزينه مبادله بالاست، فناوري بنگاه‌ها قديمي بوده و ارتباط ايران با اقتصاد جهان در 10 سال گذشته، كم يا قطع بوده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون