• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3642 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

خدمات پس از فروش رنويي‌ها را پاي ميز مذاكره با ايدرو كشاند

گروه اقتصادي |  «مهم نيست سهم ايدرو چقدر است، مهم اين است كه ايدرو در قرارداد رنو حكم كاتاليزور را دارد چرا كه بخش خصوصي تمايلي به همكاري مشترك با رنو آن هم با مبالغ بالا ندارد.» اينها بخشي ازدفاعيه ساسان قرباني، دبيرهمايش بين‌المللي صنعت خودرو ايران است كه در خصوص قرارداد جديد رنو با ايدرو در جمع خبرنگاران ذكر مي‌كند و در خصوص نتايج اين انعقاد قرارداد براي صنعت خودرو مي‌گويد: « وزارت صنعت يك سري قوانين و مقرراتي را براي تنظيم قراردادها ميان خودروسازان داخلي و خارجي تدوين كرده و شركت‌ها مطابق با آن عمل مي‌كنند. ايدرو نيز در اين ميان به عنوان مركز مديريت و تنظيم قوانين اقدامات لازم را انجام مي‌دهد. براساس چشم‌انداز 1404 حجم توليد و صادرات خودرو تعريف شده است، برهمين اساس شركت‌ها اقداماتي را انجام مي‌دهند. در قرارداد جديد رنو نبايد بحث سهم ايدرو يا بخش خصوصي عنوان شود بلكه مهم رعايت چارچوب‌هاي سياست‌هاي كلي وزارتخانه است. »
وي كه در جريان نشست خبري چهارمين همايش بين‌المللي خودرو در آبان ماه صحبت مي‌كرد، همچنين با تاكيد برنقش كاتاليزوري ايدرو در اين قرار‌داد ادامه مي‌دهد: « قرار است ايدرو بعد از فعال شدن كارخانه مشترك 20 درصد سهام آن را واگذار كند. البته بايد بگويم بخش خصوصي تمايلي به همكاري مشترك با رنو آن هم با ميزان مبالغ بالا ندارد و در اين ميان ايدرو به عنوان تسهيل‌كننده قرارداد ورود پيدا كرده است. اين قرارداد درنهايت منجر به افزايش كارايي فعاليت‌هاي رنو در ايران خودرو شد و درمجموع به نفع صنعت خودروي  ايران است. اهميتي ندارد چه كسي آن را امضا كرده است. سهم طرفين تاثيري در اين قرارداد ندارد ما به دنبال توليد خودروي با كيفيت بالا و قيمت مناسب در كشور هستيم كه امكان صادرات آنها وجود داشته باشد. اگر درصد طرف خارجي كم باشد با هر اتفاق و تهديد كوچكي از كشور خارج خواهد شد. چه فايده‌اي دارد به عنوان مثال به‌طرف ايراني 80 درصد سهم بدهيم اما خروجي قرارداد، خودروهاي بي‌كيفيت باشد. »
البته نعمت بخش، دبيرانجمن خودروسازان هم كه درمقام دفاع از اين قرارداد بر آمده بود، موضوع خدمات پس از فروش را مطرح كرده و گفته است: «ما از ابتدا به آقاي وزيرصنعت پيشنهاد كرده بوديم كه اجازه دهد يك شركت خودروساز خارجي به صورت مستقل در داخل كشور اقدام به توليد كند، اما در ساير قراردادها چون طرف ايراني مي‌خواست مديريت را در دست داشته باشد به صورت 50_50 امضا شد. رنويي‌ها پيش از اين از نحوه ارايه خدمات پس از فروش ال 90 ناراضي بودند به همين دليل مي‌خواستند خودشان مديريت خدمات پس از فروش را در دست داشته باشند. »
به گفته قرباني، شناسايي سهم خدمات در ارتقاي برند، آسيب‌شناسي زنجيره خدمات، مولفه‌هاي موثر در رضايتمندي مشتريان، تاثيرحاكميت و قوانين در خدمات و الگوهاي موفق در خدمات را از محورهاي همايش چهارم خواند. عمده شركت‌هاي خارجي حاضر، شركت‌هايي هستند كه در ايران توليد يا واردات دارنداما بايد بگويم هيچ محدوديتي براي حضور در اين همايش براي شركت‌هاي خارجي نيست. البته از امريكايي‌ها دعوت نكرده‌ايم اما منعي هم وجود ندارد، اگر خواستند مي‌توانند بيايند. شركت‌هاي بزرگي از آلمان، فرانسه، هند، ژاپن، چين، برزيل، مكزيك، تونس و تركيه نيز در اين همايش حضور خواهند داشت و آخرين دستاوردهاي حوزه خدمات پس از فروش ارايه مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون