• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3642 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

چهره‌ها- خبرها

سفر رييس‌جمهور به ويتنام

رييس‌جمهور صبح امروز به دعوت رسمي رييس‌جمهور ويتنام به هانوي پايتخت اين كشور سفر مي‌كند. پرويز اسماعيلي ضمن اعلام اين خبر گفت: حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني و چان داي كوانگ روساي جمهوري اسلامي ايران و ويتنام، در نشستي مشترك با حضور مقام‌هاي بلندپايه دو كشور، راه‌هاي تقويت بيش از پيش همكاري در عرصه‌هاي مورد علاقه دو طرف را مورد بحث و تبادل نظر قرار مي‌دهند. معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهور مذاكره هيات‌هاي عاليرتبه و همچنين امضاي چند سند همكاري ميان دو كشور را از ديگر برنامه‌هاي سفر دو روزه رييس‌جمهور به هانوي ذكر كرد. هياتي از بخش خصوصي كشورمان نيز همزمان با سفر روحاني در ويتنام حضور دارند و در نشست مشترك راه‌هاي توسعه روابط اقتصادي با همتايان ويتنامي خود را بررسي مي‌كنند.


حل اختلافات نفتي اربيل- بغداد توسط امريكا

منابع ديپلماتيك عراقي اعلام كردند، فعاليت‌هاي فرستاده امريكا به ائتلاف ضد داعش در عراق، به انعقاد توافق نفتي ميان عراق و اقليم كردستان انجاميده كه اين توافق در نبرد تعيين‌كننده موصل اهميتي ويژه دارد.
اين منابع گفتند، توافق مربوط به تقسيم درآمدهاي نفتي كه در اگوست منعقد شد، اهميت حياتي دارد و دولت مركزي بغداد و دولت اقليم كردستان را وامي‌دارد تا براي برنامه‌ريزي درخصوص حمله به داعش در موصل در ماه جاري ميلادي، به هماهنگي بپردازند. برت مك‌گورك، نماينده امريكا در ائتلاف ضد داعش رفت و آمدهاي بسياري را ميان اربيل و بغداد از نيمه نخست آوريل داشت و اوج سفرهاي وي برگزاري ديداري در اربيل در ۱۹ ژوئن ميان مسعود بارزاني رييس اقليم كردستان عراق و فالح فياض مشاور امنيت ملي عراق بود. يك منبع عاليرتبه كه ارتباط بسياري با كردها دارد، در اين خصوص گفت: اگر مك‌گورك نبود، اين قرارداد به هيچ‌وجه منعقد نمي‌شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون