• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3642 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

نمايشگاه نقاشي‌هاي فروغ فطرتي به نفع كودكان كار

گروه فرهنگ و هنر|  نمايشگاه نقاشي‌هاي فروغ فطرتي از روز جمعه در گالري «صا» افتتاح شده است. فطرتي در اين نمايشگاه با عنوان «حقيقت يك فرم» نقاشي‌هايي فيگوراتيو را با تكنيك آكرليك ارايه داده است. فضاي اين نقاشي‌هاي فيگوراتيو تا حدود زيادي از تجربه‌هاي فطرتي در طول اين سال‌ها شكل گرفته است. او كه پس از تحمل دوره‌اي بيماري اين روزها مراحل درماني خود را سپري مي‌كند درباره اين آثار توضيح مي‌دهد: «در اين پروسه بيماري و مراحل درماني با مشكلات عديده‌اي روبه‌رو شدم. ديدن بيماران خاص و صعب‌العلاج باعث شد تا به يك فضاي ديگري كشيده شوم. همين موضوع باعث شد تا از ماديات بيرون بيايم و نسبت به موضوعات اينچنيني ديدگاه ديگري پيدا كنم. اين نقاشي‌ها حاصل همين ديد است.» فطرتي در مورد اينكه چقدر اين موضوعات در اين تصميم كه نمايشگاهي را به اين شكل برگزار كند تاثير داشته از بيماري به عنوان يك اتفاق نو در زندگي ياد مي‌كند و مي‌گويد: «در كل احساس مي‌كنم كه بيماري در زندگي براي بعضي از ما يك تلنگر و اتفاقي نو   است تا بعد از آن يك زندگي جديدي را پيش بگيريم. اين بيماري فكر من را تغيير داد و كاملا از فضاي مادي كه در زندگي خيلي از ما حاكم است و حواشي اينچنيني رهايم كرده است.» فطرتي معتقد است فيگورهاي او در نقاشي‌هايش در حين اينكه فيگور هستند رها بودن نقاش‌شان را هم نشان مي‌دهند؛ «در كارهاي من اين اتفاق افتاده و خدا را شكر بازتاب آن را هم ديدم و همه به‌نوعي اشاره مي‌كردند در اين نقاشي‌ها رها بودن من را حس مي‌كنند.»
فطرتي در اين نمايشگاه 17 نقاشي فيگوراتيو را به نمايش گذاشته است. كارهايي با ابعاد مختلف كه قرار است درصدي از عوايد فروش آنها به كودكان كار اختصاص داده شود؛ «اين درآمد را براي بچه‌هاي كار گذاشتم و اميدوارم كه با اين تصميم در كنار اتفاقات نويي كه در خصوص اين موضوع در جامعه ما مي‌افتد من هم به نوبه خودم و به‌عنوان كسي كه كار هنري مي‌كند سهيم باشم.» او در مورد دلايل اين تصميم اين‌طور توضيح مي‌دهد؛ «اعتقادم اين است كه همه ما انسان‌ها در اين موارد وظيفه‌اي داريم. من كه نقاشي بلد هستم يك وظيفه‌اي دارم و بر اساس همين وظيفه بايد كارم را انجام دهم. اگر بتوانم كاري انجام دهم در حقيقت به وظيفه خودم عمل كرده‌ام. من اين وظيفه را اين‌طور تعريف مي‌كنم كه اگر در توانم باشد گوشه‌اي از مهر و محبت را به ديگران نشان دهم. اين باعث مي‌شود عطوفت بيشتري بين ما ايجاد شود. اين كارها به عقيده من وظيفه تك‌تك افراد و مردم جامعه است و من هم سعي كردم با برگزاري اين نمايشگاه خودم را در آن سهيم بدانم.»
نمايشگاه نقاشي‌هاي فروغ فطرتي با عنوان «حقيقت يك فرم» تا روز يكشنبه، 18 مهرماه در گالري صا به نشاني خيابان پاسداران، بوستان هشتم، شماره 134، طبقه همكف داير است. ساعت بازديد از اين نمايشگاه هر روز 16 تا 20 است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون