• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3642 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

گلوريا نيلور، نويسنده برنده جايزه كتاب ملي درگذشت

گلوريا نيلور، نويسنده سياهپوست برنده جايزه كتاب ملي امريكا و خالق رمان پرفروش «زنان محله بروستر» در سن 66 سالگي درگذشت. اين نويسنده 28 سپتامبر بر اثر حمله قلبي از دنيا رفت.
نويسنده رمان‌هاي «تپه‌هاي ليندن»، «روز مامان» و «كافه بيلي» براي ادبيات روانكاوانه و زننده‌اش تحسين شده بود. رمان «زنان محله بروستر» نامه‌اي عاشقانه از نيلور به هفت زن آفريقايي- امريكايي ساكن پانسيوني كه محل دقيق آن مشخص نيست، است. اين كتاب سال 1982 منتشر شد و منتقد روزنامه نيويورك تايمز در تمجيد آن نوشت: «از لحاظ احساسي خواننده را خشنود مي‌كند و از لحاظ فني رماني تكامل‌يافته است.» اين رمان جايزه كتاب ملي امريكا را در بخش بهترين داستان نويسنده نوقلم از آن خود كرد و اغلب آن را با رمان‌هاي توني موريسون و آليس واكر، نويسندگان زن سياهپوست برنده جايزه پوليتزر مقايسه مي‌كنند و در ميان آثار برجسته زنان سياهپوست جاي مي‌دهند.
نيلور كه خود بزرگ‌شده شهر نيويورك است، مادرش را كسي مي‌داند كه «محله بروستر» را امكان‌پذير كرده است. او به هنگام دريافت جايزه كتاب ملي گفته بود: «وقتي مادرم فهميد من بچه كمرويي هستم، نخستين دفترچه خاطراتم را به من داد و گفت احساساتم را در آن بنويسم. طي سال‌ها اين دسته دسته كاغذ به اين دفتر اضافه كردم كه در نهايت به كتاب «زنان محله بروستر» تبديل شد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون