• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3649 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۶ مهر

پاسخ جنتي به شايعه رفتنش از وزارت ارشاد

چند روز صبر كنيد تا نتيجه مشخص شود

گروه سياسي| علي جنتي رفتنش را تكذيب نمي‌كند. شبيه وزرايي نيست كه خبرهاي پشت پرده را تكذيب كند و از خدمتگزاري‌اش بگويد. بيرون از وزارتخانه زمزمه قطعي شدن رفتن او از ساختمان خيابان كمال الملك پيچيده است. او خودش هم تكذيب نمي‌كند اما ماموريت خارجي‌اش را مي‌رود، براي اداره ارشاد شهر قم كه مديرش استعفا داده سرپرست تعيين مي‌كند و در همين روزها است كه از روند برگزاري انتخابات هيات نظارت بر مطبوعات هم بازديد ‌كند. علي جنتي قصد رفتن دارد اما توصيه به صبر مي‌كند. گويا منتظر تصميم رييس‌جمهور درباره استعفايي است كه نوشته و به دفتر حسن روحاني فرستاده است. روز گذشته علي جنتي با حضور در ستاد برگزاري انتخابات هيات نظارت بر مطبوعات درباره شايعاتي كه اين روزها درباره رفتنش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مطرح است، اظهار كرد: چند روز صبر كنيد تا نتيجه مشخص شود. علي جنتي ادامه داد: چند روز ديگر نتيجه مشخص مي‌شود و من درباره اين موضوع صحبت نمي‌كنم. » در ادامه هم او ترجيح داد كه در مورد روند برگزاري انتخابات هيات نظارت بر مطبوعات به صورت الكترونيكي صحبت كند. با اين همه اظهارات روز گذشته علي جنتي خبر روزهاي اخير «اعتماد» را تاييد مي‌كند كه كوچ علي جنتي از ساختمان وزارت ارشاد قطعي است.
علي جنتي منتظر چيست؟
ماجراي رفتني شدن علي جنتي با گره‌خوردن نام اين وزارتخانه با ماجراي كنسرت‌ها آغاز شد. فضايي كه عليه وزارت ارشاد در يكي، دو ماه اخير به وجود آمده بود اما درست همان چيزي بود كه دلواپسان و منتقدان دولت آن را دنبال مي‌كردند. رابطه وزارت ارشاد با قم، تا قبل از ماجراي كنسرت‌ها روابط حسنه‌اي بود. با وجود همه تلاش‌هايي كه براي تخريب دولت با انتشار شب نامه و مطالب نادرست مي‌كردند اما رابطه قم و ارشاد رابطه خوبي بود. با اين همه پس از انتشار برخي تصاوير هدفدار از يك مراسم در شهر قم بود كه همه‌چيز عليه علي جنتي شد. حالا اما در روزهايي كه زمزمه ترميم كابينه در دولت پيچيده شده است و با توجه به اظهارنظري كه روز گذشته علي جنتي داشته است به نظر مي‌رسد كه علي جنتي بيشتر از هر چيز منتظر پاسخ رييس‌جمهور به استعفايش است؛ استعفايي كه با توجه به زمزمه ترميم كابينه در حوزه فرهنگي در دولت به نظر نمي‌رسد كه با پاسخ منفي رييس‌جمهور روبه‌رو شود.
در همين شرايط اما هنوز جايگزين جدي براي وزير ارشاد در ميان نيست و شايد تعلل حسن روحاني در تصميم‌گيري در اين مورد هم به همين مساله برگردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون