• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3649 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۶ مهر

پيدا و پنهان

دستگيري تبليغ‌كنندگان داعش در ايرانشهر

فرمانده انتظامي ايرانشهر از دستگيري افرادي كه با ايجاد وبلاگ اجتماعي اقدام به انتشار اخبار كذب، پخش تصاوير گروهك داعش مي‌كردند، خبر داد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس سيستان و بلوچستان، دوستعلي جليليان اظهار كرد: با توجه به دريافت گزارشي مبني بر اينكه افرادي با ايجاد وبلاگي ضمن اقدام به انتشار اخبار كذب و تصاويري از گروهك‌هاي تروريستي ـ تكفيري به همراه پرچم آنان، باعث نا امن نشان دادن كشور شده و ايجاد جو رواني منفي مي‌كنند، بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس فتاي اين پايگاه انتظامي قرار گرفت. فرمانده انتظامي ايرانشهر ادامه داد: با بررسي‌هاي تخصصي انجام گرفته توسط كارشناسان مبارزه با جرايم سايبري دو متهم مورد نظر شناسايي و به پليس فتا احضار شدند. اين مقام مسوول تصريح كرد: متهمان مورد نظر پس از اينكه با شواهد و مستندات محكم كارآگاهان پليس فتا مواجه شدند به بزه انتسابي خود اعتراف كردند و تجهيزات مورد استفاده آنها شامل گوشي تلفن همراه و سيم كارت، دو دستگاه كيس رايانه و يك هارد اكسترنال كشف شده و پس از تشكيل پرونده راهي مراجع قضايي شدند. وي گفت: پليس فتا همواره با رصد دقيق هرگونه موارد غيرقانوني و خلاف مقررات در فضاي مجازي اجازه هيچ‌گونه قانون شكني و قانون‌گريزي را به متخلفان در فضاي مجازي نمي‌دهد.


آخرين وضعيت پرونده زمين‎خواري 200 ميلياردي
دادستان ورامين در ارتباط با آخرين وضعيت پرونده زمين‎خواري 200 ميليارد توماني در ورامين گفت: در حال حاضر سوابق پرونده‎ها از اداره ثبت و ساير ادارات مرتبط براي جمع‎بندي نهايي در حال بررسي است. به گزارش ميزان، «ابوالقاسم مرادطلب»، در ارتباط با آخرين وضعيت پرونده يك فقره زمين‌خواري با ارزش بيش از 200 ميليارد توماني در ورامين گفت: در حال حاضر سوابق پرونده‎ها از اداره ثبت و ساير ادارات مرتبط براي جمع‎بندي نهايي در حال بررسي است. وي ادامه داد: پيگيري‎هاي لازم در اين زمينه صورت گرفت و مدارك و مستندات كافي جمع‎آوري شده است و در مرحله تحقيقات تكميلي هستيم.


دستگيري فرد توهين‌كننده به مقدسات اسلام در عجب‌شير
نوقرباني گفت: فرد توهين‌كننده به مقدسات اسلام در عجب شير دستگير و روانه زندان شد. به گزارش ميزان، محمدحسن نوقرباني، گفت: در روز تاسوعا فرد ميانسالي در روستاي خضرلو با توهين به مقدسات اسلام موجب رنجش خاطر اهالي شده بود كه با توجه به اهميت موضوع، پرونده به صورت ويژه در دستور كار دادگستري قرار گرفت. وي تصريح كرد: با اقدامات انجام شده در دادگستري شهرستان عجب‌شير، متهم بلافاصله با دستور دادستان توسط نيروي انتظامي دستگير و به شعبه بازپرسي ارجاع داده شد. وي افزود: متهم به اتهام توهين به مقدسات و اخلال در نظم عمومي با قرار قانوني روانه زندان شد.   نوقرباني هشدار داد: با افرادي كه چه در فضاي مجازي و چه در فضاي عمومي و حقيقي اقدام به توهين عليه مقدسات كنند برخورد قاطع قانوني و قضايي خواهد شد و اشد مجازات براي مجرمين در نظر گرفته خواهد شد. دادستان عجب شير در پايان خاطرنشان كرد: طبق ماده ۵۱۳از قانون تعزيرات مصوب ۷۵ – هركس به مقدسات اسلام يا هر يك از انبياي عظام يا ائمه طاهرين(ع) يا حضرت صديقه طاهره (س) اهانت كند اگر مشمول حكم ساب النبي باشد اعدام مي‌شود و در غير اين صورت به حبس از يك تا پنج سال محكوم خواهد شد.


«شبكه سازمان‌يافته مدلينگ و ابتذال» متلاشي شد
شبكه سازمان‌يافته مدلينگ و ابتذال در زهدان با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سيستان و بلوچستان شناسايي شد و ۱۱ نفر از عوامل آن
 دستگير شدند.  به گزارش روابط‌عمومي اطلاعات سپاه سيستان و بلوچستان، شبكه سازمان يافته مدلينگ و ابتذال در زاهدان با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سيستان و بلوچستان شناسايي شد و 11نفر از عوامل آن دستگير شدند. اين افراد با توليد عكس‌هاي مستهجن، رواج مدلينگ و ايجاد آتليه‌هاي زيرزميني و انتشار عكس‌هاي آن در فضاي مجازي، در پي رواج فحشا و ابتذال در سيستان و بلوچستان به عنوان جوان‌ترين استان كشور بودند.
بر اساس اين گزارش افراد دستگير شده علاوه بر سيستان و بلوچستان در سطح منطقه‌اي و بين‌المللي نيز فعاليت مي‌كردند. علاوه بر دستگيري اين مهره‌هاي كليدي و پلمب 3 باب آتليه زيرزميني، تعدادي از افرادي كه ناخواسته در دام اين شبكه افتاده بودند، احضار و ارشاد شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون