• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3649 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۶ مهر

ثبات بازار طلا به ارز رسيد

تعطيلات روز يكشنبه در بازارهاي جهاني، ثبات بازار اين فلز زرد را تداوم بخشيد. در بازار ارز هم نرخ تمام واحدهاي پول معتبر كاهش قيمت نشان دادند تا يكشنبه‌اي آرام در بازار ايران سپري شود.
روز گذشته، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با كاهش قيمت 300 توماني، يك ميليون و 83 هزار و 500 تومان قيمت‌گذاري شد. سكه تمام بهار آزادي طرح قديم در حالي يك ميليون و 83 هزار تومان خريد و فروش شد كه به معناي عدم تغيير قيمت آن نسبت به روز شنبه است.
همچنين نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 549 هزار تومان و 289 هزار تومان به بازار عرضه شدند كه بر اين اساس هر دو آنها دو هزار تومان كاهش قيمت را تجربه كردند. هر سكه يك گرمي نيز 182 هزار تومان به دست خريداران رسيد. قيمت اونس طلا در بازارهاي جهاني تغييري نداشت. در هفت روز گذشته نرخ اونس از هزار و 258 دلار به هزار و 251 دلار رسيد. همچنين طبق مصوبه‌اي كه تابستان امسال در خصوص صادرات طلا به امضا رسيده است، به گفته رييس خانه معدن، صادرات اين فلز گران‌بها آغاز شده است. محمدرضا بهرامن، با اشاره به اينكه قوانين مناسب مي‌تواند در جذب سرمايه‌گذار و توسعه فعاليت‌هاي معدني موثر باشد، گفته است: قوانيني از جنس قانوني كه در مردادماه در خصوص صادرات طلا از در معادن به تصويب رسيد عملا مي‌تواند براي افرادي كه قصد سرمايه‌گذاري در فعاليت‌هاي معدني را دارند دلگرمي ايجاد كند و سطح توجيه پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري را ارتقا بخشد.
 وي با بيان اينكه فعالان معادن طلاي ايران با مخاطراتي در سير توليد و فروش خود مواجه شده‌اند، عنوان كرد: توليدكنندگان طلا هنگام فروش محصول نهايي خود بايد ماليات پرداخت كنند كه اين باعث شده در عرضه داخلي طلا توان رقابت با بانك مركزي را نداشته باشند، چرا كه اين بانك با پرداخت ماليات مواجه نيست. علاوه بر اين قيمت اونس طلا 474 هزار و 800 تومان اعلام شد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز به ارزش 109 هزار و 505 تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شد.
در بازار ارز دلار امريكا پس از چند روز افزايش قيمت، چهار تومان ارزان شد و با نرخ سه‌هزار و 594 تومان معامله شد. يورو سه هزار و 993 تومان قيمت‌گذاري شد و هر پوند انگليس به ازاي چهار هزار و 461 تومان با ريال معاوضه شد. درهم امارات و لير تركيه هم به ترتيب 986 تومان و هزار و 188 تومان به بازار عرضه شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون