• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3654 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان

عددنوشت

مشتركين آب و برق
معاون وزير نيرو در امور برنامه‌ريزي و امور اقتصادي گفت: صنعت آب و برق در به‌كارگيري فناوري نوين پيشرو است.
عليرضا دايمي افزود: استفاده از دانش روز و خلاقيت و نوآوري در امور، موجبات پيشرفت صنعت آب و برق را مهيا مي‌سازد. انتقال تجربيات و علوم نوين مانند سامانه GIS بايد در سراسر شركت‌هاي زيرمجموعه وزارت نيرو تسري يابد و همه شركت‌ها ملزم به استفاده از آن شوند.
دايمي با بيان اينكه ۳۲ ميليون مشترك برق و ۲۲ ميليون مشترك آب در كشور وجود دارد، گفت: خدمات وزارت نيرو جزو خدمات گسترده مردمي است و خدمات‌رساني ما در حوزه‌هاي آب و برق همواره بايد با بالاترين كيفيت و كمترين تلفات همراه باشد.

 

افزايش توليد فولاد خام
جديدترين آمار انجمن جهاني فولاد (ورلد استيل) نشان داد توليد فولاد خام در سراسر جهان از جمله ايران در ماه ميلادي گذشته افزايش يافته است. اين آمار نشان داد توليد جهاني فولاد خام در سپتامبر سال ۲۰۱۶ نسبت به سپتامبر سال گذشته به ميزان دو درصد رشد كرده و به 9/132 ميليون تن رسيده است.
متوسط ظرفيت استفاده از كارخانه‌هاي فولاد در سراسر جهان در سپتامبر ۷۰ درصد بود كه 5/69 درصد نسبت به سپتامبر سال ۲۰۱۵ و 5/1 درصد در مقايسه با آگوست امسال رشد داشت. بر اساس گزارش متال اوربيس، مجموع توليد فولاد خام جهان در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۶ به 19/1 ميليارد تن رسيد كه به ميزان 5/0 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش داشت.

 

كاهش نرخ سود تسهيلات صادراتي
 هيات امناي صندوق توسعه ملي براي جهش در صادرات غير نفتي، نرخ سود تسهيلات ريالي از محل منابع صندوق براي صادركنندگان را به ۱۱ درصد كاهش داد.
در جلسه هيات امناي صندوق توسعه ملي كه پيش از ظهر شنبه و به رياست حجت‌الاسلام حسن روحاني، رييس‌جمهور تشكيل شد، مصوب شد تا براي جهش در صادرات غيرنفتي، نرخ سود تسهيلات بانكي كه به صورت ريالي و از منابع صندوق استفاده مي‌شود، به 11 درصد كاهش يابد.
همچنين هيات امنا تصويب كرد كه اين نرخ سود براي مناطق محروم ۴ درصد ديگر نيز كاهش و معادل ۷ درصد تعيين شود.

 

اختلاف قيمت خودرو
رييس اتحاديه نمايشگاهداران و فروشندگان اتومبيل با بيان اينكه بازار خريد و فروش خودروهاي جديد داغ شده است، گفت: اختلاف قيمت
در اين خودروها به مرز ۱۴ ميليون تومان هم رسيده است.
سعيد موتمني، با اشاره به اينكه بازار خريد و فروش خودروهاي جديد تا حدودي خوب است، اظهار داشت: اما نكته قابل تامل در قيمت اين خودروها اينكه اختلاف قيمت‌ها از كارخانه تا بازار به
14 ميليون تومان هم رسيده است. وي با بيان اينكه در حال حاضر قيمت كارخانه‌اي رنو كپچر 105 ميليون تومان است، افزود: اما اين خودرو با اختلاف قيمت 11 تا 14 ميليون توماني در بازار به فروش مي‌رسد. هايما اس7 هم در كارخانه 79 ميليون و 500 هزار تومان قيمت گذاري شده اما در بازار با اختلاف حدود 7 ميليون تومان با قيمت 86 ميليون تومان مورد معامله قرار مي‌گيرد.
رييس اتحاديه نمايشگاهداران و فروشندگان اتومبيل اضافه كرد: قيمت كراس‌اوور H30 در كارخانه 45 ميليون تومان است اما در بازار با اختلاف 8 تا 10 ميليون توماني با قيمت 53 تا 55 ميليون تومان به فروش مي‌رسد.
همچنين برليانس H320 با اختلاف 7 ميليون توماني با قيمت 57 ميليون و 500 هزار تومان در بازار مورد معامله قرار مي‌گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون