• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3655 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۳ آبان

هاشمي رفسنجاني:

آنها كه اهل مبارزه نبودند تريبون‌دار شده‌اند

آيت‌الله هاشمي ‌رفسنجاني در جلسه پرسش و پاسخ جمعي از اصحاب قلم، مديران و فعالان رسانه‌اي در سايت‌ها، خبرگزاري‌ها و روزنامه‌ها، با ارايه تحليلي از فضاي سياسي كشور، به سياست‌هاي كلي انتخابات و ابلاغ آن از سوي مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: اگر رقابت‌هاي انتخاباتي سال آينده جدي و برپايه قانون باشد، مردم ايران نشان داده‌اند كه به خاطر علاقه به كشور و انقلاب، به صحنه مي‌آيند. البته نقش و وظيفه رسانه‌ها براي افزايش آگاهي مردم بسيار مهم است.
به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، با تشريح روند تدوين سياست‌هاي كلي انتخابات، در پاسخ به نگراني يكي از اصحاب رسانه در خصوص عدم اجراي آن، گفت: براساس قانون و تفويض رهبري، مجمع تشخيص مصلحت نظام، ناظر بر حسن اجراي سياست‌هاي كلي است، اما آنچه كه در اين امر مهم است، افكار عمومي و مطالبه آنها براي اجراي كامل و صحيح اين سياست‌هاست.
وي برخورد سليقه‌اي و جناحي و عدم وجود برنامه جامع براي رسانه‌ها را ضعف جدي در اين بخش دانست و با اشاره به رشد رسانه‌هاي مجازي در كشور، گفت: نظامي كه منطق و استدلال داشته باشد، از افزايش رسانه‌هاي قانوني و آزادي بيان و امنيت پس از آن بطور مساوي و عادلانه براي همه رسانه‌ها متعلق به جناح‌هاي داخل انقلاب استقبال مي‌كند و بايد قوانين موجود درباره فعاليت‌هاي رسانه‌اي مطابق شرايط زمان اصلاح شود.
آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر راهنمايي‌هاي قرآن و روايات ديني درباره رعايت اعتدال، به بعضي از تندروي‌ها در مقاطع مختلف پس از پيروزي انقلاب، اشاره كرد و گفت: يكي از بدترين نوع تندروي‌ها، افراط و تفريط‌هاي انتخاباتي است و متاسفانه كساني كه از دوران مبارزه، انقلاب را قبول نداشتند، در نظامي كه همه مسووليت‌ها را براساس قانون اساسي انتخاباتي كرده بود، تريبون گرفتند و همان طيف و تفكر، راي مردم را زينتي خواندند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اگر عقلانيت و اعتدال براساس خواست اكثريت مردم محور برنامه‌هاي كشور شود، به خاطر نيروي انساني كارآمد و منابع غني و آماده شدن زير ساخت‌ها، مي‌توانيم از مشكلات به ارث رسيده كنوني عبور كنيم. وي دموكراسي را پايه نظام دانست و با اشاره به اصول مربوط به تعدد احزاب در قانون اساسي، گفت: تجربه موفق دنيا استفاده از احزاب براي نهادينه كردن دموكراسي است و شاگردان امام كه در زمان مبارزه به فكر تحزب بودند، بلافاصله پس از پيروزي انقلاب آن هم در اوج شورش‌ها و تجزيه طلبي‌ها، حزب جمهوري اسلامي را تاسيس كردند و تاريخ نقش ارزشمند آن را در آن مقطع مي‌داند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون