• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3661 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ آبان

جبار كوچكي ن‍ژاد:

امروز با وزراي پيشنهادي جلسه‌داريم

‌ فراكسيون ولايت به چه جمع‌بندي درباره سه وزير پيشنهادي رسيده است؟
فراكسيون ولايت هنوز در اين حوزه جمع‌بندي نداشته است. ما ديروز ساعت 7 صبح جلسه داشتيم. بحث‌هاي زيادي درباره معايب و مزاياي وزراي پيشنهادي شد. روز گذشته سه كميته براي بررسي هر يك از اين سه وزير تشكيل داديم. قرار است بررسي‌هاي ميداني درباره عملكرد و سوابق اجرايي و سياسي آنها انجام ‌دهند. بعد اين كميته‌ها گزارش خودشان را در جلسه ساعت شش صبح فردا سه شنبه اعلام مي‌كنند. در اين جلسه قرار است وزراي پيشنهادي هم حاضر شوند و در نهايت با شنيدن همه اينها راي‌گيري خواهيم كرد.
‌ مسووليت هر كدام از اين كميته‌ها بر عهده چه كساني است و قرار است بر چه مبنايي عملكردها را بررسي كنند؟
قرار است دكتر زاهدي، مسوول كميته آموزش باشد و وضعيت دكتر آشتياني را بررسي كند. مسوول كميته فرهنگي هم احسان قاضي‌زاده است.
‌ ارزيابي شما از فضاي كلي حاكم بر فراكسيون ولايت چيست؟
برداشت من اين است كه قطعا در رابطه با وزير آموزش و پرورش راي منفي مي‌دهند. اين قطعي است. فراكسيون‌هاي ديگر هم در خودشان به اين نظر منفي رسيده‌اند. اما در مورد دو وزير ديگر معتقدم آقاي سلطاني فر راي اول و آقاي صالحي‌اميري راي دوم را خواهد آورد. ما حتما در صحن نسبت به سوابق عملكردي ايشان در حوزه آموزش و پرورش خواهيم پرداخت. گزينه معرفي‌شده براي اين وزارتخانه موجب نگراني است و فرهنگيان به‌شدت نگران هستند. رييس‌جمهور بايد شخصي را معرفي مي‌كرد كه از جنس فرهنگيان بود و در ديدگاه‌هاي سياسي‌اش هم متعادل بود. ولي الان فرهنگيان به‌شدت گله مند هستند و هيچ حمايتي از ايشان وجود ندارد. ما هم نسبت به اين پيام‌هاي بيروني بي‌تفاوت نيستيم. معرفي ايشان كم لطفي آقاي روحاني نسبت به وزارت آموزش و پرورش است.
‌ فكر مي‌كنيد وزن فراكسيون شما آنقدر باشد كه با اطمينان از راي نياوردن دكتر آشتياني صحبت مي‌كنيد؟
ما دست كم 135 نفر هستيم. اين تعدادي است كه رسما براي پيوستن به فراكسيون ولايت ثبت‌نام كرده‌اند و تازه حدود 15 نفر هم در سفر بودند. با اين حساب حدود 150 نفر هستيم.
‌ ارزيابي نهايي شما از روز راي‌گيري در صحن چيست؟
فكر مي‌كنم وزراي ورزش و فرهنگ راي مي‌آورند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون