• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3661 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ آبان

پروانه سلحشوري:

به جاي برخورد با عاملان فساد با اصحاب رسانه برخورد نشود

پروانه سلحشوري، نماينده مردم تهران در نطق روز چهارم آبان خود نكاتي را در ارتباط با فساد و مبارزه با آن مطرح كرد كه متن اين نطق به شرح زير است: به عنوان وكيل مردم در مجلس شوراي اسلامي در اينجا سخنگوي خواسته‌هاي مردم هستم و نه‌تنها خود را نماينده تهران بلكه نماينده همه مردم ايران به خصوص خوزستاني‌هاي عزيز مي‌دانم و خواسته‌هاي مردم را در حوزه‌هاي فساد اداري، گروه‌هاي اجتماعي بيان مي‌كنم.
1-‌ فساد اداري متاسفانه در ابعاد گسترده‌اي در سيستم نفوذ پيدا كرده است. اختلاس‌هاي بي‌نظير در تاريخ ايران، حقوق‌هاي غيرمتعارف و بذل و بخشش‌ها و تخفيف املاك در شهرداري همه نشان از رسوخ فساد در نظام اداري كشور است. مطبوعات و سايت‌هاي خبررساني با توجه به رسالت خود در اين راستا بايد گام بردارند و از مصونيت برخوردار باشند. متاسفانه به جاي برخورد با عاملان فساد با اصحاب رسانه برخورد مي‌شود و امثال ياشار سلطاني به جرم افشاي فساد سازمان يافته در شهرداري به دادگاه كشيده مي‌شوند.
2-‌ مديريت فعلي كشور دچار سردرگمي و بي‌سازماني است. رييس‌جمهور يك حرف مي‌زند، وزير اظهار نظر ديگري مي‌كند.  مجوز را ارگاني صادر مي‌كند و ارگان يا افراد ديگري لغو مي‌كنند. اينگونه برخوردهاي سليقه‌اي به جز سردرگمي و تنش سياسي،  اجتماعي و فرهنگي نتيجه‌اي در بر نخواهد داشت. در موارد مختلف اتخاذ سياستگذاري واحد و عدم دخالت نيروهايي كه مجري نيستند در بسامان شدن اوضاع كشور نقش بسزايي خواهد داشت، در اين شرايط اتفاق نظر همه خدمتگزاران نظام براي مقابله با چالش‌هاي موجود تنها راه برون‌رفت از مسائل پيش‌رو است.
ادامه در صفحه 13

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون