• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3663 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۲ آبان

غلبه فروش بر خريد سهام

بازار سهام بازاري به نسبت كم حجم اما با افزايش عرضه‌هاي به نسبت سنگين از معامله‌گران بازار سهام مواجه بود، بازاري كه امروز تلاش كرد تا تك‌سهم‌ها به دنبال بازدهي مبتني بر نوسان‌گيري به تكاپو بيفتند. شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات ديروز سه‌شنبه 11 آبان 95 با كاهش 604 واحدي به رقم 79 هزار و 659 واحد رسيد. شاخص كل هم‌وزن اما با 92 واحد كاهش عدد 15 هزار و 727 واحد را تجربه كرد.
همچنين سهام شاخص شناور با كاهش 693 واحدي روي رقم 88 هزار و 688 واحد ايستاد. شاخص بازار اول اما در حالي با كاهش 480 واحدي به عدد 56 هزار و 35 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با 994 واحد كاهش به رقم 172 هزار و 451 واحد دست يافت. همچنين شاخص كل فرابورس (آيفكس) با افزايش 3 واحدي عدد 841 واحد را براي خود ثبت كرد.
براساس اين گزارش ديروز معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت معدني و صنعتي گل‌گهر با 60 واحد، پالايش نفت اصفهان با 55 واحد و معدني و صنعتي چادرملو با 54 واحد كاهش بالاترين تاثير منفي را بر محاسبه شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت پتروشيمي فناوران با 13 واحد، توسعه صنايع بهشهر و باما هر يك به ميزان 5 واحد افزايش، بالاترين تاثير مثبت را در برآورد اين نماگر به دوش كشيدند. ارزش كل معاملات بورس تهران به بيش از 5/195 ميليارد تومان بالغ شد كه ناشي از دست به دست شدن بيش از 729 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 84 هزار و 436 نوبت داد و ستد بود. طي معاملات نماد معاملاتي شركت‌هاي لوله و ماشين‌سازي ايران، پتروشيمي شيراز، باما، فولاد خوزستان، بيمه كارآفرين، توليدي و خدمات صنايع نسوز توكاو بيمه سامان از سوي ناظر بازار سهام بازگشايي و در مقابل نماد معاملاتي شركت‌هاي آ‌س‌پ، اوراق مشاركت ميدكو، اوراق گواهي سپرده عام بانك گردشگري، حق تقدم خريد سهام بانك خاورميانه و سرمايه‌گذاري توكا فولاد متوقف شدند. بازار سهام ديروز بازاري ريزشي همسو با افزايش غلبه فروشندگان سهام بر خريداران اغلب حقيقي بود. در معاملاتي كم‌حجم ريزش قيمت جهاني نفت در روزهاي گذشته باعث شد، تا بازار سهام شاهد افزايش تكاپوي معامله‌گران اغلب نوسان‌گير و كوتاه‌نگر باشد. با اين همه به نظر مي‌رسد با توجه به حجم پايين معاملات سهام و در عين حال عدم شكل‌گيري صف‌هاي فروش پايدار بورس تهران خود را براي معاملاتي متعادل در روزهاي آينده و در حول و حوش قيمت پاياني آماده كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون