• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3672 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ آبان

حدادعادل: زياد عجله نكنيم كه بگوييم ترامپ چنين و چنان مي‌كند

گروه سياسي| يك فعال سياسي اصولگرا و نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي گفت: زياد عجله نكنيم كه بگوييم ترامپ چنين و چنان مي‌كند، بايد مدتي صبر كرد تا معلوم شود آيا حرف‌هاي وي ترفند انتخاباتي بوده است يا اين آدم واقعا مي‌خواهد تغييراتي بدهد. به گزارش ايرنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات غلامعلي حدادعادل درباره تاثير انتخاب ترامپ به عنوان رييس‌جمهوري امريكا بر اجراي برجام به شرح زير است:
  به نظر من زود است كه پيش بيني كرد. همانطور كه عده‌اي پيش‌بيني كردند كه كلينتون رييس‌جمهور مي‌شود و نشد. زياد عجله نكنيم كه بگوييم ترامپ چنين و چنان مي‌كند بايد مدتي صبر كرد تا معلوم شود آيا حرف‌هاي وي ترفند انتخاباتي بوده است يا اين آدم واقعا مي‌خواهد يك تغييراتي را انجام بدهد.
  معمولا روساي جمهوري قبل از انتخاب شدن شعارها و حرف‌هايي مي‌زنند ولي بعد از انتخاب شدن به آن عمل نمي‌كنند. مثل اينكه اين يك قاعده كلي است بنابراين در امريكا هم بعيد نيست اين طور شود.
  آقاي اوباما هم قبلا حرف‌هايي را در شعارهاي انتخاباتي‌اش زد بعد كه رييس‌جمهور شد آنها را فراموش كرد بنابراين بايد ديد كه آقاي ترامپ هم مثل روساي جمهور قبلي امريكا رفتار مي‌كند يا خير.
  اگر مثل بقيه باشد مي‌شود گفت وي هم حرف‌هايي را زد كه راي بياورد و بعد از ورود به كاخ سفيد در همان چارچوب منافع سرمايه‌داران و صهيونيست‌ها عمل مي‌كند در نتيجه سياست كلي آنها نسبت به ايران هم فرقي نخواهد كرد.
  اما اگر واقعا اين حرف‌هايي كه زده است بخواهد به آنها عمل كند نه فقط روي مذاكرات برجام اثر خواهد گذاشت بلكه روي روابط امريكا با اتحاديه اروپا و اعراب هم اثر خواهد گذاشت.
  خيلي چيزها به هم مي‌خورد و بدون نظر از برجام شايد هم بد نباشد خيلي چيزها به هم بخورد چون از اين ساماني كه داده ما خيري نديديم شايد در بي‌ساماني خيري حاصل شود.
  نسل جوان ما بايد از اين مناظره‌هاي انتخاباتي امريكا درس بگيرد و آن اينكه امريكا شايستگي سروري جهان را ندارد، كشوري كه روزي صدنفر در درگيري‌هاي خياباني به دليل داشتن اسلحه كشته شوند و نتواند به خاطر منافع سرمايه‌داران، قانوني وضع كند كه سلاح را از دست مردم و اراذل و اوباش جمع كند اين كشور چگونه مي‌تواند دنيا را اداره كند؟
  به آينده امريكا و اتفاق‌هايي كه در درون جامعه امريكا ممكن است، اتفاق بيفتد كاري ندارم. روي سخن من با بعضي‌ها است كه در داخل كشور به تمدن غرب و امريكا خوش‌بين هستند. ما آن راهي را كه امام خميني(ره) پيش پاي ما گذاشت كه مستقل باشيم و به امريكا اعتنا نكنيم آن راه درستي بوده است و اين را بايد از اين مناظره‌ها بفهميم.
  حاكميت امريكا بر دنيا نتيجه‌اش اين است كه كشتار و بي‌اخلاقي كه در خود امريكا است به همه جاي دنيا سرايت كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون