• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3678 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ آذر

همه‌چيز درباره يك شايعه تكراري در پرسپوليس

پروفسور مي‌گويد: بس كنيد ؛ قرارداد دارم

حسين قهار

 

فوتبال ايران هر روز آبستن شايعات زيادي است. بازار حرف و حديث آنقدر داغ است كه طرفداران و اهالي فوتبال معمولا از اين هجم گسترده از شايعات دچار سرگيجه مي‌شوند. حالا شما تصور كنيد كه يكي از اين شايعات را با تكذيبيه‌ و واكنش‌هاي مرتبط با آن در ماه‌هاي گذشته بارها و بارها شنيده باشيد! اين تكرار شدن براي هواداراني كه اخبار فوتبال را فقط از طريق رسانه‌ها و شبكه مجازي دنبال مي‌كنند ترغيب مي‌كند كه باور كنند انگار مساله‌اي وجود دارد كه اين شايعه مدام با وجود تكذيب شدن‌هاي پياپي دوباره منتشر مي‌شود.
جدايي برانكو ايوانكوويچ دقيقا مصداق بارز يكي از همين شايعات است كه به يك عادت بد در فضاي رسانه‌اي ورزش و فوتبال ايران تبديل شده است. انگار قرار هم نيست يك بار همه متوجه اين واقعيت شوند كه اين مربي كروات قرارداد خود را در ابتداي سال جاري با باشگاه به مدت دو سال ديگر تمديد كرده و سرمربي پرسپوليس است. برانكو قراردادش را با پرسپوليس تمديد و بارها از اين موضوع صحبت كرد كه در اين پروژه دو ساله به دنبال طلسم شكني و قهرماني در ليگ برتر و بعد از آن موفقيت تيمش در ليگ قهرمانان آسيا خواهد بود. در راستاي همين تمديد قرارداد دو ساله هم بود كه پرسپوليس يكي از سال‌هاي آرام و بدون حاشيه خودش را سپري مي‌كند. سرخپوشان با فوتبال زيبا و هجومي‌ كه بازي مي‌كنند اين روزها صدرنشين ليگ هستند و به عنوان جدي‌ترين مدعي كسب عنوان قهرماني شناخته مي‌شوند. در اين ميان تنها مشكل مربوط به اتفاقات تيم جدا از حواشي كه به خاطر بزرگي پرسپوليس هميشه اطراف بازيكنان وجود داشته، انتشار اخبار مختلف درباره احتمال جدايي برانكو ايوانكوويچ از تيم است كه اين تكرار شدن ديگر حوصله هواداران و اين مربي كروات را هم سر آورده است. شايد به همين دليل بود كه پروفسور ديروز جدي‌تر و تندتر از دفعات گذشته به انتشار خبر جدايي‌اش از پرسپوليس واكنش نشان داد.
 
يك بررسي آماري نشان مي‌دهد كه از سال پيش وقتي كه بحث جدايي كي‌روش از تيم ملي مطرح شده بود‌، شايعاتي درباره احتمال سرمربيگري برانكو در تيم ملي در رسانه‌ها منتشر شد. البته قبل از آن هم در رسانه‌ها اخباري درباره پيشنهاد باشگاه‌هاي چيني و اماراتي و اروپايي و بوندس ليگا دو... به اين مربي خوانده بوديم. اما در آن مقطع بحث بر سر جدايي از پرسپوليس و بازگشت به تيم ملي حسابي داغ شده بود. با اين وجود برانكو قبل از اينكه ليگ برتر فصل قبل تمام شود قراردادش را با پرسپوليس براي دو سال ديگر تمديد كرد. با اين حال همچنان در بازار شايعات انگار قرار نبود نوشته نشود كه او جانشين كي‌روش خواهد شد. پيش از شروع فصل جاري ليگ هم وقتي دعواي برانكو با كي‌روش بالا گرفت، مرد كروات در مصاحبه‌هاي خود چند بار با كنايه روي اين مساله تاكيد كرد كه با پرسپوليس قرارداد دو ساله بسته و اهدافش را روي موفقيت اين تيم متمركز كرده و اين اتفاق نشان مي‌دهد كه با شايعات منتشر شده درباره حضور در تيم ملي ارتباطي ندارد.
بالاخره اين داستان حضور در تيم ملي با جنجال‌هاي بسيار به پايان رسيد، اما شايعات تمام نشد. در ماه‌هاي گذشته دو بار خبر احتمال سرمربيگري برانكو ايوانكوويچ در ديناموزاگرب و تيم ملي كشورش در رسانه‌ها منتشر شده است. بارها سفرهاي او به كشورش براي مرخصي‌هاي چند روزه به مذاكرات براي عقد قرارداد جديد ربط داده شد. دو بار هم كه سرمربي سرخپوشان به امارات سفري كوتاه انجام داد، ‌به صورت جدي در رسانه‌ها اعلام شد كه او با پيشنهاد قابل توجه مالي باشگاه‌هاي اين كشور روبه‌رو شده و سفرش به دوبي براي مذاكرات پيرامون همين ماجراها بوده است. آخرين شايعه درباره مذاكره با يك باشگاه اماراتي هم در روزهاي اخير حسابي در رسانه‌ها و محافل ورزشي سروصدا به راه انداخته است.
 
برانكو معمولا در برابر شايعات سكوت مي‌كند و همين موضوع باعث مي‌شود كه به هر بهانه‌هاي براي او، رفتارها و سفرهايش حاشيه درست شود. حساب شايعات منتشر شده درباره برانكو ديگر از دست همه در رفته است و پروفسور كروات هم سعي مي‌كند كه تمركز خود را روي موفقيت پرسپوليس بگذارد و به تمام اين حرف و حديث‌ها واكنشي نشان ندهد. او چند ماه قبل يك بار در واكنش به اخبار منتشر شده گفته بود: «پرسپوليس برايم وقتي نگذاشته كه بخواهم به هر شايعه و هر حرفي واكنش نشان بدهم». درست است كه برانكو معمولا كمتر به اين داستان‌ها واكنش نشان داده و سعي كرده كار خودش را انجام بدهد، اما همه قبول دارند كه او با وجود غريبي كردن با اين حواشي، هميشه آنها را مي‌شنود و درباره‌اش فكر مي‌كند. جالب اينجاست هر بار هم كه به خاطر برطرف كردن نگراني هواداران اخبار مربوط به جدايي‌اش را تكذيب كرده، ‌چند وقت بعد دوباره با يك شايعه جديد روبه‌رو شده است.
در تازه‌ترين اتفاق چندي پيش وقتي برانكو بعد از اتمام اردوي امارات، به همراه پرسپوليس به ايران برنگشت و تصميم گرفت چند روز ديگر در دوبي بماند، اين شايعه به گوش رسيد كه پروفسور قصد مذاكره با تيم‌هاي اماراتي را دارد اما اين‌بار هم برانكو بعد از حضور 48 ساعته در امارات به تهران برگشت تا به تمام بحث‌ها خاتمه دهد. منتهي اين‌بار سرمربي پرسپوليس واكنشي تندتر به اين داستان‌ها از خود نشان داد. او تاكيد كرده است: «بعضي از رسانه‌ها بي‌جهت اينقدر براي من حاشيه درست مي‌كنند. فكر مي‌كنم اين همه شايعه‌سازي ديگر كافي است چرا كه من با اجازه مديران باشگاه در دوبي ماندم و دليلي ندارد وقتي با پرسپوليس قرارداد دارم، به كار كردن در تيم‌هاي ديگر فكر كنم.»
 
برانكو رسما خواهش كرد كه شايعه‌سازان بس كنند. حالا دوباره خيال هواداران پرسپوليس بابت ماندن سرمربي در تيم‌شان راحت شد. حالا بايد منتظر ماند و ديد شايعه‌سازان براي آينده چه برنامه‌اي براي اين مربي به بهانه اتفاقاتي كه رخ مي‌دهد تدارك خواهند ديد. البته هيچ كسي نبايد فراموش كند كه اين روزها اوضاع مديريت باشگاه پرسپوليس به‌شدت نابسامان است و طبق قانون علي‌اكبر طاهري، ،سرپرست باشگاه هم ديگر نمي‌تواند به فعاليت به خاطر بازنشسته بودن ادامه بدهد و وزارت ورزش طبق نامه سازمان بازرسي بايد هرچه سريع‌تر فكري به حال صندلي مديرعاملي اين باشگاه داشته باشد. خبرها حكايت از اين مساله دارد كه در آينده‌اي نزديك وزارت ورزش و جوانان به مديريت باشگاه سروسامان خواهد داد.
نكته قابل تامل اينجا است كه چندماه قبل وقتي شايعات درباره جدايي علي اكبر طاهري از پرسپوليس به اوج خود رسيده بود، ‌برانكو در مصاحبه‌اي به دفاع از طاهري پرداخت و اعلام كرد كه او خوب كار كرده و اگر بخواهد برود همه آنها بايد با هم بروند. به همين منظور اين روزها كه هر لحظه امكان اعلام خبر جدايي طاهري از پرسپوليس وجود دارد، خيلي‌ها بر اين باور هستند كه انتشار شايعه احتمال جدايي برانكو از پرسپوليس به خاطر تغييرات قريب‌الوقوع مديريتي باشگاه خواهد بود.
البته بسياري از اهالي فوتبال هم مدعي هستند كه تمام اين داستان‌ها بازي‌هاي رسانه‌اي براي تحت فشار گذاشتن مسوولان وزارت ورزش است. چرا كه هر اتفاقي براي مديريت باشگاه رخ بدهد برانكو باز هم سرمربي تيم باقي خواهد ماند. چرا كه قرارداد او با باشگاه پرسپوليس به امضا رسيده است نه علي‌اكبر طاهري!

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون