• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3678 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ آذر

ورزشكاران و بازيگران مشهور در فينال ATP لندن

جوكوويچ: بدون شك مرد شماره يك جهان، بهترين تنيسور است

اتحاديه جهاني تنيسورهاي حرفه‌اي اعلام كرد: اندي ماري، ستاره اسكاتلندي كه قهرمان رقابت‌هاي جام ستارگان شد، اين سال را در رده اول تمام كرده است. اين اولين بار از سال ۲۰۰۳ است كه تنيسوري به جز فدرر، نادال و جوكوويچ سال را در رده اول تمام مي‌كند. نواك جوكوويچ صرب كه سال گذشته را در رده اول تمام كرد و بيشتر ماه‌هاي سال ۲۰۱۶ هم نفر اول دنيا بود، در ماه‌هاي پاياني به رده دوم سقوط كرد و در همين رده باقي ماند. ميلوش رائونيك، استن واورينكا و كي نيشكوري در پايان سال ۲۰۱۶ رده‌هاي سوم تا پنجم برترين تنيسورهاي دنيا را در اختيار گرفتند. رائونيك اولين تنيسور كانادايي تاريخ است كه موفق مي‌شود در پايان يك سال ميلادي بين سه نفر برتر دنيا قرار بگيرد. راجر فدرر اسطوره تنيس سوييس و ركورددار حضور متوالي در رده اول رنكينگ جهاني، سال ۲۰۱۶ را در رده شانزدهم تمام كرد. رافائل نادال شماره يك سابق جهان از اسپانيا هم بعد از پايان رقابت‌هاي ستارگان جهان يك رده سقوط كرد و در رده نهم قرار گرفت.
 
اندي ماري و نواك جوكوويچ بعد از فينال مسابقه‌هاي تور ATP لندن درباره عملكرد يكديگر اظهارنظر كردند و از روابط‌شان با هم گفتند. در فينال مسابقه‌هاي تور ATP لندن، اندي ماري مرد شماره يك تنيس جهان توانست نواك جوكوويچ را دو بر صفر شكست دهد و به آخرين قهرماني فصل خود دست يابد. علاوه بر همسر و سرمربيان دو تنيسور بريتانيايي و صربستاني، بازيگران و ورزشكاران مشهوري از نزديك اين بازي حساس را تماشا كردند.
 ماري كه اخيرا در رنكينگ جهاني مقام اول را كسب كرده و رقابت سختي با نواك جوكوويچ داشته است، بعد از اين پيروزي گفت: زماني كه من و نواك با هم صحبت مي‌كنيم، حرفي از تنيس، رنكينگ و بازي‌هايي كه با هم داشته‌ايم به ميان نمي‌آيد. ما درباره خانواده هم، بچه‌هاي‌مان و اين جور مسائل حرف مي‌زنيم. فكر مي‌كردم هر دوي ما زمان زيادي است كه با همسران‌مان هستيم. ما رابطه خوبي با هم و با خانواده‌هاي هم داريم. هيچ‌وقت فكر نمي‌كردم سال ۲۰۱۶ را به عنوان مرد شماره يك جهان به پايان برسانم. شب فوق‌العاده‌اي بود. من در ۴ فينال گرانداسلم بازي كردم و قهرمان المپيك شدم. رقابت با نواك خيلي سخت بود و خيلي از بازي‌ها را با شكست به پايان رساندم. اما ديشب مي‌دانستم چطور جوكوويچ را شكست دهم.
نواك جوكوويچ نيز بعد از شكست مقابل ماري گفت: ما بايد بگذاريم كه اندي از موفقيتش لذت ببرد. از او سوال‌هايي درباره نسل آينده نپرسيد. او شايستگي اينكه در لحظه زندگي كند و از آن لذت ببرد را دارد.
تيم او و همسرش نيز همين طور. فكر مي‌كنم كه حتي همسر ماري بيشتر از ماري تلاش كرده است. او تازه يك بچه به دنيا آورده و با اين وجود به جاهاي مختلف همراه ماري سفر كرده است. سال فوق‌العاده‌اي بود. خاطرات به يادماندني برايم رقم خورد. در ۶ ماه نخست سال لحظات درخشاني داشتم. امروز هر دو فوق‌العاده بوديم. بازي كردن در چنين زميني افتخار بزرگي است. مرد شماره يك جهان بهترين تنيسور جهان است. ماري در لحظات تعيين‌كننده بهتر عمل كرد و من نتوانستم با او خوب مقابله كنم. فينال را خوب شروع كردم اما عكس‌العمل‌هايم به‌موقع نبود. به ماري تبريك مي‌گويم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون