• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3682 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ آذر

سرپرست جديد خزانه‌داري كميته ملي المپيك حق هيچ امضايي ندارد!

خادم: اميدوارم سرپرستي‌ام طولاني نباشد

گروه ورزش

چهارشنبه هفته گذشته با حكم كيومرث هاشمي، رييس كميته ملي المپيك رسول خادم به عنوان سرپرست خزانه‌داري اين كميته انتخاب و معرفي شد. اين انتخاب در حالي انجام شد كه بيش از يك سال از اعلام استعفاي محمدعلي شجاعي از خزانه‌داري كميته ملي المپيك مي‌گذرد اما با اين حال و با وجود موافقيت هيات اجرايي نسبت به استعفاي انجام شده، وي طي اين مدت همچنان مسووليت‌هاي مربوط به خزانه‌داري و ذي‌حسابي كميته را بر عهده داشت. البته با وجود معرفي خادم به عنوان سرپرست خزانه‌داري كميته ملي المپيك، وي فعلا و تا اطلاع ثانوي حق هيچ امضايي در اين كميته ندارد و بدين‌ترتيب رتق و فتق امور مالي كميته ملي المپيك همچنان بايد با امضاي محمدعلي شجاعي، خزانه‌دار پيشين اين كميته انجام شود.
شجاعي كه رياست فدراسيون تير و كمان را هم عهده‌دار است، در واكنش به اين موضوع كه «بالاخره استعفاي شما از خزانه‌داري كميته ملي المپيك به دليل رياست بر فدراسيون و دو شغله بودن رنگ اجرايي به خود گرفت و ديگر مسووليتي در اين كميته نداريد»، گفت: خزانه‌دار كميته ملي المپيك فقط خزانه‌دار نيست بلكه ذي‌حساب دستگاه هم به حساب مي‌آيد با اين تفاوت كه حكم ذي‌حسابي وي بايد توسط وزير اقتصاد و دارايي تاييد و صادر شود و تا زمان صدور اين حكم، وي در واقع مسووليت اجرايي ندارد.
انتخاب خزانه‌دار كميته ملي المپيك بر عهده مجمع اين كميته است، طبق اساسنامه فردي كه به عنوان خزانه‌دار يا سرپرست خزانه‌داري انتخاب مي‌شود مسووليت ذي‌حسابي كميته را هم عهده‌دار مي‌شود. در واقع به خاطر مسووليت ذي‌حسابي است كه حق امضاي چك و ديگر اسناد كميته ملي المپيك به خزانه‌دار سپرده مي‌شود اما حكم ذي‌حسابي بايد از سوي وزارت اقتصاد و دارايي صادر شود و مديريت كميته نقشي در آن ندارد.
هاشمي اين حق را داشت كه نسبت به معرفي سرپرست خزانه‌داري اقدام كند كه بالاخره اين كار انجام شد، حالا حكم سرپرستي وي به وزارت اقتصاد و دارايي ارايه مي‌شود تا حكم ذي‌حسابي وي از سوي وزير اين وزارتخانه صادر شود. اين كار 10 ، 20 روز طول مي‌كشد و تا آن زمان سرپرست خزانه‌داري معرفي شده حق امضاي چك‌ها و اسناد را ندارد و اين حق و مسووليت همچنان بر عهده من است. اين شرايط در مورد من و بعد از اينكه در مجمع كميته ملي المپيك به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدم نيز وجود داشت، آن زمان ۴۰ روز طول كشيد تا حكم ذي‌حسابي من از سوي وزارت اقتصاد و دارايي آمد و تا آن زمان آقاي مهدي كرباسيان، خزانه‌دار قبلي كميته پيگير امور مالي بودند.  محمدعلي شجاعي در مورد انتخاب رسول خادم به عنوان سرپرست خزانه‌داري هيچ گونه اظهارنظري نكرد اما ابراز اميدواري كرد كه هرچه زودتر تاييديه وي از سوي وزارت اقتصاد و دارايي انجام شود تا بتواند رسما به همكاري‌اش با كميته پايان دهد.

خادم: نظرات اكبر فلاح برايم محترم است
خادم در واكنش به اين شايبه كه مگر همچون شجاعي رييس فدراسيون نيست و با خزانه‌دار شدن همچون او دو شغله محسوب مي‌شود و شخص شجاعي به اين دليل استعفا داد گفت: باتوجه به اينكه آقاي شجاعي خزانه‌دار كميته ملي المپيك استعفا دادند و هيات اجرايي به رييس كميته المپيك اين اختيار را داده بود كه تا زمان تعيين خزانه‌دار از سوي مجمع، فردي را به عنوان سرپرست خزانه‌داري تعيين كند، بنا به درخواست كيومرث هاشمي رييس كميته ملي المپيك و ضرورت مديريت مباحث مالي مرتبط با كميته المپيك كه مي‌تواند بر شرايط فدراسيون‌هاي ورزشي به‌طور مستقيم اثرگذار باشد، به دليل سوابق و تجربيات بودجه‌اي و مالي اينجانب در سازمان‌هاي غير ورزشي، قرار شد تا زمان تعيين خزانه‌دار از سوي مجمع كميته ملي المپيك، دوستان را در اين بخش كمك كنم. به هر حال اميدوارم دوره طولاني نباشد.
در حوزه‌هاي مالي كميته ملي المپيك فعلا اتمام حسابرسي‌ها، اتمام برنامه عملياتي سال ٩٥ كميته و بستن بودجه سال ٩٦ كميته المپيك اولويت دارد. بحث دو‌شغله بودن هم موضوعي است كه متوليان در كميته ملي المپيك بايد پاسخ دهند، اما به هر حال سرپرستي شغل محسوب نمي‌شود و همان‌طور كه گفتم اميدوارم در اين مدت كارها سرو سامان يابد و خزانه‌دار هم تعيين شود تا امور را به او بسپاريم.  خادم همچنين در رابطه با اظهارات اخير اكبر فلاح گفت: اكبر فلاح از قهرمانان بزرگ و برجسته كشتي ايران و فردي است كه با تمام وجود كشتي را دوست دارد و در اين مدت هم از اين ورزش جدا نشده و صادقانه تلاش خود را براي كشتي كشور انجام داده است. در اين مدتي كه روساي فدراسيون‌هاي مختلف آمده‌اند و رفته‌اند، آقاي فلاح كار خودش را در كشتي با اعتقادي كه به نظر من بسيار ارزشمند است، دنبال كرده است. مهم اين است كه او با علاقه مسائل كشتي را دنبال مي‌كند و خودش به‌طور مستقيم درگير كار فني است. نظرات ايشان به عنوان يك قهرمان و پيشكسوت كه هم دوره من و بسياري از عزيزان در دهه 90 ميلادي بوده به‌عنوان يك عضو با افتخار خانواده كشتي قابل احترام است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون