• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3682 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ آذر

دوستي مارادونا و فيدل‌ كاسترو چگونه بود؟

اسطوره فوتبال آرژانتين يكي از دوستان نزديك فيدل كاسترو، رهبر انقلابي كوبا بود كه به تازگي درگذشته است. فيدل كاسترو رهبر انقلابي كوبا شنبه در 90 سالگي درگذشت. رائول كاسترو برادر و رييس‌جمهور فعلي كوبا در تلويزيون حاضر شد و خبر درگذشت برادرش را اعلام كرد. او گفت: با نهايت تاثر و تاسف به اطلاع مردم كشورمان، دوستان‌مان در امريكا و جهان مي‌رسانم كه 25 نوامبر 2016 در ساعت 10:29 شب، رهبر انقلابي كوبا، فيدل كاسترو روس درگذشته است. كاسترو كه در سياست حضور داشت و در سال 2011 به علت وضعيت سلامتي‌اش سمت خود را به برادرش رائول سپرد، دوستدار ورزش بود. او علاقه زيادي به بيسبال داشت و بارها به اين موضوع اشاره كرده بود.
رييس‌جمهور پيشين كوبا همچنين با يكي از تاثيرگذارترين ورزشكاران دنيا يعني ديگو آرماندو مارادونا، دوست نزديك بود. ستاره پيشين تيم ملي فوتبال آرژانتين براي نخستين‌بار در سال 1987 به كوبا رفت و از آن پس، با رهبر كوبا دوست شد. مارادونا سپس در برخي از ديدارها، پيراهن‌هايش را به كاسترو هديه داد. يكي از آنها نخستين بازي‌اش با نيوولز اولدبويز بود. او همچنين پيراهن شماره 10 تيم ملي آرژانتين را به رهبر كوبايي هديه كرد.
مارادونا بارها به جزيره كوبا رفت و در سال 2000 نيز در كلينيك بين‌المللي لاپدرراي اين كشور، به خاطر مصرف مواد مخدر بستري شد. ستاره پيشين تيم ملي آرژانتين در سال 2005 با فيدل كاسترو براي برنامه  La noche del 10  مصاحبه كرد. علاوه بر اين دوستي، مارادونا يكي از تحسين‌كننده‌هاي انقلاب كوبا است.
همچنين سرمربي پيشين تيم ملي آرژانتين صورت رهبر كوبا را روي يكي از پاهايش تتو كرده و روي بازويش تصوير چگوارا حك شده است.
در سال 2015 كاسترو از نامه‌هايي كه ميان او و مارادونا رد و بدل شده بود، خبر داد. در اين نامه‌ها مارادونا و كاسترو درباره مسائل ورزش و سياست صحبت كردند. ستاره پيشين آلبي سلسته در يكي از نامه‌‌هايش نوشته بود: «فيدل، يكي از چيزهايي كه در طول اين چند سال دوستي زيبا و صادقانه آموختم اين است كه وفاداري قيمت ندارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون