• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3687 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ آذر

پيشخوان

رييس مجلس:
شوراي نظارت بر اجراي برجام درمورد تمديد تحريم‌ها تصميم‌گيري مي‌كند

گروه سياسي| علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرده است كه در مورد اقدام متقابل ايران در برابر تمديد تحريم‌هاي ايران از سوي امريكا در روزهاي آينده تصميم‌گيري صورت مي‌گيرد. رييس مجلس كه يكي از حاميان اصلي برجام و چهره‌هاي اصلي تصويب برجام در مجلس شوراي اسلامي است از همان روزهاي ابتدايي تصميم جديد پارلمان امريكا براي تمديد تحريم‌ها تاكيد كرد كه بايد تصميم لازم در اين مورد گرفته شود. ديروز هم او خبر داد كه قرار است تصميمات جديدي در اين مورد گرفته شود. رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد كميته نظارت بر اجراي برجام براي موضوع تمديد تحريم‌هاي ۱۰ ساله امريكا عليه ايران تشكيل و اقدامات متقابل ساماندهي شود. به گزارش ايلنا، علي لاريجاني در پاسخ به سوالي درباره واكنش مجلس نسبت به تمديد تحريم‌هاي ۱۰‌ساله امريكايي‌ها، گفت: بايد توجه داشت در شرايطي كه ديگران برجام را نقض مي‌كنند يا اهمالي انجام مي‌دهند، دولت بايد چه اقدامي انجام دهد، اين در برجام و در قانون مجلس آمده است. رييس مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: در قانون مصوب مجلس درمورد نحوه اجراي برجام و به‌خصوص در بند ۳ و ۷ به‌لحاظ تقنيني اين اقدامات احتمالي مشخص و پيش‌بيني شده و براي ما روشن است. لاريجاني در پايان تصريح كرد: بر اين اساس بايد شوراي نظارت بر اجراي برجام تشكيل شود و بر اساس اينكه اين مسير كار توسط امريكايي‌ها چطور انجام شده است و سپس تصميم‌گيري‌هايي را چه از نظر شكايت به آن شورا يا اقدامات متقابل داشته باشد كه اين موضوع هم در روزهاي آينده انجام مي‌شود.


رييس‌ ديوان عدالت اداري:
هركس ادعاي لغو بورسيه را دارد، به ديوان مراجعه كند

رييس ديوان عدالت اداري با بيان اينكه شايد اين سوال براي خيلي‌ها مطرح باشد كه وظيفه ديوان چيست؟ گفت: بر اساس قانون يكي از اين وظايف رسيدگي به شكايات مردم از نهادهاي دولتي است. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدكاظم بهرامي در ادامه نشست خبري روز گذشته در پاسخ به اين سوال كه آيا ديوان مي‌تواند در بحث حقوق‌هاي نجومي ورود كند و آيا شكايتي مطرح شده است، گفت: در اين رابطه شكايتي به دست ما نرسيده و ظاهرا در صلاحيت ما هم نيست. اگر بعد از بررسي نحوه دريافت حقوق به تخلف اداري برسند و چيزي به ما ارجاع شود رسيدگي مي‌كنيم. وي درباره شكايت از قراردادهاي نفتي گفت: شكايتي در ديوان واصل شده و درخواست دستور موقت كردند كه رسيدگي شده و الان در نوبت رسيدگي هيات عمومي ديوان قرار دارد. رييس ديوان عدالت اداري با اشاره به اين مطلب كه ۲۵۰ پرونده درخصوص بورسيه‌ها به ديوان عدالت اداري واصل شد، گفت: ۱۴ پرونده براي رسيدگي در ديوان عالي به قوه قضاييه ارسال شد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمد كاظم بهرامي، رييس ديوان عدالت اداري در ادامه نشست خبري خود در خصوص آخرين وضعيت پرونده بورسيه‌ها گفت: كلا ٢٥٠ پرونده در آن فضا به ديوان واصل شد. وي افزود: شوراي انقلاب فرهنگي دو مصوبه دارد كه يكي در سال ٨٧ و ديگري در سال ٩٣ صادر شد كه مي‌گويد اگر شكايت در خصوص موارد علمي باشد بايد در خود دانشگاه‌ها رسيدگي شود اما اگر خلاف قانون باشد ديوان بايد وارد شود. در اين فضا كه همه شكايات به يك شعبه وارد شد تلقي بر اين بود که بحث آموزشي است اغلب شكايات را به وزارت علوم فرستاديم. ٥٠ پرونده مجدد به ديوان بازگشت و ١٤ پرونده به قوه قضاييه ارسال شده كه در ديوان عالي كشور رسيدگي شود. حجت‌الاسلام بهرامي تصريح كرد: هركسي ادعا دارد در سال ٩٢ و ٩٣ بورسيه‌اش لغو شده به ديوان مراجعه كند تا ما موضوع را بررسي كنيم.


نامه روحاني به رييس
ديوان محاسبات درباره حقوق‌هاي نامتعارف

گروه سياسي| ديروز معاون پارلماني رييس‌جمهور خبرهايي از پيگيري‌هاي دولت در مورد فيش‌هاي حقوقي داشت و گفت: رييس‌جمهور از رييس ديوان محاسبات خواست تا پرونده همه كساني كه در مظان اتهام دريافت حقوق‌هاي نامتعارف بودند را به هيات‌هاي مستشاري ارجاع بدهد و هيات‌هاي مستشاري پرونده همه كساني را كه خلاف قانون و مقررات دريافتي داشته‌اند، رسيدگي كند و حكم شرعي و قانوني را در مورد آنان صادر و نتيجه را به رييس‌جمهور گزارش كند. به گزارش فارس، حسينعلي اميري گفت: دريافتي‌هاي نامتعارف نه مختص به قوه مجريه است و نه فقط در دوره دولت يازدهم اتفاق افتاده است كه رقباي دولت از اين موضوع استفاده سياسي مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون