• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3687 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ آذر

ابتكار:

برخي شعارهاي روحاني به راحتي محقق نمي‌شود

گروه سياسي| معصومه ابتكار، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست هم كه خود سابقه بلندبالايي در فعاليت‌هاي دانشجويي داشته است ديروز مهمان دانشگاه تربيت مدرس بود. او گفت: دولت يازدهم مانع ادامه جريان بي‌تدبير تخريب محيط زيست شد و كمك كرد تا جريان خرد و تدبير به كشور برگردد. به گزارش ايرنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات معصومه ابتكار به شرح زير است:
    روند تخريب با انتخاب مردم و حضور موثر جريان دانشجويي در كشور متوقف شد، اين روند تخريب طبيعت ايران را به لب پرتگاه برده بود و اگر اين دولت نبود شايد ديگر فرصتي براي حفظ محيط‌زيست و طبيعت كشور باقي نمي‌ماند.
    ديگر وقت آن رسيده كه جامعه علمي از حفظ كردن و انباشت اطلاعات به تجربه و درك علم و داده‌ها برسد.
    امروزه دو مساله مهم جهان را تهديد مي‌كند؛ يكي صلح، آرامش، آزادي، حقوق و اعتلاي انسان‌هاست و ديگري بحث مربوط به محيط زيست و نابودي آن است، تخريب محيط زيست ديگر يك خيال نيست بلكه يك واقعيت است و روز به روز هم براي بشر روشن‌تر مي‌شود.
    ايران جزو كشورهايي است كه جنبش دانشجويي بسيار قوي داشته و دارد و همواره در صحنه بودند، شايد هميشه تعيين‌كننده نبودند اما تاثيرگذار بودند مانند 16 آذر كه الهام بخش آزادي است.
     امروز راه‌هاي دسترسي به اطلاعات زياد است اما راه‌هاي دسترسي به حقيقت سخت و فيلتر دروغ زياد شده است، اينكه حقيقت را از جنجال تبيين كنيم يكي از مهم‌ترين رسالت‌هاي ما است و جريان‌هاي دانشجويي در تعامل با هم مي‌توانند فضاي سالمي را براي تضارب آرا و روشن شدن حقيقت فراهم كنند تا انتخاب‌هاي صحيح در جامعه صورت گيرد.
     در اين دولت خيلي از مطالبات دانشجويان محقق شده و در مقابل خيلي از مطالبات جامعه هم محقق نشده است، آيا اين فضاي آزاد براي 16 آذر در سال‌هاي 88 و 89 فراهم بود؟ فضاي رسانه‌اي، سياسي و اجتماعي بسيار تغيير كرده است و رييس‌جمهوري در حد توان و اختيارات خود و گاها فراتر از آن، براي بهبود شرايط تلاش مي‌كند زيرا به شعارهاي خود پايبند است اما ممكن است برخي از آنها به راحتي محقق نشود، جريان دانشجويي با تحليل نسبت به گذشته و پيش بيني آينده حركت مي‌كند.
   زماني كه در سال 92 دولت تحويل گرفته شد رشد منفي 6 درصد را شاهد بوديم، ايران فقط براي سه روز گندم داشت، سيلوها خالي بود و بي‌قانوني بيداد مي‌كرد، در اين دولت شاهد رشد و شكوفايي تشكل‌هاي مدني حداقل در حوزه محيط زيست هستيم.
    جريان دانشجويي در تمام اين سال‌ها روي اصولي ايستاده و موفق هم بوده است در بسياري از جريان‌هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي تاثيرگذار بوده به ويژه در سال 92 كمك كرد تا جريان خرد و تدبير به كشور برگردد و بعد از يك دوره بي‌تدبيري كه صدمات زيادي بر كشور وارد شد، مانع روند آن شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون