• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3687 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ آذر

شريعتمداري:

برجام به عنوان يك فاجعه بايد در مدارس تدريس شود

حسين شريعتمداري، مدير مسوول روزنامه كيهان هم ترجيح داد مراسم روز دانشجوي امسال را برخلاف سال 92 كه به دانشگاه شريف رفته و با واكنش منفي دانشجويان مواجه شده بود به دانشگاه صدا و سيما برود كه در آن كمتر خبري از مخالفان رويكرد فكري‌اش باشد. او در مراسم روز گذشته دانشگاه صدا و سيما گفت: برجام به عنوان يك فاجعه بايد در مدارس تدريس شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمله‌هاي كليدي اظهارات حسين شريعتمداري به شرح زير است:
    ما امروز با اين جريان طرف هستيم كه عده‌اي را بدون هيچ دليلي محكوم مي‌كنند ولي به فرمانده‌شان مدال شجاعت مي‌دهند چرا با اينكه مي‌دانند نقض برجام است تحريم‌ها را دوباره 10 سال تمديد مي‌كنند اين اقدام آنها دهن كجي به ما است و همگي بر سوابق امريكا واقف هستند.
   ما در يك برهه از زمان ديديم كه در قيمت نفت چه جهشي ايجاد و پس از انقلاب چه تغييراتي پيدا كرد، در آن مقطع فرانسوي‌ها بسيار كارشكني كردند و حتي در زمان مذاكرات هسته‌اي نيز در مقابله با ايران فعاليت‌هايي داشتند. در آن مقطع زماني 40 هزار مستشار امريكايي در كشورمان بودند و هواپيماي C130 در اختيار اسراييل بود كه براي شورشيان يمن كمك نظامي مي‌كردند.
   كساني كه نسخه سازش براي ما مي‌پيچند بايد بدانند در گذشته چه اتفاقي براي ما رخ داده است و بر اين امر تاكيد دارند كه بايد براي حل معضل با امريكا بايد با اين كشور رابطه داشته باشيم.
   روحاني در برابر تمديد 10 ساله تحريم‌ها از سوي امريكا واكنش نشان داد و اعلام كرد اين نقض برجام است و بايد در برابر آن پاسخ قاطعي دهيم كه اميدواريم در وقت مقتضي اين جواب صريح و قاطع از سوي دولت اعلام شود.
*برجام بايد به عنوان يك فاجعه در مدارس كشور تدريس شود. اين موضوع بسيار مهم است و با آمدن برجام در كتاب‌هاي درسي مدارس مي‌تواند عبرتي براي ديگران شود.
    برخي‌ها مي‌گفتند برجام آفتاب تابان است و فتح‌الفتوح اتفاق افتاده آيا شما مي‌دانيد برجام چيست مي‌گويند تمام قدرت‌هاي كشورها در برابر ما سر فرود آوردند آيا واقعا اين مساله اتفاق افتاده است براين اساس ما چاره‌اي جز بازگشتن از راه خطايي كه رفته‌ايم نداريم.
    مشكل امريكا با ما مشكل هسته‌اي نيست. تا مادامي كه ما بر توان ملي خود تكيه كرده‌ايم قدرتمنديم و اگر يك گام عقب برويم آنها 10 گام به جلو مي‌آيند و اقتدار ما شهدا هستند كه بايد قدر آنان را بدانيم.
    تيم هسته‌اي در مذاكراتش اعلام مي‌كند كه خزانه خاليست اين موضوع را به خودمان بگوييد نه اينكه در بوق و كرنا كرده و آن را به همگان اعلام كنيد. بايد غني‌سازي را در 5/3درصد نگهداريم و در اين راستا اقدامات شايسته‌اي كرد و در مقابله با تمديد 10 ساله تحريم از سوي امريكا مقابله كرده و جواب مشخصي بدهيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون