• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3687 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ آذر

دولت احمدي‌نژاد زمين سوخته تحويل داد

گروه سياسي| مصطفي معين در دانشگاه صنعتي اصفهان گفت كه در كشورهاي جهان سوم به دليل پويا نبودن نهادهاي مدني و آزاد نبودن مطبوعات، جنبش دانشجويي با مشكلات زيادي مواجه است اما خوشبختانه در ايران اين جنبش پويا و فعال است و نقشي فرمايشي ندارد. به گزارش ايلنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات مصطفي معين به شرح زير است:
 جنبش دانشجويي ايران پايدارترين و پوياترين جنبش اجتماعي ايران است و در همه مقاطع سرنوشت‌ساز بوده است. به‌طوري كه بعد از انقلاب در جنگ تحميلي و بازسازي كشور و در سال ۸۸ و انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي نقش تعيين‌كننده‌اي ايفا كرد.
  عدالت سياسي يعني اينكه همه افراد داراي فرصت‌هاي برابر براي تعيين سرنوشت خود باشند. آيا در انتخابات ما فرصت‌ها برابر است؟ همان‌طور كه ديديد در انتخابات اخير مجلس بسياري از اصلاح‌طلبان تاييد نشدند كه اين نشان از بي‌عدالتي سياسي است. متاسفانه در استخدام‌ها و سخنراني‌ها هم اين بي‌عدالتي سياسي ديده مي‌شود.
  در اقتصاد كشور نيز با مشكلات عديده‌اي از جمله فسادهاي مالي روزافزون روبه‌رو هستيم كه اين هم ناشي از سوء‌مديريت است. در آن هشت سال يك زمين سوخته تحويل دولت جديد دادند البته بخشي از مشكلات هم به ناآگاهي خود مردم برمي‌گردد. مردم بايد نسبت به حقوق خود، آگاه باشند تا مطالبه‌گري صحيح داشته باشند. مديريت اين نيست كه با دادن ماهي ۴۰ هزار تومان يارانه به مردم آنها را تحقير كنيم، اين يك تحقير انسانيت است.
  من از هيچ طيفي نمايندگي نمي‌كنم، فقط مي‌دانم كه قشر دانشجو بايد پيشتاز باشد و اصلاح‌طلبان هم همين نظر را دارند. دانشجويان ما ساليان سال است كه پياده‌نظام يك حزب سياسي نيستند، هر چند كه حزب هم نداريم. اينكه برخي دانشجويان سوال مي‌پرسند چرا در انتخابات مجلس برخي ليستي راي دادند بايد بگويم كه راي دادن به ليست يك چيز اجباري نبوده چرا كه اين كار قدمي براي تحزب‌گرايي است. من از آقاي هاشمي انتقاد جدي نكردم. هاشمي در ديدگاه‌هاي سياسي‌اش تحول ايجاد شده است و پدر فكري بنده يا اصلاح‌طلبان هم نيست. ايشان جزو استوانه‌هاي انقلاب بودند هر چند كه با هاشمي‌رفسنجاني در برخي جهات اختلاف نظر دارم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون