• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3688 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۷ آذر

محسني اژه‌اي در دانشگاه تهران:

آمادگي داريم سران فتنه را محاكمه كنيم

گروه سياسي| در ادامه برنامه‌هاي متنوع دانشگاه تهران، ديروز محسني اژه‌اي، سخنگوي دستگاه قضا به دعوت بسيج دانشجويي اين دانشگاه به پاسخگويي در مورد سوالات دانشجويان پرداخت. به گزارش تسنيم جمله‌هاي كليدي اظهارات غلامحسين محسني اژه‌اي، سخنگو و معاون اول دستگاه قضا در دانشگاه تهران به شرح زير است:
  دشمن مي‌خواهد شمشير قوه قضاييه را كند، كند. يكي از افراد پرقدرت مالي و سياسي شخص هاشمي است و باور نمي‌كرد كه يكي از فرزندانش به زندان برود. اما همزمان دختر وي زندان بود و پسرش بازداشت موقت كه بعد از محاكمه زنداني شد و يك دختر ديگرش هم براي تحقيق در دادسرا رفت و آمد داشت.
  هيچ سودي به حساب‌هاي قوه قضاييه تعلق نمي‌گيرد. يك مورد حساب‌ها به نام رييس قوه نيست. در روزهاي اخير برخي نمايندگان آمدند و كاملا شفاف‌سازي كرديم.
  طبق قانون اگر شوراي عالي امنيت ملي تشخيص دهد و تصميم بگيرد، مصوبه‌اش لازم‌الاجرا مي‌شود. در جريان فتنه 88 شورا تصويب كرد فعلا اينها در حصر باشند و الان محاكمه نشوند و اين مصوبه كماكان باقي است. هر زمان شورا مصوبه را تغيير دهد آمادگي داريم سران فتنه را محاكمه كنيم.
  درباره حسين فريدون برادر و دستيار رييس‌جمهور، زماني از يك مقام رسمي گزارش مي‌شود يا كسي از شخصي شكايت مي‌كند اما اگر چيزي در افواه گفته شود تا زماني كه مستند نشود و توجه اتهام به كسي نشود، پرونده تشكيل نمي‌شود. تا اين زمان چيزي به دادستان نرسيده و اگر جنبه اتهام پيدا كند بايد رسيدگي شود.
  در زماني كه دولت دهم در سر كار بود با تمام وجودش تلاش مي‌كرد قوه قضاييه را تحت فشار قرار دهد و اجازه ندهد آن افرادي كه تحت تعقيب قرار گرفتند، كارشان به دادسرا و محاكمه بكشد؛ اما قوه قضاييه در زمينه افرادي كه اتهامي متوجه‌شان بود، هيچ كوتاهي نكرد.
  آقاي رحيمي هنوز معاون اول بود و در همان زمان كه در اين سمت بود، بيش از 10 جلسه در زمان معاون اولي‌اش بازپرس از وي تحقيق مي‌كرد و بعضي از جلسات حدود چهار ساعت طول مي‌كشيد. همزمان يكي از معاونان اجرايي آن زمان كه آقاي احمدي‌نژاد با انجام تحقيقات از ايشان به‌شدت مخالفت مي‌كرد، احضار شد تا معلوم شود در مقابل قانون همه يكسان هستند.
  در مورد پرونده بابك زنجاني كه تا اين مرحله حكم اعدامش تاييد شده است، چهار وزير، رييس بانك مركزي سابق و بعضي از مديران ديگر و بعضي از مديران نفت بدون هيچگونه اغماضي بعضا دو، سه و چهار جلسه از آنها تحقيق شد و هنوز تحقيقات نسبت به برخي تمام نشده است. اگر قاضي به اينجا برسد كه اينها سوءنيت داشتند يا احيانا آگاهانه و براي نفع شخصي كاري را كردند، به عنوان مسبب تحت تعقيب قرار مي‌گيرند.
  برادر رييس قوه قضاييه مورد سوال بود و رييس قوه قضاييه به طور مشخص به رييس دادگستري دستور دادند كه هيچگونه ملاحظه‌اي درمورد برادر من نكنيد. ايشان تصريح كردند كوچك‌ترين ملاحظه‌اي از اين نظر كه فردِ مورد سوال، برادر رييس قوه قصاييه است و داراي مسووليت در قوه است، نكنيد. ايشان به خود بنده دستور دادند در مورد برادر ديگرشان كه مسائلي مطرح شده بود، بررسي‌هايي صورت گيرد كه اگر بر اساس گفته آقاي احمدي‌نژاد و مرتضوي عنوان مجرمانه‌اي رخ داده، كوچك‌ترين ملاحظه‌اي نشود.
  آمار تعداد متهمان پرونده واگذاري املاك شهرداري رو به افزايش است و همين امروز هم 4 نفر ديگر احضار شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون