• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3688 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۷ آذر

رخشان بنی‌اعتماد و مهتاب کرامتی به جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» آمدند

رخشان بنی‌اعتماد ، مهتاب کرامتی و پگاه آهنگراني از چهره هاي سرشناس سینمای ایران، میهمان دومین روز از برپایی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت بودند.بنی‌اعتماد تهیه‌کنندگی پروژه مستند «کارستان» را برعهده دارد که 6 فیلم این مجموعه، در بخش جنبی دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.مهتاب کرامتی هم به همراه طهورا ابوالقاسمی، فیلم مستند بلند «صفر تا سکو» منتخب بخش مسابقه ملی جشنواره را تهیه کرده است که نمایش آن در روزهای اول و دوم جشنواره سینماحقیقت، با واکنش مثبت تماشاگران سینماحقیقت مواجه شد.

شب جمعه در سینماحقیقت، به تماشای «آی آدمها»ی بنی‌اعتماد بنشینید
رخشان بنی‌اعتماد در بازدید خود از جشنواره سینماحقیقت، ضمن دیدار و گفتگو با دکتر حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی)، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد (دبیر جشنواره) و سایر مسئولان و هنرمندان حاضر در جشنواره، با حضور در غرفه پژوهش و شرکت در برنامه عصر گفتگوی جشنواره، به پرسش‌های دانشجویان و مستندسازان جوان درباره‌ی آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌هایی که تبدیل به هنجار می‌شوند و شیوه روایت این آسیب‌ها در مدیوم سینما پاسخ داد. وی خطاب به مستندسازان جوان حاضر در این برنامه تاکید کرد که ساخت فیلم مستند اجتماعی نیاز به شناخت و تحلیل کامل از موضوع دارد.لازم به ذکر است که نمایش آثار مستند پروژه «کارستان» به کارگردانی محسن عبدالوهاب، مهناز افضلی، بهرام عظیم‌پور، مهدی گنجی و شیرین برق‌نورد، از ساعت 20:45 تا 22:15 شب‌های جشنواره سینماحقیقت، در سالن شماره 5 پردیس سینمایی چارسو برنامه‌ریزی شده است. ضمن اینکه سانس ویژه‌ی جمعه شب جشنواره سینماحقیقت هم به فیلم «آی آدمها» خانم بنی‌اعتماد رسید. این فیلم از ساعت 22:45 جمعه (19 آذر 95) در سالن شماره 1 پردیس چارسو روی پرده می‌رود و تماشای آن برای عموم علاقمندان آزاد است. «آی آدمها» که هم‌اکنون در گروه هنر و تجربه در حال اکران است، به روایت داستان گروهی از پزشکان داوطلب ایرانی و فرانسوی می‌پردازد که از طریق موسسه خیریه زنجیره امید، بچه‌های بیمار و محروم را از سراسر ایران در سه رشته قلب، ارتوپدی و ترمیمی، در بالاترین سطح درمان می‌کنند...

مهتاب کرامتی: زنان ورزشکار و هنرمند نیاز به حمایت دارند
مهتاب کرامتی هم با حضور در جشنواره سینماحقیقت، ضمن تماشای فیلمش «صفر تا سکو» که پرتره‌ای از خواهران منصوریان قهرمانان ووشو جهان است، در جلسه نقد و بررسی این فیلم شرکت کرد و پاسخگوی مخاطبان شد. وی پیرامون چگونگی تهیه این فیلم گفت: «یکی از دلایلی که سمت ساخت این مستند رفتیم، انگیزه و انرژی خود خواهران منصوریان بود که به‌صورت یک موج ما را با خود پیش بردند و نزدیک به سه سال همه با هم زندگی کردیم. چیزی که در این فیلم جلب توجه می‌کند، همین لحظات صمیمی حضور این دوستان مقابل دوربین ما است که به مخاطب این اجازه را می‌دهد به‌راحتی با آن‌ها همراه شود.»کرامتی افزود: «فکر می‌کنم این مستند تنها درباره‌ی دختران و زنان ورزشکار نیست، بلکه درباره‌ی همه ما زن‌هاست که به خط خوردن عادت کرده‌ایم. چقدر خوب است که ببینیم می‌توان به این شرایط عادت نکرد. البته فیلم ما اصلا نگاه فمنیستی ندارد و فقط می‌خواهیم بگوییم می‌توانیم همپای مردها در صحنه حضور داشته باشیم. به زنان ما به‌خصوص در میدان ورزش همواره ظلم شده و فکر می‌کنم زنان ورزشکار و هنرمند ما نیاز به حمایت دارند و در عین حال خودشان هم نباید از خط خوردن هراس داشته باشند.» شبنم زین‌العابدین هم که بعنوان منتقد در این نشست حضور داشت، درخصوص ساخت مستند «صفر تا سکو» اظهار کرد: «در مواجهه با فیلم کاملا مشخص است که ما با خانواده‌ای مواجه هستیم که دشواری‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند تا به یک روشنایی و امید دست پیدا کنند. هدفمندی این کاراکترها بسیار برای من جالب بود، به‌خصوص که این هدفمندی فردی هم نیست و جنبه ایثار و نوع‌دوستی در آن پررنگ بود.
درعین‌حال درست است که این فیلم روایت سه خواهر است اما قرار نیست مرد تا این اندازه در روایت ما کمرنگ باشد.»  وی افزود: «دوست داشتم در جایی وقتی این تلاش صورت می‌گیرد، اصلاح هم به‌دنبال آن بیاید. درست این است که خانم‌ها جایگاه ستون در خانواده را دارند و ما در مواجهه با یک خانواده وظیفه داریم یکدست به همه آن‌ها نگاه کنیم.»

افتتاح بازار فیلم «سینماحقیقت»
بازار فیلم مستند دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از عصر چهارشنبه 17 آذر 95 در طبقه ششم پردیس سینمایی چارسو افتتاح می‌شود.. این بازار فیلم طی سه روز (17 تا 19 آذر)، از ساعت 17 الی 19 دائر خواهد بود و اولویت شرکت در آن، با افرادی است که دارای کارت ویژه بازار هستند.گفتنی است که میهمانان خارجی حاضر در بازار فیلم دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به این شرح هستند: «نیکلاس کیلدگارد انگستروم» برنامه‎ریز جشنواره مستند کپنهاگ (دانمارک)، «الما تاتاراجیک» از جشنواره بوسنی و هرزگوین، «جیوونا نازارو» مدیر هفته منتقدین جشنواره ونیز (ایتالیا) و نماینده جشنواره مستند ویزیون دو‌رئل (سوئیس)؛ «دانیل کیم» مدیر ارشد بازار فیلم بوسان (کره)؛ «رادووان سیبرت» تهیه‌کننده و پخش‌کننده (جمهوری چک)؛ «یانا ساری» مدیر بازار جشنواره مستند تسالونیکی (یونان)؛ «استفانو تیلدی» تهیه‎کننده و استاد تورینو لب (ایتالیا)؛ «اتین دو ‌ریکارد» تهیه‎کننده (فرانسه)؛ نمایندگان شبکه تلویزیونی سی‌سی تی‌وی cctv چین؛ «تام پاورز» مدیر جشنواره مستند نیویورک و مدیر هنری جشنواره تورنتو؛ «دیمیتریس کرکینوس» مدیر هنری جشنواره مستند تسالونیکی (یونان)؛ «وود لین» مدیر جشنواره مستند تایوان و «ایتالو اسپینالی» مدیر جشنواره آسیاتک (ایتالیا) دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، تا شنبه شب (20 آذرماه 1395) از ساعت 9:15 تا 24 در هر پنج سالن پردیس سینمایی چارسو دائر خواهد بود و شرکت برای عموم علاقمندان سینمای مستند هم آزاد است. مراسم اختتامیه این جشنواره نیز عصر 21 آذرماه در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون