• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3688 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۷ آذر

خبرهاي كوتاه

رماني از احمد پوري منتشر شد
رماني از احمد پوري با عنوان «پشت درخت توت» از سوي نشر نيماژ منتشر شد. دومين رمان احمد پوري روايتي است از زندگي نويسنده‌اي كه رمان نيمه‌تمامي دارد و سي سال پس از خلق اين رمان نيمه‌تمام، شخصيت‌هاي اين رمان از دل كتاب خارج شده و سعي دارند به او كمك كنند تا اين داستان را به پايان برساند. مهر

كودكان كار در نمايشنامه بيضايي بازي مي‌كنند
نمايش «چهار صندوق» نوشته بهرام بيضايي و كارگرداني آناهيتا زيني وند از ۱۶ آذرماه در سالن ركن‌الدين خسروي تماشاخانه «سه نقطه» اجرا مي‌شود. زيني وند، كارگردان اين اثر كه از سال ۸۴ در حوزه ساخت فيلم‌هاي مستند فعاليت داشته و از سال ۸۹ نيز به صورت جدي و مستمر به امر آموزش تئاتر به كودكان كار و خيابان پرداخته، اين اثر را با نقش آفريني تعدادي از اين جوانان هنرمند روي صحنه آورده است.

نويسندگان و مترجمان پرفروش طرح پاييزه كتاب معرفي شدند
عادل فردوسي‌پور، احمد شاملو، گيتي خوشدل، ويدا اسلاميه و... جزو پرفروش‌ترين مترجمان طرح پاييزه كتاب شناخته شده‌اند. همچنين عباس معروفي، مصطفي مستور، مجيد سرسنگي و... جزو پرفروش‌ترين نويسندگان طرح پاييزه كتاب شناخته شده‌اند.
كتاب‌هاي «من پيش از تو»، «پس از تو» و «يك بعلاوه يك» هر سه از انتشارات آموت، «ملت عشق» انتشارات ققنوس، «بيشعوري» انتشارات تيسا، «جزء از كل»، «بهترين شكل ممكن» و «هنر شفاف انديشيدن» هر سه از انتشارات چشمه در صدر پرفروش‌ترين كتاب‌ها در طرح پاييزه كتاب هستند.

بزرگمهر حسين‌پور پدرسگ‌هاى ايران را نمايش مى‌دهد
بزرگمهر حسين‌پور، نقاش و كاريكاتوريست ايرانى، همزمان با تولد چهل سالگى‌اش، طى نمايشگاهى با عنوان «پدرسگ‌ها»، جمعى از پدرسگ‌هاى ايرانى را براى نخستين‌بار نمايش مى‌دهد. حسين‌پور كه در مجموعه كارهاى او كميك‌استريپ‌هاى «ساندويچ»، «من گوساله‌ام»، «قر و قمبيل»، كتاب‌هاى «شهر هرت» و... به چشم مى‌خورد، روز جمعه ١٩ آذر در گالرى راه ابريشم مجموعه «پدرسگ‌ها» را براى نخستين بار رونمايى مي‌كند. اين مجموعه شامل ١٤ تابلو در قطعات مختلف است كه با رنگ روغن، اكريليك و پاستل روى بوم نقاشى شده‌اند. اين نمايشگاه تا پايان آذر در گالرى راه ابريشم واقع در فرمانيه غربى، بين آبكوه و آقايى، پلاك ١٠٣، واحد ٢ برقرار است و افتتاحيه آن، روز جمعه از ساعت ١٦ تا ٢٠ ادامه دارد.

رهبر اركستر جوانان جهان به ايران مي‌آيد
رهبر اركستر جوانان جهان به‌دنبال امضاي تفاهمنامه با يك دانشگاه ايراني، هفته آينده براي برگزاري مستركلاس نوازندگي و همنوازي به تهران مي‌آيد. سوسن تقي‌پور، رييس دانشگاه علمي‌ - كاربردي فرهنگ و هنر واحد ٤٦ تهران با اعلام اين خبر گفت: بعد از امضاي تفاهمنامه همكاري دانشگاه با اركستر جوانان جهان، در نخستين اقدام «داميانو جورانا» با حضور در تهران در روزهاي ٢٠ و ٢١ آذرماه، مستركلاس نوازندگي ويولن، ويولا و همنوازي را در سالن آمفي‌تئاتر دانشگاه برگزار مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون