• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3160 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۰ دي

خانم بازيگر به چالش مي‌كشد

انتقاد پگاه آهنگراني از انتخاب‌هاي بخش رقابتي فيلم فجر

  حسن همايون / نوجوان جسور فيلم «دختري با كفش‌هاي كتاني» انگار به راه رفتن بر لبه باريك جوي عادت كرده است؛ از بازي خلاقانه وي در آن اثر سينمايي سال‌ها مي‌گذرد؛ اما او بر باريكه‌ها راه مي‌رود و هنوز از صرافت حفظ نگاه انتقادي‌اش نيفتاده است. گويا بنا هم ندارد به دلايلي حرف‌هايش ناگفته بماند. اين سينماگر جوان از نسل بچه‌هايي است كه در سال‌هاي دهه 60 به دنيا آمد؛ نسلي كه متاثر از فضاي جنگ و تجربه‌هاي تلخ آن كمتر مجال كودكي يافتند و مدام در اضطراب و دلواپسي‌ها در رفت و آمد بودند؛ لابد از همين‌رو است كه بازي وي در نقش شخصيت‌هاي مضطرب و بي‌قرار باور‌پذير از آب در‌مي‌آيد.
اين هنرمند جوان در آستانه دوري ديگر از رقابت سينمايي فجر «انتخاب‌هاي» برگزاركننده سي‌وسومين جشنواره فيلم فجر براي بخش رقابتي را به چالش كشيده است و در نشستي براي فيلم سينمايي «نزديك‌تر» به كارگرداني مصطفي احمدي گفته است: «نزديك‌تر فيلم پرمدعايي نيست. فيلم بسيار محترمي است. فيلم‌هاي اول نه با بودجه كلان ساخته مي‌شوند و نه احتمالا اكران خوبي
 خواهند داشت.»
اين هنرمند در حالي از عدم حضور فيلم «نزديك‌تر» در بخش رقابتي سوداي سيمرغ گله‌مند است كه در نخستين اثر مصطفي احمدي به عنوان بازيگر حضور دارد؛ اما سوابق رفتار‌ها و كنش‌هاي اجتماعي- فرهنگي اين هنرمند نشان داده است، او بيش از آنكه دغدغه‌ منافع خويش و جمع همكارانش در فيلم «نزديك‌تر» را داشته باشد، نگاهي فراگير‌تر دارد و از حقوق فيلم اولي‌ها دفاع مي‌كند و در اظهاراتي منتشر‌شده در سايت خبر‌ آنلاين، گفته‌ است: «فيلم‌هاي اول نه با بودجه كلان ساخته مي‌شوند و نه احتمالا اكران خوبي خواهند داشت اما ناراحت‌كننده است و خيلي نامردي كردند كه امسال با وجود اينكه مي‌گفتند فيلم‌هاي خوبي در بخش مسابقه فيلم‌هاي اول است، هيچ‌كدام از آنها را براي بخش سوداي سيمرغ انتخاب نكردند.»
 او با تاكيد مي‌گويد: «امسال بايد تعداد بيشتري از اين فيلم‌ها به بخش مسابقه سينماي ايران راه پيدا مي‌كرد.» هر‌چند نخستين حضور وي مقابل دوربين در سنين خردسالي به واسطه‌ حمايت پدر و مادر سينماگرش بود؛ اما پس از بازي خلاقانه در فيلم «دختري با كفش‌هاي كتاني» و همچنين ديگر آثار سينمايي نشان داد، اين رابطه فقط و فقط براي نخستين گام فعاليتش بوده است.
 اگر در نخستين تجربه‌هاي سينمايي به دليل روابط به دنياي هنر راه يافته اما در ادامه با بازي‌هاي خلاقانه و تحسين‌برانگيز شايستگي‌هايش را در بازيگري به نمايش گذاشته است. علاوه بر بازي در فيلم‌هاي متعدد، ساخت مستند‌هاي جنجالي نيز از ديگر فعاليت‌هاي اين هنرمند بوده است. بازي بر صحنه تئاتر نيز از ديگر فعاليت‌هاي هنري پگاه آهنگراني است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون