• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3689 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۸ آذر

روز انتقام درآزادي

در هفته سيزدهم ليگ همه‌چيز تحت تاثير بازي استقلال- تراكتورسازي است

گروه ورزش

 هفته سيزدهم ليگ برتر از امروز با برگزاري سه ديدار آغاز مي‌شود. ساير بازي‌هاي اين هفته روز جمعه برگزار مي‌شود. اين هفته چند بازي مهم و حساس مي‌توانند آخر هفته‌اي جذاب و پرهيجان را براي علاقه‌مندان به فوتبال بسازند. البته اوج هيجان را در بازي روز جمعه استقلال و تراكتورسازي شاهد خواهيم بود.
پنجشنبه 18/8/95
نفت تهران-گسترش فولاد
مصاف اين دو تيم پس از نتايج هفته گذشته آنها حساسيت پيدا كرده است. بازي كه راس ساعت 15 امروز در ورزشگاه تختي آغاز خواهد شد. نفت با باخت 4-2 مقابل فولاد حسابي غافلگير شد و گسترش فولاد هم سپاهان را شكست داد. شاگردان كمالوند به تدريج در حال پيشرفت هستند و اگر اين روند ادامه داشته باشد كار شاگردان علي دايي حسابي سخت خواهد بود. محمدرضا خلعتبري هم كه در پرسپوليس دايي روزهاي خوبي داشت، فردا بايد مقابل مربي سابقش قرار بگيرد. گسترش فولاد 13 امتيازي در رده دوازدهم جدول است و براي اينكه دوباره به قعر جدول نرود بايد سه امتياز را در مقابل تيمي بگيرد كه شگفتي‌ساز مسابقات ليگ تا به اينجا بوده و به دنبال پيروزي براي ادامه رقابت با تراكتورسازي و پرسپوليس در صدر جدول است.
ماشين‌سازي- ذوب‌آهن
هنوز مشخص نيست سرمربي ماشين‌سازي در بازي امروز كه راس ساعت 14 در تبريز برگزار خواهد شد با توجه به استعفاي رسول خطيبي، چه كسي است. اما مهم‌تر از اين مساله حضور دو بازيكن سابق ذوب‌آهن در بازي مقابل اين تيم است. احمد كامدار كه فصل گذشته نتوانست جايگاه ثابتي در ذوب‌آهن پيدا كند، امسال بازيكن ثابت ماشين‌سازي است. ولي سوژه اصلي اين بازي پيام صادقيان است. او پس از رفع مصدوميت بلندمدت خود امروز مي‌تواند مقابل تيم سابقش بازي كند. صادقيان از ذوب‌آهن به فوتبال ايران معرفي شد و به پرسپوليس پيوست. او براي درخشش بازي امروز انگيزه زيادي دارد. ماشين‌سازي حال و روز خوبي در ليگ ندارد و در طرف مقابل ذوب‌آهن با سرمربيگري مجتبي حسيني، بهترين نتايج ممكن را در هفته‌هاي اخير كسب كرده و از قعر جدول خودش را به رتبه چهارم رسانده است. پس بدون ترديد روي كاغذ شانس پيروزي براي ذوب‌آهن است. مگر اينكه باز هم اتفاقات ديگري در زمين رخ بدهد.
صنعت نفت آبادان- سايپا
حسين فركي هفته گذشته از سرمربيگري سايپا استعفا داد اما هيات‌مديره با اين استعفا مخالفت كرد. حالا او دوباره بايد به كار خود در اين تيم ادامه بدهد. آن هم در شرايطي كه كار براي ادامه بسيار سخت است و سايپا نتايج خوبي در ليگ برتر كسب نكرده است. نارنجي‌پوشان راس ساعت 15:30 امروز در آبادان بايد به مصاف صنعت نفت بروند كه با وجود فراز و نشيب‌هاي بسيار در مسابقات امسال تيم خوبي نشان داده و با 16 امتياز در رده هشتم جدول حضور دارد و تنها سه امتياز با تيم سوم جدول يعني نفت تهران فاصله دارد. سايپا با 9 امتياز از دوازده بازي پانزدهم جدول است و قطعا كار بسيار سختي مقابل تيم نادر دست‌نشان دارد.
جمعه 19/8/1395
پديده-پرسپوليس
پديده بعد از دو برد پياپي در هفته‌هاي اخير و متوقف كردن تراكتورسازي در تبريز، تبديل به تيمي آماده و سرسخت شده و همين كار را براي شاگردان برانكو سخت مي‌كند. پديده هفته گذشته با مساوي در تبريز صدرنشيني را از تراكتورسازي گرفت. حالا اين هفته هم با صدرنشين ليگ برتر مسابقه‌اي سخت و حساس برگزار مي‌كند و بايد ديد كه در نهايت چه نتيجه‌اي در اين بازي كه راس ساعت 14:20 در ورزشگاه ثامن آغاز می‌شود رقم خواهد خورد. پرسپوليس هم البته با وجود صدرنشيني با مشكلات و حواشی بسيار زيادي روبه‌رو است. يك باشگاه چيني پيشنهاد هشتصدهزار دلاري به محمد انصاري ستاره اين تيم داده و حرف و حديث‌ها درباره آينده اين بازيكن زياد است. برانكو رسما اعلام كرده كه به جدایي انصاري به دليل اينكه نه به نفع باشگاه است و نه تيم، موافقت نمي‌كند. اما از آن طرف مسوولان باشگاه بايد فكري اساسي به حال افزايش قرارداد انصاري داشته باشند.
از طرفي ديگر فرشاد احمدزاده و اميد عاليشاه به دليل مصدوميت در بازي با پديده نمي‌توانند پرسپوليس را همراهي كنند و به همين ترتيب احتمال حضور دوباره رامين رضاييان در تركيب ثابت سرخپوشان با توجه به درخشش او در سه بازي گذشته قوت گرفته است. البته نبايد اين نكته را فراموش كرد كه با بازگشت انصاري به تركيب اصلي خط دفاعي سرخپوشان به تركيب حسيني، ماهيني، آرام‌طبع و انصاري بازخواهد گشت. به اين ترتيب با توجه به غيبت احمدزاده احتمالا رامين رضاييان در يك خط جلوتر در اين بازي حضور خواهد داشت.
در بازي پرسپوليس و پديده اما همه منتظر هستند ببينند مهدي طارمي بعد از يك هفته سخت و پرحاشيه كه همه از عملكرد ضعيف و گل‌نزدن‌هايش انتقاد كرده‌اند بالاخره به روند گل نزدن خود ادامه خواهد داد يا اين‌بار با ترك عادت، مقدمات پيروزي سه امتيازي تيمش را فراهم خواهد كرد.
سپاهان- صباي قم
عبداله ويسي، سرمربي سپاهان نخستين‌بار روي نيمكت صبا و با معرفي كردن چند بازيكن جوان بود كه خودش را به عنوان يك مربي جوان و مستعد به فوتبال ايران معرفي كرد. دو بازيكن ثابت اين فصل سپاهان هم سابقه حضور و درخشش در صبا را دارند. جلال‌الدين عليمحمدي و فريد بهزادي كريمي با درخشش در صبا نام خودشان را در فوتبال ايران مطرح كردند و روز جمعه بايد مقابل تيم سابق‌شان قرار بگيرند. صباي قم البته در اين فصل شرايط خيلي خوبي نداشته و هفته گذشته هم يك شكست خانگي را مقابل استقلال تهران تجربه كرد و با توجه به حواشي آن مسابقه و درگيري‌هاي به وجود آمده صمد مرفاوي نمي‌تواند از ساكت الهامي تا اطلاع ثانوي در كنار خودش روي نيمكت استفاده كند. در كل اوضاع صمد مرفاوي با صباي قم آن طور كه بايد خوب نيست و آنها در اين مسابقه نياز مبرم به سه امتياز دارند. در طرف ديگر عبدالله ويسي هم در هفته‌هاي گذشته بارها و بارها با شايعات مختلف درباره احتمال بركناري‌اش از سرمربيگري سپاهان مواجه شده اما همچنان به كار خود ادامه مي‌دهد و بدون ترديد براي بازگرداندن سپاهان به روزهاي اوج بايد در مسابقات پيش رو بيشترين امتيازات ممكن را جمع‌آوري كند.
پيكان- سياه‌جامگان
اين بازي جدال بين مجيد جلالي و خداداد عزيزي است. اين دو در دومين دوره ليگ برتر، يكي به عنوان سرمربي و يكي به عنوان ستاره، در كنار هم پاس را به قهرماني ليگ برتر رساندند. اين تنها قهرماني اين دو نفر در ليگ برتر بود. اما روابط اين دو پس از مصاحبه عجيب خداداد عزيزي درباره جادوگري در فوتبال و ارتباط جلالي با يك جادوگر، تيره شد و به نظر مي‌رسد در بازي جمعه كه ساعت 15 برگزار مي‌شود، حداقل روي نيمكت‌ها، رقابت چندان دوستانه و صميمانه نباشد. با اين حال پيكان رده هفتمي و سياه‌جامگان رده سيزدهمي در بازي اين هفته نياز مبرم به پيروزي دارند. پيكان براي بيشتر نشدن فاصله‌اش با تيم‌هاي صدرنشين و سياه‌جامگان براي فاصله گرفتن از تيم‌هاي قعر جدولي و رسيدن به يك ثبات و آرامش نسبي.
استقلال خوزستان- فولاد
دربي بدون تماشاگر اهواز روز جمعه به دليل شرايط دو تيم در جدول حساسيت زيادي دارد. اما مهم‌ترين سوژه اين بازي شايد حسن بيت‌سعيد باشد. همان بازيكني كه اسكوچيچ او را براي فولاد نخواست و همين باعث انتقادهاي زيادي از اين مربي كروات شد. سعداوي، مربي فعلي فولاد هم در حمايت از بيت سعيد مصاحبه‌هاي زيادي عليه اسكوچيچ كرد. حالا همين مهاجم خطرناك فردا مقابل فولادي قرار مي‌گيرد كه هدايتش بر عهده نعيم سعداوي است و در هفته‌هاي اخير يكي از بهترين‌ تيم‌هاي ليگ با درخشش ساسان انصاري ستاره خود نام گرفته است. فولاد با 16 امتياز در رده ششم جدول و استقلال خوزستان با 15 امتياز رده نهم را در اختيار دارند. طبيعتا جدال تيم‌هاي اهوازي كه فاصله يك امتيازي با هم دارند روي سرنوشت جدول در پايان مسابقات اين هفته هم تاثيرگذار خواهد بود.
استقلال- تراكتورسازي
و حالا استقلال و تراكتورسازي. آن هم با چاشني حاشيه و جنجال. تقابل بين تفكرات دو نسل متفاوت از چهره‌هاي محبوب استقلال. قلعه‌نويي در برابر منصوريان. و البته دوباره در مقابل استقلال. چون او به آزادي برمي‌گردد و مقابل تيمي قرار مي‌گيرد كه همه‌چيزش را از آن دارد. گل سرسبد بازي‌هاي اين هفته روز جمعه در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود و تا دل‌تان بخواهد سوژه و حاشيه دارد. از جدال سرمربيان دو تيم، اختلافات ميان سيدمهدي رحمتي و امير قلعه‌نويي، دعواي هميشگي بر سر تقسيم سكوهاي ورزشگاه، ماجراي محروميت مهدي رحمتي تا جدال بازيكناني مثل بختيار رحماني و جاسم كرار مقابل تيم سابق‌شان! حساسيت جدولي اين بازي را هم به سوژه‎هاي آن اضافه كنيد تا متوجه شويد عصر سرد جمعه چه هيجان عجيبي انتظارتان را مي‌كشد. استقلال با عليرضا منصوريان به لطف نتيجه‌گيري در هفته‌هاي اخير ليگ توانسته با فاصله گرفتن از قعر جدول با 18 امتياز به رده پنجم برسد. آنها با نفت تهران تيم سوم جدول يك امتياز، تراكتورسازي تيم دوم جدول شش امتياز و با پرسپوليس صدرنشين هشت امتياز اختلاف دارند. سرخپوشان تبريزي هم البته براي ادامه كورس رقابت صدر جدولي با پرسپوليس حتما بايد اين مسابقه را ببرند. چرا كه هفته گذشته هم در بدترين زمان ممكن مقابل پديده در يك بازي خانگي تن به مساوي دادند و به همين دليل در بازي روز جمعه اجازه اشتباه كردن ندارند. حواشي بيرون از زمين كه به آن اشاره شد اين نويد را مي‌دهد كه روز جمعه آزادي يك روز پر از هياهو و اتفاقات مهمي را پشت سر خواهد گذاشت. چرا كه بازي‌ای در آن برگزار خواهد شد كه با اينكه مثل ساير مسابقات سه امتياز دارد، ‌اما جدال‌ها و رويارويي‌هاي آن فقط مربوط به سه امتياز بازي نيست. بازي استقلال و تراكتورسازي در اين شرايط فعلي اين پتانسيل را دارد كه در حافظه مردم ماندگار شود. همه مي‌خواهند ببينند جمعه كدام مشت در آزادي گره خواهد خورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون