• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3689 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۸ آذر

عددنوشت

خودكفايي ۷۰ درصدي روغن

معاون برنامه‌ريزي اقتصادي وزير جهاد كشاورزي گفت: تمام قد جلوي انحصار واردات كشاورزي ايستاده‌ايم، مجوز واردات را به توليد‌كننده محصول و نه افراد خاص مي‌دهيم و طبق برنامه، خودكفايي ۷۰ درصدي دانه‌هاي روغني ظرف ۱۰ سال حاصل مي‌شود.
عبدالمهدي بخشنده گفت: ما برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه طي 10 سال آينده 70 درصد روغن خوراكي مورد نياز كشور را خودمان در داخل توليد كنيم و اكنون بيش از 90 درصد روغن مصرفي به صورت روغن خام وارد كشور مي‌شود كه اين يك فاجعه است و ما اكنون سالانه 4/4 ميليارد دلار روغن خوراكي وارد كشور مي‌كنيم. او افزود: ما در توليد گندم صددرصد موفق شده‌ايم و امسال 3/14 ميليون تن گندم توليد و 5/11 ميليون تن آن را به صورت تضميني از كشاورزان خريداري كرده‌ايم.
در حوزه جو نيز برنامه ما محقق شده و امسال قريب به 4 ميليون تن جو توليد كرده‌ايم. در توليد شكر نيز به اهداف خود تا حدودي دست پيدا كرده‌ايم. مجموع توليد شكر ما از چغندر قند و نيشكر در سال 92 يك ميليون و 110 هزار تن بود. پيش‌بيني ما اين است كه امسال توليد شكر ما از مرز يك ميليون و 600 هزار تن عبور كند، در حالي كه سطح زير كشت اصلا اضافه نشده، بلكه عملكرد در هكتار بهبود يافته است و بخشي از توليد چغندر قند با تغيير فصل كشت، از بهاره به پاييزه از 30 تن در هكتار به 50 تن رسيده است.

 

اعطاي خط اعتباري به عراق براي خريد كالاي ايراني

با توجه به حجم بالاي صادرات از ايران به عراق، براي تامين مالي صادرات كالاهاي ايراني به عراق نسبت به اعطاي خط اعتباري در قالب اعتبار خريدار به كشور عراق اقدام شد.
مبلغ اين خط اعتباري ۱۸ ميليون يورو است و ميزان تامين مالي آن تا ۱۰۰ درصد مبلغ قرارداد تجاري است كه دوره بازپرداخت آن حداكثر دو سال طي چهار قسط متوالي شش ماهه و براساس نوع كالاهاي صادراتي خواهد بود. مراحل استفاده از خط اعتباري نيز براساس انعقاد قرارداد تجاري ميان صادركننده ايراني و خريدار عراقي و نيز ارايه‌ درخواست تامين مالي توسط خريدار عراقي به بانك البلاد عراق خواهد بود.
علاوه بر اين ارسال درخواست تامين مالي توسط بانك البلاد به بانك توسعه صادرات ايران و تامين مالي صادرات كالا توسط بانك توسعه صادرات براساس قوانين و مقررات است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون