• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3699 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ دي

تحليل سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا

ايران تيمي سازمان يافته

سايت رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا عملكرد تيم ملي ايران در مرحله پاياني انتخابي جام‌جهاني ۲۰۱۸ روسيه را مورد ارزيابي قرار داد. اين سايت در گزارشي با تيتر «تيم‌هايي كه براي رسيدن به جام جهاني بازي مي‌كنند»، نوشت: «دور سوم از مرحله انتخابي جام جهاني 2018 در منطقه آسيا به ميانه راه خود رسيده و شواهد نشان مي‌دهد كه نبرد براي كسب جايگاه‌هاي صعود به مرحله پاياني جام جهاني در گروه‌هاي A  و B در حال تبديل شدن به نمايشي هيجان‌انگيز است. در حال حاضر تيم ملي فوتبال ايران صدرنشين گروه A است، اين در حالي است كه عربستان سعودي كه اميدوار است بار ديگر به مرحله پاياني مسابقات جام جهاني 2018 بازگردد، صدر گروه B را در اختيار دارد. كره‌جنوبي، ژاپن و استراليا كه هر سه نماينده آسيا در جام جهاني برزيل 2014 بودند، از بالا و پايين‌هاي خود در پنج ديدار اول‌شان در مرحله انتخابي لذت بردند، اين در حالي است كه امارات و ازبكستان تلاش خود را به كار بستند تا بتوانند براي خود جايگاهي در مرحله پايان جام جهاني در روسيه دست و پا كنند. تمامي تيم‌هاي دو گروه هنوز هم شانس صعود به جام جهاني 2018 را دارند، اما اميدهاي چين و تايلند كمرنگ‌تر از تيم‌هاي ديگر است.»
تيم ملي ايران از زماني كه قطر را در بازي اول خود در اين مرحله از رقابت‌ها شكست داد، صدرنشين گروه A است. آنها به همراه استراليا تيم‌هاي بدون شكست در مرحله انتخابي جام جهاني 2018 در منطقه آسيا هستند. تيم ملي در پنج بازي خود در اين مرحله ركورد سه پيروزي و دو تساوي و بدون گل خورده را از خود بر جاي گذاشته كه اين آمار حاصل خردمندي كارلوس كي‌روش، سرمربي پرتغالي ايران است كه رويكردي نتيجه‌گرا دارد.
در حقيقت، ايران حالا تيمي سازمان‌يافته‌تر و منظم‌تر شده، به‌طوري كه در سال 2016 در هيچ‌كدام از بازي‌هاي خود شكست نخورده است، ركوردي كه سرمربي اين تيم به آن افتخار مي‌كند. كي‌روش در اين باره مي‌گويد: «تيم من هر سال بهتر از قبل مي‌شود. زماني كه هدايت تيم ملي ايران را بر عهده گرفتم، تنها يكي از بازيكنانم در اروپا بازي مي‌كرد، اما حالا 11 بازيكنم در اروپا بازي مي‌كنند. اگر مي‌خواهيم به غيرممكن‌ها (صعود به مرحله پاياني جام جهاني در دو دوره متوالي) دست پيدا كنيم، بايد به تلاش‌مان ادامه بدهيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون