• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3700 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ دي

«راويان يك‌سويه فتنه!»

علي شكوهي

يكي از تشكل‌هاي دانشجويي اصولگرا، امروز دومين كاروان دانشجويي روايت فتنه را تشكيل داد و چند سخنراني هم براي كساني در چند محل در نظر گرفت. مطابق اين برنامه، راويان و تحليلگران به بازخواني حوادث فتنه 88 در جمع دانشجويان در موقف‌هاي مشخص شده مي‌پردازند. متاسفانه بعد از گذشت حدود 8 سال از آن ماجراي تلخ، برخي همچنان اصرار دارند كه آن زخم كهنه را تازه نگه‌دارند و روايت‌هاي يك‌سويه خود از آن ماجرا را تكرار كنند. چند نكته كوتاه در اين زمينه قابل تامل است:
1- بايد بپذيريم كه روايت يك‌سويه از ماجراي سال 88 مقبوليت عام ندارد و منتقدان را قانع نمي‌كند و اين در حالي است كه كم در اين زمينه نيرو و بودجه و امكانات اختصاص نيافته است. همين واقعيت بايد دوستان را به ضرورت بازنگري در مفاد ادعاهاي مطروحه هدايت كرده و به تصحيح روش مواجهه با آن ماجرا سوق دهد.
2- دوستان نبايد از تكرار همان ادعاهاي يك‌سويه در جمع خودشان خوشحال باشند بلكه هنگامي بايد از كارشان راضي شوند كه نيروهاي منتقد و مخالف را هم بتوانند با خود همراه كنند.   3- زمينه و بستر و امكانات دو طرف ماجرا در دفاع از مواضع و عملكردشان، برابر نبوده و نيست و حتي جامعه مخاطبان آنان هم غالبا مشترك به نظر نمي‌رسد. تداوم وضع موجود شكاف نيروهاي انقلاب را بيشتر مي‌كند كه خيلي به مصلحت آينده نظام نيست.  4- بايد باب گفت‌وگو درباره حوادث سال 88 با هدف رسيدن به تحليل نزديك به هم را باز كرد. شايد نشود به صورت كامل همديگر را قانع كنيم و درستي روش خود و غلط بودن اقدامات جريان مقابل را به اثبات برسانيم اما نفس گفت‌وگوي دوجانبه حتي در روايت آن ماجرا، بر نگرش و قضاوت همه ما موثر است و ما را به اعتدال و عدالت نزديك‌تر مي‌كند. تنها راه تقريب نيروهاي انقلاب اين است كه درباره حوادث سال 88 خودشان را در جايگاه رقيب قرار دهند و از زاويه آنان هم به مسائل بنگرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون