• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3700 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ دي

آقاي زاهدي! با خيل عظيم فرهنگيان هماهنگ شويد

حميدرضا كفاش معاون پرورشي و فرهنگي سابق وزارت آموزش و پرورش

گرچه نفس حضور جناب آقاي زاهدي در جمع يكي از تشكل‌هاي فرهنگي همفكر جاي خوشحالي دارد وليكن اميدواريم ايشان در بقيه دوران حضورشان در مجلس شوراي اسلامي در جمع ساير تشكل‌هاي فرهنگي هم حضور يابند و به سوالات و ابهامات فرهنگيان عزيز خصوصا در ارتباط با هشت سال دولت معجزه هزاره پاسخ بدهند و عملكرد كميسيون را نيز تشريح كنند.
ايشان در مورد انتصابات در آموزش و پرورش در دولت يازدهم عنوان كرده‌اند: كم‌كم مشاهده كرديم وضع انتصابات در آموزش و پرورش خوب نيست مخصوصا در استان‌ها كه انتصابات صددرصد سياسي بوده است ضمن اينكه در زمان انتخابات فاني در وزارت آموزش و پرورش حداقل 80 درصد نيروها سياسي بوده‌اند، نه دارا بودن لياقت معلم بودن و فرهنگي و اين را جفا به آموزش و پرورش مي‌دانيم و مي‌دانستيم. مديركل استان، رييس آموزش و پرورش شهرستان و حتي تا بخش‌هاي كوچك آنقدر اسير جريانات سياسي بودند كه جز نگاه به مسائل سياسي، حزبي و باندي به چيز ديگري نمي‌انديشيدند و الان هم همين طور است. در دوره وزارت جناب آقاي دكتر علي‌اصغر فاني كميته انتصابات با حضور هفت نفر از پيشكسوتان آموزش و پرورش تشكيل و پيرامون مديران كل استان‌هاي مختلف كشور مطالعه و تحقيق را شروع كرد. براي هر استان از سوي مقامات محلي، تشكل‌هاي فرهنگيان، نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، نهادها و ارگان‌هاي استاني عزيزاني به ستاد معرفي مي‌شدند، پس از ارجاع به كميته انتصابات شرايط اوليه كانديداها بررسي و پس از اطمينان از دارا بودن شرايط تحصيلي مديريتي، سوابق تجربي، ويژگي‌هاي شخصيتي و سوابق انقلابي به ويژه نقش در دوران دفاع مقدس، به مصاحبه دعوت مي‌شدند. كميته انتصابات پس از مصاحبه دقيق با افراد معرفي شده سه نفر حايز امتيازات بالا را به وزير محترم براي مصاحبه، هماهنگي با نهادهاي قانوني و انتخاب اصلح معرفي مي‌كرد كه نهايتا يكي از عزيزان به عنوان مديركل استان انتخاب، ابلاغ صادر و معرفي مي‌شد. (لازم به يادآوري است كه براي استان كرمان از افراد معرفي شده توسط جناب آقاي زاهدي هم مصاحبه به عمل آمد كه اگر ايشان اجازه بفرمايند نتايج آن قابل انتشار است)  در دولت تدبير و اميد طبعا پس از داشتن همه ويژگي‌هاي مديريتي، هماهنگي و همسويي با سياست‌هاي دولت از معيارها و ملاك‌هاي انتخاب بوده است. ضمنا مديران كل انتخاب شده‌ استان‌ها همگي از معلمان برجسته، شايسته و محبوب بوده‌‌اند كه توانسته‌اند حمايت قاطبه فرهنگيان استان را به دست آورند. در استان محل تولد و حوزه انتخابيه جناب آقاي زاهدي نيز تاكنون در دولت تدبير و اميد دو مديركل انتخاب شده‌اند كه اولي جناب آقاي مهندس جهانگيري از مديران خوش‌سابقه، جانباز، ايثارگر و از خانواده معظم شهدا بوده‌اند و دومي جناب آقاي دكتر محسن بيگي از چهره‌هاي شاخص علمي با سابقه درخشان مديريتي و مورد اقبال فرهنگيان استان.
البته طبيعي است كه جناب آقاي زاهدي نيز نيك مي‌دانند كه مردم ايران اسلامي در سال 92 به تغيير راي دادند و نبايد انتظار داشته باشند كه همان مديران دولت قبل همسوي با ايشان مصادر امور را هدايت و رهبري كنند. يا دست به سينه مجري اوامر نمايندگان محترم و ستادهاي انتخاباتي آنان باشند.
اگر منظور ايشان از 80درصد نيروها سياسي بودند همراهي، همسويي و هماهنگي با سياست‌هاي دولت تدبير و اميد است بايد بفرمايند صد درصد انتصابات آموزش و پرورش در راستاي اجراي برنامه‌هاي رياست محترم و محبوب جمهوري اسلامي ايران بوده است.
جناب آقاي زاهدي، اگر انتصابات آموزش و پرورش استان با نظر جنابعالي نباشد ولي از مجاري قانوني مجوز لازم را گرفته باشد و با نهادهاي حاكميتي استان هماهنگ باشد به صرف اينكه سليقه سياسي شما را قبول نداشته باشد، بايد انگ سياسي بخورد؟ اصلا مگر معيار سياست در كشور، شما و امثال شما هستيد كه بايد همه انتصابات با شاقول شما انجام شود.

چرا نبايد شما با خيل عظيم فرهنگيان هماهنگ باشيد؟
خوب است بدانيد كه امروز قوي‌ترين، شايسته‌ترين و هماهنگ‌ترين مديران كل استان‌هاي كشور با سياست‌هاي دولت تدبير و اميد مديران كل آموزش و پرورش كشور مي‌باشند كه خوشبختانه مورد تاييد دولتمردان جمهوري اسلامي خصوصا معاون اول محترم رياست‌جمهوري جناب آقاي دكتر جهانگيري هستند.
البته نظرات جنابعالي هم در جمع مديران وزير اول آموزش و پرورش دولت آقاي احمدي‌نژاد كه فرهنگيان كشور عملكرد آن را به خوبي به ياد دارند قابل احترام است.
جناب آقاي زاهدي در بخش ديگري از افاضات‌شان فرموده‌اند: بنده به عنوان رييس كميسيون آموزش مجلس بر اين باورم كه در 5/3 سال گذشته دوراني را در آموزش و پرورش سپري كرده‌ايم كه از باب مسائل فرهنگي و توجه به مسائل انقلاب و ارزش‌هاي نظام، دوران نه‌چندان  موفقيت‌آميز و نامطلوبي بوده است.
البته قضاوت درباره عملكرد وزارت آموزش و پرورش در دوره وزير فرهيخته و دانشمند مهذب، جناب آقاي دكتر علي‌اصغر فاني را به عهده وجدان‌هاي آگاه فرهنگيان عزيز و گرانقدر مي‌گذاريم ولي بد نيست ايشان بدانند كه تنها وزيري كه دوباره مستقيما پس از پيروزي انقلاب اسلامي مفتخر به عنوان وزير متدين از سوي مقام معظم رهبري شدند جناب آقاي دكتر فاني بودند.
در دوران وزارت ايشان، اعزام دانش‌آموزان به اردوهاي راهيان نور با كيفيت مناسب ركورد 700هزار نفري را پشت سر گذاشت. بزرگداشت شهداي دانش‌آموز و فرهنگي در سطح كشور به عنوان يك برنامه مستمر اجرا شد، با اجراي طرح حفظ موضوعي قرآن كريم. طرح انس با اهليت عليهم السلام و  احياي 650 مركز دارالقرآن رضايت و خوشحالي مقام معظم رهبري را در پي‌ داشت. حضور گسترده و تشكيلاتي دانش‌آموزان در نمازهاي جمعه سراسر كشور، مراسم يوم الله سيزده آبان و دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي با رشد كمي و كيفي تحسين تمامي نهادهاي دست‌اندركار و ذي‌ربط را به همراه داشت. ارتقاي كتاب و كتابخواني در دولت تدبير و اميد به بالاترين حد خود و شاخص كتاب به ازاي هر دانش‌آموز در مدارس از عدد 3 به عدد 10 رسيد.
مقايسه يكصد شاخص فعاليت‌هاي فرهنگي و پرورش در دوره دولت تدبير و اميد با دوره دولت قبل موجود و قابل رسيدگي است و بعيد است از يك دانش‌آموخته رياضي و استاد تمام اين رشته كه قبل از مطالعه رصد و بررسي اين شاخص‌ها اين‌گونه قضاوت كنند.
جناب آقاي زاهدي در بخش ديگر از عرايض‌شان گفتند: يك ماه قبل از بركناري فاني به وي گفتم عملكرد شما به شكلي است كه طيف عظيمي از فرهنگيان را مخالف دولت كرده است و اين قشر عظيم دور بعد به روحاني راي نمي‌دهند. آن هم به جهت انتصابات ناحقي كه صورت گرفته و يا عملكرد بسيار ضعيف، جناحي و مغرضانه آنها به جناب آقاي زاهدي عرض مي‌كنم به رغم مشكلات و كمبودهايي كه قشر باعزت و كرامت فرهنگيان دارند همچنان از طرفداران پروپاقرص دولت تدبير و اميد هستند و انشاءالله در انتخابات 96 با راي قاطع خود به رييس‌جمهور محبوب و عزيز جناب آقاي دكتر روحاني حماسه‌اي ديگر خواهند آفريد. جناب آقاي دكتر فاني با عشق به انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي امام راحل و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و با اعتقاد به برنامه‌هاي رياست محترم جمهوري خود را سپر بلاي دولت تدبير واميد كرد و مسووليت كمبودها را پذيرفت تا سر خم مي به سلامت باشد و مطمئن باشيد كه در اذهان و قلوب فرهنگيان مومن و شريف جاودانه خواهد ماند و تغيير در دولت را با جان و دل پذيرفت و روي نيمكت قرار گرفت. در مورد دلسوزي يا عدم دلسوزي حضرتعالي در مورد راي آوردن و يا نياوردن دكتر روحاني را هم وجدان بيدار خانواده بزرگ فرهنگي كشور قضاوت خواهد كرد.
ايشان در بخش ديگري گفته‌اند: سه ماه قبل از عزل فاني با وي صحبت كردم و گفتم گزارش‌هايي شده و مستند است و سند تحويل بنده داده‌اند كه چه اتفاقي در صندوق ذخيره افتاده است اما فاني به اين موضوع گوش نكرد.
درست می‌فرمایید جنابعالی و هفکران‌تان از مدتی قبل شروع کردید به مصاحبه و گفت‌وگو و اعلام نظر و صدور رای و بر موج احساسات اجتماعی سوار شدید، آبروها برده شد و افراد زیادی مورد اتهام واقع شدند، عدد و رقم‌های غیرواقعی ساخته و اعلام شد و بگم‌بگم‌ها همچون اعقاب سلف رسانه‌ای شد و پس از این آماده‌سازی تحقیق و تفحص که البته حق قانونی مجلس است به تصویب رسید. وجدان‌های بیدار جامعه، فرهنگیان شریف کشور در انتظار هستند تا نتیجه این تحقیق و تفحص از دو دهه فعالیت صندوق ذخیره به انجام برسد و نتایج آن توسط قوه قضاییه کشور مورد قضاوت قرار گیرد و مجرمان احتمالی به جزای خیانت‌شان برسند.
آنچه را شما و همفکران سیاسی‌تان باید پاسخ بدهید فضاسازی مصنوعی و بی‌اعتمادی به دولتمردان و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که قبل از رسیدگی در محکمه صالحه با اهداف سیاسی آن را رسانه‌ای و بین‌المللی کرده‌اید.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون