• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3700 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ دي

آتش‌نشانان پايتخت جان ده ها نفر را نجات دادند

اعـتـمـاد| روز گذشته،آتش‌نشانان پايتخت 24 ساعت پر حادثه اي را گذراندند و جان ده ها تهراني را نجات دادند.
نجات 40 نفر از آتش برج اداري
بيش از 40 نفر در پي وقوع آتش‌سوزي در يك برج اداري در بزرگراه نواب نجات يافتند.حريق در طبقه پنجم يك برج 15 طبقه اداري تجاري رخ داده و دود ناشي از آن فضاي ساختمان را پر كرده بود. به گزارش ايسنا، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني تهران گفت: شعله‌هاي آتشي كه دو طبقه از برج را سوزانده بود در حال سرايت به طبقات بالايي بود. سيدجلال ملكي افزود:يك گروه از آتش‌نشان‌ها با استفاده از ماسك و تجهيزات تنفسي به طبقات در حال آتش‌سوزي رفته و بيش از 40 نفر از افراد حاضر در اين برج را خارج كرده و به محل امن انتقال دادند. 12 نفر از اين افراد دچار دود گرفتگي شده و شش نفر ديگر نيز به مراكز درماني منتقل شدند. شش نفر از بانوان حاضر در اين برج هنگام آتش‌سوزي در لبه پنجره ساختمان در موقعيت خطرناكي قرار داشتند كه آتش‌نشانان با استفاده از سه دستگاه نردبام هيدروليكي نسبت به نجات اين افراد اقدام كردند. ملكي افزود: «علت اين حادثه از سوي كارشناسان آتش نشاني در دست بررسي است.»
مهار آتش فروشگاه كفش
 آتش سوزي يك فروشگاه كفش، آتش‌نشانان سه ايستگاه را به محل حادثه كشاند. صبح ديروز يك فروشگاه 20 مترمربعي مملو از كفش در خيابان جمهوري اسلامي تهران، طعمه حريق شد كه به دليل بسته بودن در فروشگاه، دودي بسيار غليظ از بين كركره‌ها به بيرون متصاعد شده بود. آتش‌نشانان عملياتي بلافاصله با قطع جريان برق و گاز، محل حادثه را ايمن‌سازي كردند و پس از بازكردن كركره‌ها و درب فروشگاه، با استفاده از لوله‌هاي آبدهي مشغول مهار شعله‌هاي آتش شدند. آنها در زمان كوتاهي، حريق را به طور كامل خاموش و از سرايت آن به فروشگاه‌هاي مجاور جلوگيري كردند. علت حادثه در دست بررسي است.
مسموميت مادر و 2 كودك بر اثر استنشاق گاز منوكسيدكربن
ايسنا| مادري به همراه 2 كودكش براثر استنشاق گاز منوكسيد كربن در تهرانسر مسموم شدند. اين حادثه در ساعت 22:43 دقيقه در يك واحد 60 متري در تهرانسر اتفاق افتاد كه مادر خانواده به همراه 2 فرزند 8 و 5 ساله‌اش به دليل استنشاق گاز منوكسيدكربن مسموم شدند. سيد جلال ملكي افزود: گاز مونوكسيدكربن از طريق دودكش بخاري گازي وارد طبقه اول اين ساختمان شده بود. مادر خانواده به همراه 2 فرزند پسر 8 ساله و دختر 5 ساله دچار حالت تهوع شديد شده بودند. آتش‌نشانان اين 3 مسموم را به فضاي باز انتقال داده و در ادامه اين 3 تن در اختيار عوامل اورژانس قرار گرفتند. سخنگوي سازمان آتش نشاني تهران علت اين حادثه را نقص در دودكش بخاري گازي اين واحد مسكوني اعلام كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون