• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3710 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ دي

اگر تيم ملي وجود داشت به هلند اعزام مي‌شد

اكبري: با رزومه نمي‌توان سرمربي هندبال را انتخاب كرد

عباسعلي اكبري، سرپرست فدراسيون هندبال زمان تشكيل كميته‌ فني را اين هفته‌ اعلام و اظهار كرد: من از ابتداي سرپرستي‌ام در فدراسيون هندبال، اعلام كردم كه كادرفني تيم‌هاي ملي را در تمام رده‌ها كميته‌ فني انتخاب خواهد كرد و اين اتفاق به زودي خواهد افتاد. به دليل حضور تيم هندبال بانوان و آقايان در مسابقات كشورهاي اسلامي باكو ما در زمان تشكيل كميته‌ فني تسريع كرديم و ظرف اين هفته‌ جلسه كميته‌ فني تشكيل خواهد شد. برخي دوستان اعضاي كميته‌ فني را پيشنهاد كردند و بنابراين تشكيل اين كميته‌ را در دستور كار قرار داديم و ان‌شاء‌الله به زودي كادرفني تيم‌ ‌ملي در همه رده‌هاي سني مشخص خواهد شد. البته بسته به دستور جلسات در نخستين يا دومين جلسه موضوع كادر فني تيم‌هاي ملي مطرح خواهد شد.
اكبري انتخاب سرمربي تيم‌ ‌ملي را نيز از وظايف كميته‌ فني دانست و توضيح داد: براي انتخاب سرمربي نيز خرد جمعي تصميم خواهد گرفت. از گذشته اين اتفاق بوده و من نيز هميشه اعلام كردم كه تصميم‌گيري در مورد كادرفني تيم‌هاي ‌ملي توسط كميته‌ فني صورت خواهد گرفت. اما اگر نياز به استفاده از مربي خارجي داشته باشيم با يك رزومه نمي‌شود سرمربي خارجي انتخاب كرد. بايد بازي و عملكرد مربي از نزديك مورد ارزيابي قرار بگيرد. رزومه فني و نظرات اعضاي كميته‌ فني بايد بررسي شود و براي انتخاب سرمربي خارجي به نتيجه‌ رسيد.
او در مورد ميزباني ديدارهاي تداركاتي براي تيم‌ ‌ملي بانوان، تصريح كرد: پيشنهادهايي براي آمدن تيم بانوان قزاقستان به ايران شده است. اكنون ما هم پيگير ماجرا هستيم تا اين اتفاق بيفتد. اگر بخواهيم بنيان فني تيم بانوان قوي شود بايد بازي تداركاتي داشته باشيم. با توجه به شرايط موجود در كشور ما مقرر است با دو كشور براي ديدار تداركاتي به نتيجه‌ برسيم.
سرپرست فدراسيون هندبال در خصوص زمان برگزاري اين ديدارهاي تداركاتي افزود: برگزاري اين ديدارها نياز به يك روند دارد. اگر قرار باشد اين ميزباني انجام شود بايد روند اجرايي انجام شود و به تصويب شوراي برون مرزي برسد. تا اين روند اجرا نشود ما نمي‌توانيم كاري كنيم. ما شرايط را از لحاظ امكانات مالي مهيا كرده‌ايم و بعد از اين كادرفني و كادر بانوان بايد براي انتخاب كشور و تيم به نتيجه‌ برسند تا در شوراي برون مرزي مطرح و مجوزهاي لازم را دريافت كنيم.
او با تاكيد به اين موضوع كه اگر تيم‌ ‌ملي وجود داشت قطعا به هلند مي‌رفت، گفت: اگر تيم‌ ‌ملي وجود داشت بايد اين اتفاق براي‌شان مي‌افتاد و ما قطعا اين كار را مي‌كرديم. تيم شهرداري كاشان با توجه به اينكه خيل عظيمي از بازيكنان ملي‌پوش را داشت اين تصميم‌گيري با توجه به بازه زماني انجام شد و اين تيم به عنوان نماينده ايران به اين رقابت‌ها اعزام شد. كسب عنوان هفتمي هم طبيعي بود. هميشه شرايط مهيا نيست.
اكبري حواشي موجود در هندبال را شرايط خوبي ندانست و گفت‌: حواشي كه برخي براي هندبال كشور ايجاد مي‌كنند شرايط خوبي براي خانواده‌ هندبال نيست. گاهي برخي از پرسش‌ و پاسخ‌ها و وارد كردن برخي ملي‌پوشان به حواشي خوب نيست. من اعتقاد دارم كه اكنون شرايط خوبي مهيا شده و بايد اجازه داد تا انتخابات فدراسيون به خوبي برگزار شود و رييس جديد، فدراسيون را تحويل بگيرد و اتفاق خوبي براي كشور ما ايجاد شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون