• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3710 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ دي

فرهنگ‌سازي اخلاق در فوتبال ايران

فريدون معيني عضو كميته فني و رييس كميته جوانان فدراسيون فوتبال

1- ضرورت تغيير فضاي متشنج به‌شدت احساس مي‌شود و درحال حاضر نياز جدي داريم كه معاونت‌هاي فرهنگي فدراسيون و باشگاه‌ها در اين زمينه براي فرهنگ‌سازي صحيح و ترويج آموزه‌هاي اخلاقي در بين جامعه فوتبال تلاش كنند. هواداران فوتبال بايد اطلاعات خود را از اين رشته بالاتر ببرند و باشگاه‌ها نيز بايد با مورد توجه قرار دادن فاكتورهاي اخلاقي و فرهنگي به دنبال جذب مخاطبان و هواداران خود باشند تا بتوانند مانند تمام كشور‌هاي دنيا در فرهنگ‌سازي هواداران نقش ايفا كنند.
2- متاسفانه امروز در فوتبال كشور شاهد يك از هم گسيختگي بزرگ هستيم و اين مساله بيش از هر بخشي در فوتبال پايه ديده مي‌شود كه مربيان نمي‌توانند تاثيرگذاري لازم را روي نوجوانان و جوانان داشته باشند. مربيان پايه بايد در كنار آموزش مسائل تكنيكي و فني، موازين اخلاقي و فرهنگي را به نونهالان آموزش دهند تا اين افراد بتوانند در سنين بالاتر رقابت سالم را در برنامه‌هاي خود بگذارند و دست از برخي رفتارهاي دور از شأن ورزش و منش پهلواني در ميادين ورزشي بردارند.
3- مسائلي كه امروز در ورزشگاه‌ها با آن مواجه هستيم باعث مي‌شود فوتبال ايران از يك تفريح شادي آفرين براي مردم دور شده و در واقع به يك سوهان روح و عاملي تنش آفرين تبديل شود. به همين خاطر شاهديم كه امروز برخي رفتارهاي غلط باعث شده تا نتيجه گرايي براي فوتبال ما اتفاقات زشت و ناخوشايندي را رقم بزنند. هواداران بايد از فوتبال توام با آرامش لذت ببرند؛ لذا ضروري است كه در تمام زمينه‌ها آموزش اخلاق و فرهنگ‌سازي را تقويت كنيم تا بتوانيم شرايط امروز فوتبال را تغيير دهيم.
4- از بزرگان فوتبال كشور مي‌خواهم با رعايت اخلاق در آموزش آن به همه ما و جوانان كشور پيشقدم باشند و با كنترل رفتارهاي خود در مواجهه با اتفاقات خوب و بد بازي يا تصميمات داوران كه بعضا ممكن است مطابق ميل آنها نباشد، مانع از بروز تنش و درگيري و رخداد برخي اتفاقات ناشايست در ورزشگاه‌ها شوند زيرا ادامه اين وضعيت به طور قطع شرايط فوتبال را وخيم‌تر خواهد كرد.
5- ورزش ايران به ويژه فوتبال مربيان و بازيكنان بسيار مستعدي دارد و با اطمينان مي‌توان گفت اگر مباحث اخلاقي و فرهنگي در فوتبال ما در اولويت قرار داشته باشد، از نظر فني هم پيشرفت بيشتري خواهيم كرد. قوانين كميته انضباطي براي جلوگيري از بروز رفتارهاي تنش زا ايجاد مي‌شود و به هر حال مي‌توان در برخي مواقع از اين قوانين استفاده كرد. اميدوارم پيش از اينكه چنين قوانيني در فوتبال مورد استفاده قرار گيرد، با بهره‌گيري از وجدان خود به قوانين فوتبال احترام گذاشته و چهره‌اي زيبا، آرامش‌بخش و شادي‌آفرين از ورزش به جامعه ارايه كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون