• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3710 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۴ دي

خبر كوتاه

نصب پيراهن آيدين در سالن آزادي

پيش از برگزاري رقابت‌هاي بسكتبال جوانان آسيا فدراسيون ايران پيراهن آيدين نيكخواه‌بهرامي، ملي‌پوش فقيد را كه در سالن آزادي نصب كرده‌بود از جايش برداشت كه اين موضوع با انتقادهاي زيادي مواجه شد. البته مسوولان فدراسيون تاكيد كردند كه اين لباس براي ترميم و شست و شو پايين آورده شده و به زودي سر جايش نصب خواهد شد كه صبح ديروز اين اتفاق افتاد.  روابط عمومي فدراسيون بسكتبال با انتشار چند عكس نشان داد كه پيراهن آيدين دوباره در سالن آزادي قرار گرفته است.


پسيرو، سرمربي الشارجه امارات شد

باشگاه الشارجه امارات با خوزه پسيرو، سرمربي سابق عربستان به توافق نهايي رسيد و او را به خدمت گرفت. اين باشگاه اماراتي از رقم مالي و مدت اين قرارداد سخني به ميان نياورده است. پسيرو 56 ساله دو سال سابقه مربيگري در تيم‌ ‌ملي فوتبال عربستان را در كارنامه دارد. او در الهلال عربستان، الوحده امارات و الاهلي مصر هم مربيگري كرده است. پسيرو در بازگشت به كشور پرتغال هدايت پورتو را بر عهده گرفت اما نتايج نااميد‌كننده او در اين تيم باعث شد كه در نهايت از كار بركنار شود.


جشن تولد ۲۲ سالگي ستاره جوان ايراني در روسيه

سردار آزمون، مهاجم ايراني روستوف ۲۲ ساله شد. به همين خاطر باشگاه روستوف جشن تولدي براي اين بازيكن گرفت تا روحيه او را پيش از ادامه رقابت‌هاي باشگاهي در روسيه بالا ببرد. باشگاه روستوف در اين پيام تبريك آورده است: با تمام وجود تولدت‌ را تبريك مي‌گوييم و آرزوي گل‌ زدن‌هاي بيشتري از سوي تو در بازي‌هاي آينده داريم. در كنار آن آرزوي سلامتي براي شما داريم. سردار آزمون قرار است ششم ژانويه همراه با ساير بازيكنان روستوف به امارات برود تا در اردوي تداركاتي امارات تيمش را همراهي كند.


اعلام ليست مواد ممنوعه آژانس جهاني ضد دوپينگ

آژانس جهاني ضد دوپينگ ليست مواد غيرقانوني سال ٢٠١٧ را اعلام كرد. وادا ليست جديد مواد ممنوعه براي سال ٢٠١٧ را منتشر كرده بود و با آغاز سال ٢٠١٧ اين ليست ملاك تشخيص دوپينگ‌هاست. ماده ملدونيوم كه سال گذشته دوپينگي‌هاي زيادي داشت در اين ليست باقي مانده است. بدين‌ترتيب بسياري از فدراسيون‌هاي جهاني و ملي اخطاري براي ورزشكاران منتشر كردند تا دوباره بر اثر ناآگاهي ورزشكاران دوپينگ گسترده اتفاق نيفتد. مواد جديدي كه به اين ليست اضافه شدند عبارتند از: ليسدگزامفتامين كه براي اختلالات تمركزي و تغذيه استفاده مي‌شود و ناركوتيك اوپيوايد آنالژسيك نيكومورفين. آريميستان ديگر ماده‌اي است كه به ليست اضافه شده است و احتمال داده مي‌شود دوپينگي‌هاي زيادي داشته باشد. اين ماده براي متعادل كردن هورمون‌ها وسوخت و ساز به كار مي‌رود. اين ماده در بيشتر كشور‌ها به راحتي در داروخانه قابل دسترسي است. در اين ليست تنها داروهايي كه براي اسم قابل استفاده هستند، سالبوتومول، سالمرتور و فرموترول است. البته ميزان مصرف اين مواد نيز محدوديت‌هاي خاص به خود را دارد.


قانون بوكس دستخوش تغييرات شد

قوانين بوكس با اعلام فدراسيون جهاني بوكس آسيا در كمتر از يك ماه دوباره دستخوش تغييرات شده و قوانين جديدي وضع شد.  بابك بردبار در مورد تغييرات قوانين بوكس گفت: مهم‌ترين تغييراتي كه به وجود آمده در رابطه با قانون 3-8 است. در قانون ۸-۳ اگر بوكسوري ضربه سر يا ضربه غير عمدي دريافت مي‌كرد، داور يك اخطار يك امتيازي به بوكسور خطاكار مي‌داد. اما الان به اين قانون اضافه شده است كه اگر ضربه وارد شده باعث صدمه يا آسيب جدي شود با بررسي آسيب يا شدت ضربه، داور مي‌تواند بوكسور خطاكار را ديسكاليفه كند. داور سه ستاره بوكس در ادامه اين تغييرات به حذف اخطارهاي ۲ امتيازي اشاره كرد و افزود: يكي ديگر از قوانين علم كه دچار تغييرات شده اخطارهاي ۲ امتيازي بود كه داورها به بوكسورها مي‌دادند. اين اخطار در صورتي به بوكسور خطاكار داده مي‌شود كه بر اثر ضربه او بوكسور مقابل دچار كات يا بريدگي در ناحيه سر مي‌شد. الان اين اخطارهاي ۲ امتيازي حذف شده و داورها بايد پس از رسيدگي به جراحت بوكسور مقابل، بوكسور خطاكار را اخراج كند. يكي از مهم‌ترين موضوع در مورد اين تغييرات بازه زماني كم بين تغييرات قوانين بوكس است به طوري كه آخرين تغييرات قوانين بوكس در ۴ نوامبر بود و در كمتر از يك ماه تغييرات جديد اعلام شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون