• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3713 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۸ دي

خبر آخر

راه برون‌رفت از ركود

رييس سابق اتاق بازرگاني تهران صادرات را راه برون‌رفت بنگاه‌هاي صنعتي كوچك و متوسط از ركود اعلام كرد. بنا به گفته يحي آل اسحاق در سفر هيات‌هاي تجاري كشورهاي مختلف توجهي به اين بنگاه‌ها نمي‌شود.  آل‌اسحاق مي‌گويد: يكي از راه‌هاي خروج از ركود از حاشيه به متن راندن عرضه‌كنندگان عمده كالا يعني واحدهاي كوچك و متوسط صنعتي است. از سويي دو شاخه عرضه و تقاضا در خروج از ركود داراي اهميت است، لذا براي خروج از ركود بايد مشكلات شاخه عرضه را حل كرد تا تقاضاي موثر بالا رود.  او با بيان اينكه در بخش عرضه بايد هزينه‌ها را كم كرد تا قيمت تمام شده كالا كاهش يابد، گفت: موضوعي كه متاسفانه در اين زمينه مشكل وجود دارد.  آل اسحاق معتقد است صنايع كوچك و متوسط 96 درصد واحدهاي توليدي را شكل مي‌دهند؛ صنايعي كه كمتر از 100 نفر شاغل دارند و واحد كوچك يا متوسط به شمار مي‌روند، در حوزه‌هاي مختلف از جمله صادرات مشكل دارند و توان حضور و شناخت بازارهاي صادراتي را ندارند.


ركود در بازار صنايع دستي

رييس اتحاديه فروشندگان صنايع دستي گفت: بازار صنايع دستي با ركود شديد مواجه است و نياز است كه براي رونق بازار سليقه‌شناسي و نوآوري اتفاق بيفتد و بازار مناسب براي اين محصولات فراهم شود. سيدمحمد عبداللهي ‌گفت: در صنعت صنايع دستي ركود بسيار زياد است و هنوز در زمينه فرهنگ‌سازي و جاذبه توريستي كه به صنايع دستي مربوط مي‌شود كار زيادي نشده و نياز است كسبه و جامعه را با اين حوزه بيشتر آشنا كنيم. وي ادامه داد: ركود اقتصادي موجود در بازار صنايع دستي بيشتر تبعات منفي‌اش را براي هنرمندان صنايع دستي داشته است.


ايرلاين‌هايي كه براي ورود به فرودگاه پول مي‌گيرند

رسيدن رقم بدهي‌هاي معوق ايرلاين‌هاي ايراني به ۷۰۰ ميليارد تومان، شركت فرودگاه‌ها را بر آن داشت تا با تهديد كشاندن پرونده‌هاي شركت‌هاي هواپيمايي به مراجع قضايي كار را پيش ببرد، موضوعي كه تجربه جهاني مسير عكس آن را نشان مي‌دهد.  مقصود اسعدي‌ساماني، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي در اين رابطه گفته است: متاسفانه در ايران شرايط فرودگاه‌ها طوري شده كه آنها منابع درآمدي متنوعي پيش روي خود نديده‌اند و از اين رو يكي از تنها گزينه‌هاي پيش روي آنها دريافت هزينه خدمات فرودگاهي است.  او مي‌گويد: البته شركت‌هاي ايراني همواره بر مطلوب بودن خدمات مختلفي كه در بسياري از فرودگاه‌ها براي آنها صورت گرفته تاكيد داشته‌اند و طبق قوانين تمام تلاش خود را به كار بسته‌اند كه هزينه خدمات پرداخت شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون