• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3713 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۸ دي

ادامه از صفحه اول

چند نكته در باب انتخابات شوراهاي شهر و روستا
همه جاي دنيا انتخابات به اين نحو است كه اگر كسي مي‌خواهد راي دهد بايد پيش از انتخابات ثبت نام كند و كارت راي‌گيري به نام فرد صادر مي‌شود و در محل معيني كارت راي‌گيري خود را دريافت مي‌كند و براي راي دادن اقدام مي‌شود. اينكه چرا چنين الگويي در كشور ما با سابقه برگزاري انتخابات‌هاي متعدد نيست، جاي تعجب دارد. به باور من اگر چند اقدام عملي كوچك را بتوانند به سرانجام برسانند قدم بسيار ارزنده و بزرگي در مسير برگزاري انتخابات خواهد بود. اما اگر در اين مسير با مخالفت شوراي نگهبان روبه‌رو هستند با صراحت اين را بيان كنند تا شوراي نگهبان هم در اين مساله پاسخ‌هايش را عرضه كند كه چرايي مخالفت با اين اقدامات براي همگان مشخص شود و جاي شك و شبهه‌اي باقي نماند. اما نكته قابل توجه ديگر، درباره انتخابات شوراهاي شهر و روستاهاست. با توجه به اينكه قرار است اين انتخابات با هماهنگي و تعامل مجلس و وزارت كشور برگزار شود اميد است كه اين انتخابات با شور و نشاط بيشتري برگزار شود، به ويژه در بررسي صلاحيت‌ها شفافيت بيشتري وجود داشته باشد. انتخابات شوراها جمعيت و نيروهاي بيشتري را درگير خود خواهد كرد و افراد بيشتري خودشان را براي انتخاب شدن عرضه خواهند كرد. بنابراين تصور مي‌كنم كار اجرايي قوي‌تري را نسبت به انتخابات رياست‌جمهوري طلب خواهد كرد. به همين دليل از وزارت كشور انتظار مي‌رود با كيفيت بالاتري اين انتخابات را برگزار كند و جاي هيچ شك و شبهه‌اي را باقي نگذارد.

 

مجادلات زيان‌آور و مسائل اصلي كشور

8- اضمحلال وضعيت رسمي رسانه‌اي كشور و ضربه‌پذير شدن جامعه از اين حيث خطري است كه فقط در مواقع بحراني اثرات آن بيشتر ديده خواهد شد. مواقعي كه امكان حل مساله در آن زمان وجود ندارد.
9- شاخص‌هاي بد اقتصادي مثل كمبود سرمايه‌گذاري، شاخص ضعيف محيط كسب‌وكار، وضعيت بحراني صندوق‌هاي بازنشستگي، پايين بودن بهره‌وري، بالا بودن شدت انرژي، همه و همه نشان مي‌دهد كه تا رسيدن به حداقل وضعيت مطلوب فاصله بسيار زيادي داريم.
10- وضعيت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و نظام سلامت و بيمه‌اي نيز دچار مشكلات خاص خود هستند.
با اين ملاحظات هيچ توجيهي براي اينگونه برخوردهاي تنش‌آميز و خارج از چارچوب‌هاي نظام اداري پذيرفتني نيست. آيا مي‌توان اميد داشت كه اين برخوردها تمام و قطع شود؟ بايد منتظر بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون