• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3717 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۲ دي

عددنوشت

سهم گوشي‌هاي قاچاق در بازار
رييس اتحاديه تجهيزات مخابراتي گفت كه از ميان شركت‌هايي كه براي واردات رسمي آيفون مجوز گرفته‌اند تنها هشت تا ۹ شركت موفق به واردات شده‌اند و همچنان بيش از ۹۰ درصد اين بازار در اختيار كالاي قاچاق است. غلامحسين كريمي درباره وضعيت اين روزهاي آيفون در بازار ايران اظهار كرد: متاسفانه با وجود اينكه شركت‌هاي مجوز گرفته براي واردات رسمي اين برند دست به كار شده‌اند اما حجم كالاي قاچاق در اين بازار هنوز بسيار بالاست و تنها ۷ تا ۸ درصد در اختيار واردات اين شركت‌ها قرار دارد. وي با بيان اينكه براي انجام واردات رسمي هزينه نهايي حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد بيش از نمونه‌هاي قاچاق تمام مي‌شود، گفت: مشتري نيز معمولا ترجيح مي‌دهد كه كالايي با قيمت پايين‌تر و گارانتي غيررسمي را خريداري كند. بر همين اساس رقابت ميان شركت‌هاي واردكننده رسمي با واردكنندگان قاچاق دشوار شده و كار را براي اين گروه سخت‌تر مي‌كند.

برنامه ضريب بازيافت ميادين
معاون توسعه و مهندسي شركت ملي نفت با بيان اينكه ضريب بازيافت ميادين نفتي و گازي در حال حاضر در ايران ۲۷ تا ۲۸ درصد است، گفت: اين ميزان بايد به ۴۰ درصد طي ۳۰ سال برسد. منوچهري با تاكيد بر اينكه اقتصاد ايران با نفت گره خورده است، افزود: اگرچه در دنيا شاهد تحولات سريع در دنياي انرژي خواهيم بود، اما همچنان شاهد رشد انرژي‌هاي هيدروكربني به ويژه گاز هستيم و با وجود اينكه در زمينه مديريت مصرف در دنيا اتفاقات خوبي افتاده است، اما بخش‌هاي عمده‌اي از آسيا، آفريقا، امريكاي جنوبي و... رشد خواهند كرد و به دنبال رشد آنها مصرف انرژي مخصوصا منابع هيدروكربني افزايش پيدا مي‌كند. وي با اشاره به تحولات امريكا در زمينه انرژي اظهار كرد: اكنون امريكا تبديل به صادركننده گاز شده و پيش‌بيني مي‌شود در آينده نفت هم صادر كند.

سهم ويديوها از اينترنت
رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام كرد: پيش‌بيني‌ها نشان مي‌دهد تعداد مشتركان تلفن همراه در سال ۲۰۲۰ به بيش از پنج ميليارد و ۴۰۰ ميليون نفر رسيده و به موازات آن مصرف داده نيز افزايش خواهد يافت تا آنجا كه سهم ويديو از ترافيك داده دنيا از ۶۴ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۸۰ درصد در سال ۲۰۱۹ خواهد رسيد. علي‌اصغر عميديان با اشاره به اينكه همزمان با افزايش اهميت و ارزش محتوا رويكردهاي بين‌المللي نيز در اين زمينه تغيير كرده است، گفت: در حال حاضر در حوزه‌هاي بين‌المللي دو رويكرد
 Sponsored data يا محتوا و اطلاعات حمايت شده و رويكرد Net Neutrality  يا بي‌طرفي نسبت به محتوا در زمينه ارايه خدمات محتوايي وجود دارد كه در رويكرد اول برخي محتواهاي خاص و پردرخواست از سوي برخي اپراتورها ارجحيت داده شده و حمايت مي‌شوند و در اين رويكرد مشتريان مي‌توانند بدون استفاده از حجم ترافيك ماهانه يا با نرخ ارزان‌تر از برخي محتواها بهره‌مند شوند. وي افزود: در رويكرد دوم با همه محتواها در شبكه به‌طور يكسان برخورد مي‌شود و كشش مشترك نسبت به محتوا تعيين‌كننده است.

دريافت‌كنندگان بيمه بيكاري
معاون حمايت از مشاغل و نيروي بيكاري وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: در حال حاضر بيش از ۲۲۰ هزار نفر در كشور از بيمه بيكاري بهره‌مند هستند. كريم ياوري با اشاره به بررسي مشكلات پرداخت بيمه بيكاري گفت: بيمه بيكاري نوعي حمايت اجتماعي دولت از كارگراني است كه بدون ميل و اراده از كار بيكار شدند يا كارگراني كه در برخي كارگاه‌ها بر اثر حوادث قهريه دچار آسيب شدند. وي با بيان اينكه كارگران اين بنگاه‌ها بدون سوابق بيمه‌اي مشمول بيمه بيكاري هستند، گفت: البته در بنگاه‌هايي كه اصلاح ساختار اقتصادي اتفاق افتاده يا شاهد جابه‌جايي مكاني هستيم حمايت از كارگران در قالب بيمه بيكاري انجام مي‌شود. در حال حاضر ۲۲۰ هزار نفر در كشور كه قبلا شاغل بودند از مقرري بيمه بيكاري استفاده مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون