• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3719 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ دي

خبر كوتاه

محمدحسن سجودي درگذشت

محمدحسن سجودي، روزنامه‌نگار باسابقه و مترجم آثاري مانند «از پوشكين تا شولوخوف»، «تئاتر در آسيا»، «گيتار من» و «چشمان دفن‌شدگان» در سن ۷۶ سالگي درگذشت. فرزان سجودي، نويسنده و مترجم در  تاييد خبر درگذشت عمويش محمدحسن سجودي، روزنامه‌نگار و مترجم باسابقه، گفت: آقاي سجودي حوالي ساعت 1:30 بامداد پنجشنبه و در پي بيماري‌هاي متعددي از جمله ضعيف شدن كاركرد قلب، در سن ۷۶ سالگي بدرود حيات گفت و پيكرش نيز در روستاي زادگاهش نيوان از توابع گلپايگان به خاك سپرده شد.


چهره‌هاي بنام‌ موسيقي روي بوم آبرنگ
نگار سليميان در پنجمين نمايشگاه انفرادي‌اش ۱۶ تابلوي نقاشي در ابعاد بزرگ و با تكنيك آبرنگ از چهر‌ه‌هاي موسيقي به نمايش مي‌گذارد. آثار اين نمايشگاه به دو بخش تقسيم مي‌شوند؛ يك بخش مربوط به چهره‌هاي بنام موسيقي مانند محمدرضا شجريان، كيهان كلهر و حسين عليزاده است و بخش ديگر گزيده‌اي از طبيعت و سنگ‌ها. نمايشگاه اين هنرمند روز جمعه، ۲۴ دي‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه «هنر ايران» به نشاني چهارراه وليعصر (عج) به سمت ميدان فردوسي، خيابان خارك، ضلع غربي تالار وحدت، شماره ۱۹ افتتاح مي‌شود و تا ۲۹ دي از ساعت ۱۱ تا ۱۹ ميزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالري روزهاي شنبه تعطيل است. ايسنا


«ارباب حلقه‌ها»ي آفريقا در راه است

مارلون جيمز، نويسنده برنده جايزه بوكر اعلام كرد يك مجموعه سه‌گانه فانتزي اسطوره‌اي كه به نوعي يادآور «بازي تاج و تخت» يا «ارباب حلقه‌هاي» آفريقايي است را سال ۲۰۱۸ در امريكا منتشر مي‌كند. سه‌گانه «ستاره تاريك» نوشته مارلون جيمز شامل سه رمان است كه با عنوان «پلنگ سياه، گرگ قرمز»، «ساحره ماه، شيطان شب» و «پسر و ستاره تاريك» منتشر مي‌شود و سه شخصيت دنبال كننده، ساحره ماه و پسر را در مركز داستان دارد. بوك نيوز


اعلام آثار مسابقه بين‌الملل جشنواره تئاتر فجر

دبيرخانه جشنواره تئاتر فجر اسامي ۳۰ نمايش راه‌يافته به بخش مسابقه بين‌الملل سي‌وپنجمين جشنواره تئاتر فجر را اعلام كرد. ۳۰ نمايش در بخش مسابقه ‌بين‌الملل اجرا مي‌شوند كه از اين ميان ۱۰ اثر خارجي، يك اثر توليد مشترك از ايران و هلند و ۱۹ اثر از ايران به رقابت مي‌پردازند. سي و پنجمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر به دبيري سعيد اسدي از اول تا دوازدهم بهمن ماه در تهران برگزار مي‌شود.
به پاس يك عمر فعاليت هنري «فرهاد توحيدي» فيلمنامه‌نويس و «تورج منصوري» مديرفيلمبرداري و كارگردان سينماي ايران، بزرگداشت اين دو هنرمند سينماي ايران در سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر برگزار خواهد شد. در افتتاحيه سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر، بزرگداشت چهار هنرمند برگزار مي‌شود و به جز توحيدي و منصوري، اسامي دو هنرمند ديگر كه در اين بخش مورد تجليل جشنواره قرار مي‌گيرند، متعاقبا اعلام خواهد شد.


۴ جايزه جشنواره «جيپور» هند براي ايران

نهمين جشنواره فيلم «جيپور» هند با اعطاي چهار جايزه به سينماي ايران از جمله جايزه بهترين فيلم به «وارونگي» ساخته بهنام بهزادي به پايان رسيد. فيلم «وارونگي» علاوه بر كسب جايزه «رُز قرمز» بهترين فيلم اين رويداد سينمايي جايزه بهترين فيلمنامه را نيز به خود اختصاص داد. «وارونگي» پيش از اين توانسته بود جايزه بهترين فيلم از جشنواره مد ايتاليا را از آن خود كند و در بخش نوعي نگاه جشنواره كن، جشنواره‌هاي ونكوور، هامبورگ، كمبريج، مِد ايتاليا، كرلا، فستيوال فيلم‌هاي ايراني كانادا و هفته فيلم‌هاي ايراني پاريس و جشنواره فيلم دبي روي پرده رفته و مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است. اما در ساير بخش‌هاي جشنواره «جيپور»، فيلم «اورند» ساخته پوريا آذربايجاني جايزه بهترين فيلم با موضوع «جنگ و صلح» اين رويداد سينمايي را از آن خود كرد و چهارمين جايزه سينماي ايران نيز در بخش رقابت بين‌المللي بهترين فيلم كوتاه به «دختر» ساخته مهرداد حسني تعلق گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون