• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3720 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي

اعلام 10 سرمربي برتر تاريخ از نظر يوفا

جاي خيلي‌ها خالي است

10 سرمربي برتر تاريخ توسط يوفا معرفي شدند كه نبود برخي از سرمربيان تعجب برانگيز است. غيبت پپ گوارديولا در اين فهرست قابل توجه است. سرمربي منچسترسيتي در چهار فصل حضورش در بارسلونا 14 جام كسب كرد و به همراه بايرن مونيخ در سه فصل هفت جام را بالاي سر برد.
در فهرست يوفا برايان كلاف در نخستين جايگاه قرار دارد. او به همراه ناتينگهام فارست در سال 1979 قهرمان اروپا شد و توانست ركورد 40 بازي پياپي بدون شكست را به ثبت برساند. پس از او يوهان كرويف قرار دارد. يوفا دليل اين انتخاب را متحول كردن فوتبال بارسلونا عنوان كرد. روشي كه تاكنون بارسلونا آن را حفظ كرده است. ويسنته دل بوسكه، سرمربي بعدي در اين فهرست است. دل بوسكه در ‌عين ‌سادگي روشش، قدرتمند بود و توانست به همراه تيم‌ ‌ملي اسپانيا و رئال‌ مادريد افتخارات مهمي را كسب كند. او اسپانيا را قهرمان جهان و يورو كرد و به همراه مادريد 9 عنوان قهرماني (دو جام در ليگ قهرمانان اروپا) به دست آورد.
پس از اين سه سرمربي، نام الكس فرگوسن ديده مي‌شود. يوفا او را مربي بزرگي در تاكتيك در منچستريونايتد عنوان كرد. النيو اررا در رتبه بعدي قرار دارد. پس از سرمربي آرژانتيني اودو لاتك قرارداد. يوفا او را به عنوان رييس بايرن در دهه هفتاد ناميد. والري لوبانوفسكي به خاطر علم او در فوتبال در رتبه هفتم ايستاد. رينوس ميشل، خالق توتال فوتبال در جايگاه بعدي قرار دارد. در جايگاه نهم ژوزه مورينيو حضور دارد. سرمربي پرتغالي به خاطر خاص بودنش در اين فهرست جاي دارد و رتبه آخر به آريگو ساكي اختصاص دارد. او در تحول فوتبال ايتاليا نقش مهمي داشت. در اين فهرست نبود بزرگاني مانند ميگل مونيوس، تراپاتوني، فابيو كاپلو، بيل شانلكي، لوييس آراگونس، كارلو آنچلوتي و يوپ هاينكس قابل توجه است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون