• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3720 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ دي

اعمال سليقه شخصي مانع بانوان است

منعي براي حضور زنان در ورزشگاه نيست

فاطمه ذوالقدر عضو هيات رييسه فرهنگي مجلس

اگرچه مسوولان ورزشي و ورزشكاران بارها به اين نكته اذعان داشته‌اند كه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نقش موثر و مثبتي در الفاظ و رفتار آقايان حاضر در ورزشگاه دارد و حتي در زمان حضور آنها در ورزشگاه براي مشاهده تمرينات تيم‌هاي باشگاهي نيز الفاظ زشتي شنيده نمي‌شود اما متاسفانه برخي از افراد با اعمال سليقه شخصي مانع از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مي‌شوند؛ اين درحالي است كه هيچ منع قانوني براي اين مهم وجود ندارد.
تلطيف فضاي اخلاقي ورزشگاه‌ها، بهبود جو فرهنگي آن و توسعه فرهنگ ورزش در خانواده‌ها با حضور زنان در ورزشگاه‌ها به عنوان تماشاگر امكان‌پذير مي‌شود لذا مخالفان حضور زنان بايد توجيه قابل قبولي براي اين مساله داشته باشند درحالي كه مي‌توان با ايجاد ورودي و خروجي‌هاي مجزا به راحتي از اختلاط زنان و مردان در ورزشگاه جلوگيري كرد.
 مسوولان فرهنگي و ورزشي وظيفه توضيح و توجيه مخالفان حضور زنان را برعهده داشته و بايد با ايجاد شرايط متعادل و اخلاقي رضايت آنها را كسب كنند. به عنوان عضو هيات رييسه فراكسيون زنان و كميسيون فرهنگي به همراه ديگر بانوان مجلس، اين موضوع را با هدف محقق كردن شرايط حضور زنان در ورزشگاه دنبال خواهم كرد.
 فراهم ساختن امكانات و تسهيلات رفاهي ويژه تماشاچيان زن از جمله تهيه بليت در نقاط مركزي شهر، وسيله آمد و شد ويژه زنان و خانواده‌ها، امكانات ويژه ورود و خروج از ورزشگاه‌ها شرايط را براي بهره‌مندي نيمي از جامعه در فضاهاي شاد و هيجان‌آور ورزشگاه‌ها را فراهم مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون