• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3722 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي

هراس تيم استراليا از بازي در ورزشگاه آزادي

تيم ملي فوتبال استراليا با ياد 2 بازي برابر ايران كه اين تيم را از رسيدن به جام جهاني فرانسه باز داشت، از بازي برابر تيم ملي عراق در ورزشگاه آزادي تهران و در چارچوب مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه هراس دارد. تيم استراليا و عراق سوم فروردين ماه سال آينده در چارچوب مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه در تهران برابر يكديگر قرار مي‌گيرند، اما تيم استراليا از بازي در ايران به ياد بازي‌هاي پلي‌آف آسيا-اقيانوسيه در دور مقدماتي جام جهاني فوتبال 1998 فرانسه كه در تهران و ملبورن برگزار شد، هراس دارد. سايت «پرت نو» روز دوشنبه نوشت: اين نخستين بازي تيم استراليا در ايران پس از مقدماتي جام جهاني 1998 است و در اين بازي بايد ماه مارس برابر عراق قرار گيرد. ماه مارس بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني براي تيم استراليا با بازي مقابل تيم عراق، شيرهاي بين النهرين در خارج از خانه و پس از ناكامي در تايلند در سال 2016 از سرگرفته مي‌شود.
تيم‌هاي استراليا و تايلند آبان ماه امسال در چارچوب اين رقابت‌ها به تساوي 2 - 2 دست يافتند و تيم استراليا پيش از اين تيم عراق را با نتيجه 2 بر صفر در چارچوب اين رقابت‌ها شكست داده است. «پرت نو» نوشت: بازي 23 مارس (سوم فروردين 96) در زمين بي‌طرف در ايران خواهد بود. اين نخستين بازي تيم استراليا در مقدماتي جام جهاني در ايران پس از بازي سرنوشت‌ساز 20 سال پيش در چارچوب مقدماتي جام جهاني 1998 در تهران و در مقابل 128 هزار و 500 تماشاگر است. اين سايت استراليايي ادامه داده: ورزشگاه 100 هزار نفره آزادي تهران محل برگزاري بازي مقابل تيم عراق خواهد بود و هنوز هم يك لحظه تلخ براي فوتبال استراليا پس از 20 سال است.
بازي پلي‌آف ايران و استراليا در چارچوب مسابقه آسيا - اقيانوسيه در دور مقدماتي جام جهاني فوتبال 1998 فرانسه برگزار شد و در ايران اين بازي حماسه هشت آذر و حماسه ملبورن ناميده مي‌شود. اين پلي‌آف در تاريخ‌هاي يكم و هشتم آذر 1376 (22 و 29 نوامبر سال 1997 ميلادي) به صورت رفت و برگشت برگزار شد. در پايان اين دو بازي، تيم ايران با قانون گل‌زده در خانه حريف به عنوان برنده نهايي به جام جهاني 1998 فرانسه راه يافت. سايت «پرت نو» استراليا براي يادآوري اين بازي به بهانه ميزباني ورزشگاه آزادي از تيم‌هاي استراليا و عراق، تصاويري از گل «هري كيول» در سال 1997 برابر تيم ايران را منتشر كرد.
همچنين كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام كرد براساس راي دادگاه عالي ورزش، ديدار تيم‌هاي عربستان سعودي و عراق در دور برگشت از مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 در جده برگزار مي‌شود. سايت خبري العربيه عربستان نوشت اين تصميم ‌اي‌اف‌سي مطابق با راي دادگاه عالي ورزش است كه به تازگي صلاحيت ميزباني عربستان در جده را تاييد كرد. فدراسيون فوتبال عراق در پاسخ به امتناع عربستان سعودي براي بازي در بغداد، از بازي در رياض خودداري كرده بود. عراق ديدارهاي خانگي خود را در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2018، در ايران برگزار مي‌كند. عراق به علت امتناع عربستان از انجام بازي در ايران، ديدار رفت را در مالزي برگزار كرد. به همين علت اين كشور قصد داشت بازي برگشت را خارج از عربستان و در كشور بي‌طرف برگزار كند. اما اكنون با تصميم ‌اي‌اف‌سي ديدار برگشت در جده انجام خواهد شد. تيم‌هاي فوتبال عربستاي سعودي و عراق 9 فروردين در ورزشگاه الجوهره شهر جده به مصاف يكديگر مي‌روند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون