• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3722 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۸ دي

انتقاد از وضعيت فوتبال ايران

رسول خطيبي سرمربي سابق ماشين‌سازي

1- زمانی که در امارات بازی می‌کردم، آنها به دنبال تهیه سخت‌افزار و امکاناتی برای تیم‌های پایه بودند. همان زمان گفتم که فوتبال امارات از ما جلو می‌زند و امروز می‌بینیم تیم‌های اماراتی در لیگ قهرمانان آسیا، ایرانی‌ها را شکست می‌دهند. آنها راه آینده را در پیش گرفتند، اما فوتبال ما گرفتار پست‌ها و میزها شده است. به غیر از مجید جلالی که سه سال در فولاد خوزستان بود، سایر مربیان چند سال در تیم‌های خود کار کردند؟ این موضوع نشان می‌دهد که مدیران ما و طرفداران دنبال نتیجه هستند و برای آینده برنامه ندارند. مشکل اساسی ما کار در رده‌های پایه استکه هیچ‌گونه هزینه‌ای نمی‌شود و ساختاری ندارد.
2-  کار نمایندگان ما در آسیا سخت خواهد بود، چرا که در نقل و انتقالات خوب کار نکردند و تنها ذوب‌آهن اصفهان بوده که عملکرد خوبی داشته است. مشکل اساسی ما برنامه‌ریزی آقایان در هيات‌مدیره است. وقتی مربی می‌آورند که برنامه نداشته باشد، پول‌ها هدر خواهد رفت. ما بازیکن را با قیمت یک میلیارد تومان می‌آوریم و به این فکر نمی‌کنیم که شاید او کیفیت لازم را نداشته باشد. تا چه زمانی باید از این پول‌ها خرج کنیم؟ ذوب‌آهن اصفهان به غیر از یکی دو نفر، بازیکنان اسم و رسم‌داری ندارد. اگر پول‌ها را برای گرفتن بازیکنان بی‌کیفیت خرج نکنیم و در پایه‌ها هزینه شود، قول می‌دهم در کوتاه‌ترین زمان نتیجه خواهیم گرفت.
3-  درباره دلال‌ها خیلی صحبت کرده‌ام و اگر دوباره حرف بزنم فایده‌ای ندارد. متأسفانه هیچ‌کس جلودار اینها نیست و جالب است که آقایان نیز دوستان این افراد هستند. لیستی از بازرسی کل کشور دیده‌ام که حدود 50 نفر از فدراسیون فوتبال طبق این لیست باید بروند. حتما آقایان مشکل داشته‌اند که بازرسی کل کشور نام‌شان را اعلام کرده است. من مدیرعامل و مربی‌ای می‌شناسم که شب و روز با هم هستند و می‌دانم چه کارهایی می‌کنند. اگر بازیکنان را در رده‌های پایه تربیت کنیم خبری از دلالی نخواهد بود چون بازیکن خودش را نشان داده و مربی او را می‌بیند و تبدیل به بازیکن بزرگی می‌شود. من دلالی می‌شناسم که سوار مرسدس بنز می‌شود، اما مربیانی داریم که با وجود اینکه سال‌ها کار کرده‌اند، سوار پرشیا می‌شوند.
4-  اگر می‌خواهیم تیم ملی آرامش داشته باشد نیاز به تعامل داریم. بین تیم ملی و باشگاه‌ها تعاملی دیده نمی‌شود و اختلافات زیادی وجود دارد. آن‌قدر در مورد برانکو و کی‌روش صحبت کردند که ضررش گریبانگیر فوتبال ما خواهد شد. ما مسائل دیگر را رها کرده‌ایم و به این موضوع چسبیده‌ایم. مطمئنا مهدی تاج با هر دوی آنها صحبت کرده و امیدوارم برنامه‌ریزی خوبی شود تا بحث‌ها به پایان برسد. برانکو باید به فکر تیم خودش باشد و کی‌روش هم به فکر تیم ملی. بیش از این دوست ندارم در این مورد صحبت کنم چون لوث شده است، از طرفی کی‌روش هم باید با مربیان لیگ برتری برنامه‌ریزی کند تا این غائله خاتمه یابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون